docster Skrivet maj 4, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 4, 2004 Vad tycker ni om denna gudomliga serie från Toei Animation? Kan vara lite barnslig ibland kanske, men den är fullpackad med humor, action och äventyr. Serien innehåller bra story, intressanta karaktärer med olika bakgrunder, roliga special attacker och framförallt pirater. Det här är en kult serie med ett stort K :D ps. Glöm inte mangan för guds skull... .ds Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
g00fy Skrivet maj 4, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 4, 2004 Jag tycker denna serie är grymt bra, absolut topp 5. En av de roligaste och grymmaste serierna jag nånsin sett. Chopper är kung! :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RockmanZero Skrivet maj 4, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 4, 2004 Jag såg 10 episoder av den, och visst är den superbra. Men jag gillade mangan bättre så jag slutade titta på animen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
g00fy Skrivet maj 4, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 4, 2004 Meeeen, man kan inte sluta kolla på animen bara för att mangan är bättre. Isf skulle ingen kolla på Naruto!! Man missar ju all musik och dylikt i mangan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
m0b Skrivet maj 4, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 4, 2004 Skön som fan :) Mangan dock lite bättre, känns så iaf. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet maj 4, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 4, 2004 Grymt skön serie! De senaste 6 dygnen har jag kollat på 93 episoder, vilket säger det mesta. :D Måste man verkligen vänta så länge på nytt avsnitt =( Aja, jag kommer inte kolla på serien på ett tag, för att sedan köra en liknande långkörare :D:D GOMU GOMU NoOOooOO BAZOOKA!!!!!!!!1111111 :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PokaSorM Skrivet maj 5, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 5, 2004 Jag har sett serjen av pne piece jag har sett 150 asnit^^ Dom som jag gillar mest är någ Raffy och nami Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oktay-sama Skrivet maj 5, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 5, 2004 Just det som är dåligt. Namnen är olika i mangan Vet inte vem som ändrat men tycker namnen i animen är bättre. därför jag inte börjar läsa mangan. Raffy = Luffy Jaja men kanonbra serie Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Linda Skrivet maj 5, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 5, 2004 Den serien e ju as ball!!! :D Tycker både om manga och anime fast på olika sätt.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
yidaki Skrivet maj 5, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 5, 2004 jag såg första avsnittet två gånger och somnade båda gångerna, och eftersom jag tycker om att vara vaken när jag tittar på anime så har ja ginte sett fler avsnitt. animationen är ju riktigt nära västerländskt tecknat, och allting är så gulligt och fullt av finess. som stulet ur Björnes Magasin (fast Pingu är ju riktigt rå ibland) :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet maj 5, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 5, 2004 Just det som är dåligt. Namnen är olika i manganVet inte vem som ändrat men tycker namnen i animen är bättre. Det är ingen som ändrat. Namnen är svårtolkade och det är inte alltid uppenbart hur de skall stavas -- som du kanske vet skriver inte japanerna med alfabetet. Därför blir det lite olika på olika ställen. Ruffy kan lika gärna vara Luffy som Rufi som Lufy som Roofie. I slutändan är det bara en valfråga. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oktay-sama Skrivet maj 5, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 5, 2004 Jaja, kanske det. Men iaf. Jag vill att det ska var Luffy då jag är van vid det :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
grunt Skrivet maj 5, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 5, 2004 Jag har inte sett animen men mangan är grym så det borde väl animen var den med. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sock Skrivet maj 5, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 5, 2004 Inte sett den, men får väl ta och göra det nu då när dom flesta antyder på att den är bra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet maj 5, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 5, 2004 Mjo, det där med Luffy är ju lite svårt, men om man kollar på animen så står det faktiskt Monkey D Luffy på EFTERLYSNINGEN. :D Jag tror inte att det är tillagt, men jag kan ha fel? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet maj 6, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 6, 2004 Jo, i animén ja. Men: 1) dels kan det vara svårt att veta vad för specifik stavning japanerna tänkt sig. Det är inte alltid namnen förekommer alfabetiskt. 2) man kan inte alltid ta den stavning som japanerna föreslår. Vi har en annan ljudbild i det här landet. Namnet Ruffy ger inte samma intryck som Luffy gör. Själv skulle jag till exempel ha valt Luffy, eftersom jag tycker han är med Luffig än Ruffig. 3) man kan inte ens lita på den stavning som japanerna föreslår. Man måste tänka på att för japanerna är den alfabetiska stavningen godtycklig. De skiter helt i hur man skriver med alfabetet, för dem är det bara ett