Elwin_Baltia Skrivet maj 20, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 20, 2004 Och som vanligt vet zimeon allt^^. Hans avatar är verkligen matchande till hans kunskap -- en gamal vis man. Är Magister Katt vis? Där har jag fått lära mig något nytt. ;) Nå, för att bidra med något till tråden så kan jag rekomendera mangan Miyuki. En kärlekskomedi i stil med Touch! och Kimagure Orange Road med den fina 80-talskänsla som jag ofta längtar tillbaka till. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Krunaldo Skrivet maj 20, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 20, 2004 Tja, jag hade ingen anning var den kom ifrån så , gomen. :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hûmla Skrivet maj 22, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 22, 2004 Mina favoriter är: 1: Naruto 2:Shaman king 3:Hellsing 4:Dragon ball Z 5:One piece Manga mania är kul för såna som inte är så erfarna...men det är ett bra sätt att prova på manga och se vad man gillar för slags manga. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet maj 22, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 22, 2004 Kan inte fatta att jag glömde nämna Parasyte!!! Den kan vara riktigt allvarlig då och då. Men ibland kan den också vara rejält skojig också. Ett stort plus om man gillar människoätande, muterande aliens ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet maj 22, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 22, 2004 Kan inte fatta att jag glömde nämna Parasyte!!! Den kan vara riktigt allvarlig då och då. Men ibland kan den också vara rejält skojig också. Ett stort plus om man gillar människoätande, muterande aliens ;) Parasyte är... lite konstig...men bra.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jagvillha Skrivet maj 26, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 26, 2004 Vad handlar den om på ett ungefär? 1: Stor svart krigare är ute och hänsynslöst slaktar monster. 2: Stor svart krigare slaktar ännu fler monster. 3: Författaren tröttnar och börjar beskriva stor svart krigares barndom. 4: Stor svart krigare hade ingen kul barndom. 5: Barndomsberättelsen övergår till att beskriva stor svart krigares uppväxt. Lång sekvens om när stor svart krigare är med i en underlig legosoldatstrupp. 6: Stor svart krigare får väldigt god anledning till att hata monster. 7: Tillbaka i nutid. Stor svart krigare är fortfarande ute och slaktar monster, men nu vet läsaren precis varför. 8: Och så vidare. Vissa menar att serien stagnerar efter tillbakablicken (som är det som animén handlar om); själv anser jag att tillbakablicken bara är den bas på vilken serien står. Förmodligen något utav det bästa som tillverkats i serieväg. JA.. inte tycker jag att den blir sämre... Inte tycker man att den låter snäll men underhållande som tusan.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet maj 26, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 26, 2004 Inte tycker man att den låter snäll men underhållande som tusan.. Det är inte för inte som Berserk har hamnat på min lista över "mästerverk". Femton år av mangaläsande har fört åtta titlar dit, och Berserk är en av dem. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet maj 27, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 27, 2004 zimeon: Jag har en liten fråga till dig... Har du läst alla volymer som har kommit av Berserk, och isf har du läst de på japanska eller engelska? Har du köpt eller (Fråga mig inte varför jag skriver detta) tankat scanners (hmm?) Aja, vill veta hur det ser ut i de Riktiga volymerna. Har bara scanners själv... :/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet maj 27, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 27, 2004 Detta hör egentligen hemma i ett PM, men eftersom frågan ställdes officiellt svarar jag väl officiellt: Har du läst alla volymer som har kommit av Berserk, och isf har du läst de på japanska eller engelska? Jag har läst alla, förutom då volym 27 om den kommit ut. De är alla köpta från Japan, vissa via Sun Ai. Skulle aldrig falla mig in att sitta och läsa en tecknad serie på datorskärmen om det inte var absolut nödvändigt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hûmla Skrivet juni 10, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 10, 2004 Håller med, brorsan sitter ofta framför datorn och läser manga... man får inte den speciella känslan äv Manga när man gör det så jag har avstått... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pale Shade Skrivet juni 22, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 22, 2004 Håller fortfarande på Trigun eller Hellsing Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Philomene Skrivet juni 24, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 24, 2004 Tror att du skulle gilla Naruto, Shaman King, Rave Master, One Piece, Ranma ½ lite sånt kanske.. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg