KinoZ Skrivet maj 4, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 4, 2004 Hej jag skulle uppskatta om någon här kunde ge mig ett par heta shônen Manga tips ps. Jag är öppen för allt har ingen speciell genre Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
m0b Skrivet maj 4, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 4, 2004 Vad har du läst och vad tyckte du var bra vore bra att veta :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KinoZ Skrivet maj 5, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet maj 5, 2004 Vad har du läst och vad tyckte du var bra vore bra att veta :) Jag har läst dragonball och kajika ville bara ha lite tips vad ni tycker är bra. Just nu har jag bara läst action manga men det är nog bara en slump jag är som sagt öppen för alting ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet maj 5, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 5, 2004 Rekommenderar varmt Dragon Knights av Mineko Ohkami! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Benderu Skrivet maj 6, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 6, 2004 okej jag kan nog hjälpa dig.... Fört av allt.. ta och starta en brasa, sen väntar du tills det brinner ganska rejält. DU kan använda mycket Bensin eller nått eftersom vi inte ska äta av det så blir ångerna inget problem.... sen bränner du allt som har med dragon ball o göra. Okeh... nu till tipset Berserk! Jag har sagt det i varje tråd som jag fått chasen i och jag säger det igen! BERSEEERK! ^^ Den är sååå bra =P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
soet Skrivet maj 6, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 6, 2004 okej jag kan nog hjälpa dig.... Fört av allt.. ta och starta en brasa, sen väntar du tills det brinner ganska rejält. DU kan använda mycket Bensin eller nått eftersom vi inte ska äta av det så blir ångerna inget problem.... sen bränner du allt som har med dragon ball o göra. Okeh... nu till tipset Berserk! Jag har sagt det i varje tråd som jag fått chasen i och jag säger det igen! BERSEEERK! ^^ Den är sååå bra =P Btw hur många böcker är det i Berserk mangan? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet maj 6, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 6, 2004 I Japan sjugosex för närvarande. Om inte den sjugosjunde kommit ut utan att jag märkt det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
m0b Skrivet maj 6, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 6, 2004 Vad handlar den om på ett ungefär? Och var kan man köpa in den på engelska ( jag är nästan övertygad om att den inte finns på svenska ;)) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KinoZ Skrivet maj 6, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet maj 6, 2004 Vad handlar den om på ett ungefär?Och var kan man köpa in den på engelska ( jag är nästan övertygad om att den inte finns på svenska ;)) Du kan ju alltid gå till sfbok.se Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
m0b Skrivet maj 6, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 6, 2004 Åh, dumma impulsiva mig ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
soet Skrivet maj 6, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 6, 2004 I Japan sjugosex för närvarande. Om inte den sjugosjunde kommit ut utan att jag märkt det.okej.. för jag tycker den verkar bra, så det kanske vore värt att börja köpa den.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet maj 7, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 7, 2004 Vad handlar den om på ett ungefär? 1: Stor svart krigare är ute och hänsynslöst slaktar monster. 2: Stor svart krigare slaktar ännu fler monster. 3: Författaren tröttnar och börjar beskriva stor svart krigares barndom. 4: Stor svart krigare hade ingen kul barndom. 5: Barndomsberättelsen övergår till att beskriva stor svart krigares uppväxt. Lång sekvens om när stor svart krigare är med i en underlig legosoldatstrupp. 6: Stor svart krigare får väldigt god anledning till att hata monster. 7: Tillbaka i nutid. Stor svart krigare är fortfarande ute och slaktar monster, men nu vet läsaren precis varför. 8: Och så vidare. Vissa menar att serien stagnerar efter tillbakablicken (som är det som animén handlar om); själv anser jag att tillbakablicken bara är den bas på vilken serien står. Förmodligen något utav det bästa som tillverkats i serieväg. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet maj 8, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 8, 2004 Hehe, ahh jag tror att 27e volymen har kommit. Det kan vara ngt knas i huvudet på mig, men jag tror att jag har sett det ngnstanns... Av Berserk alltså. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SFish Skrivet maj 18, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 18, 2004 Volum 1-3 finns utgiven av Dark Horse på engelska. Som jag fattat det så är 26 volymer utgivna i Japan, dock borde vol 27 komma ut om nån vecka eller så. Som jag fattat det så har alla kapitel i volym 27 och nått i volym 28 redan publicerats i den tidning (kommer tyvärr inte ihåg namnet) som Berserk publiceras i. Kort sagt så är volym 1-26 utgivna som volymer , men själva mangan har kommit till volym 28. Tipps på andra trevliga mangor är 20th Century Boys, Yokohama Kaidashi Kikou, Blame!, Gunnm (aka. Battle Angel Alita), Angel Sanctuary, Shamo, Bokku - A Childs Dream, för att nämna litegrann. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet maj 19, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 19, 2004 Som jag fattat det så har alla kapitel i volym 27 och nått i volym 28 redan publicerats i den tidning (kommer tyvärr inte ihåg namnet).... Young Animal Magazine Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SFish Skrivet maj 19, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 19, 2004 justja :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jagvillha Skrivet maj 19, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 19, 2004 Vad sägs om Manga Mania då? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet maj 19, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 19, 2004 Vad handlar den om på ett ungefär? 1: Stor svart krigare är ute och hänsynslöst slaktar monster. 2: Stor svart krigare slaktar ännu fler monster. 3: Författaren tröttnar och börjar beskriva stor svart krigares barndom. 4: Stor svart krigare hade ingen kul barndom. 5: Barndomsberättelsen övergår till att beskriva stor svart krigares uppväxt. Lång sekvens om när stor svart krigare är med i en underlig legosoldatstrupp. 6: Stor svart krigare får väldigt god anledning till att hata monster. 7: Tillbaka i nutid. Stor svart krigare är fortfarande ute och slaktar monster, men nu vet läsaren precis varför. 8: Och så vidare. Vissa menar att serien stagnerar efter tillbakablicken (som är det som animén handlar om); själv anser jag att tillbakablicken bara är den bas på vilken serien står. Förmodligen något utav det bästa som tillverkats i serieväg. JA.. inte tycker jag att den blir sämre... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Linnzy-chan Skrivet maj 19, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 19, 2004 Hum...få seeeee...nuuu.....lite smårolig-halvallvarlig-kärleks manga i skolmiljö....vad tror du om det? Två ord: Kare Kano!!!! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet maj 19, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 19, 2004 Hum...få seeeee...nuuu.....lite smårolig-halvallvarlig-kärleks manga i skolmiljö....vad tror du om det? Två ord: Kare Kano!!!! Varken kare eller kano är ord... det där är bara den japanska förkortningen på titeln "kareshi kanojo no jijou", om man skall vara noga. Halvallvarlig? Har aldrig sett maken till allvarligare sak. åtminstone en bit in. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Krunaldo Skrivet maj 19, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 19, 2004 Och som vanligt vet zimeon allt^^. Hans avatar är verkligen matchande till hans kunskap -- en gamal vis man. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SFish Skrivet maj 19, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 19, 2004 Jag kan garanterat säga att jag garanterat sett maken till alvarligare saker än kare kano... Serien har en hel del humor, både i början och längre in, jag tycker halvalvarlig passar ganska bra in; den blandar skämt och allvar ganska frisk... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet maj 20, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 20, 2004 Jag kan garanterat säga att jag garanterat sett maken till alvarligare saker än kare kano... Serien har en hel del humor, både i början och längre in, jag tycker halvalvarlig passar ganska bra in; den blandar skämt och allvar ganska frisk... Jag vet inte om jag gillar ditt sätt att bedömma alvarigheten.. Bara för att det finns med en del humor betyder det inte att en serie är oallvarlig... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet maj 20, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 20, 2004 Jag kan garanterat säga att jag garanterat sett maken till alvarligare saker än kare kano... Förvisso. Jag kanske bara är bränd av det jag läst längre in i serien. Ungefär som Barnens leksak. Börjar lite smålustigt och sen är det huvudstupa rakt ner i deppträsket. Hans avatar är verkligen matchande till hans kunskap -- en gamal vis man. Är magister Katt gammal? Gaaaaaaan! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SFish Skrivet maj 20, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 20, 2004 Jag vet inte om jag gillar ditt sätt att bedömma alvarigheten.. Bara för att det finns med en del humor betyder det inte att en serie är oallvarlig... Som jag sa så blandar dom humor och allvar ganska friskt, jag sa inte att den inte var allvarlig för det. (om du läser riktigt nogrant och tänker på vad som står så står det ju då faktiskt att det är allvar i serien...) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg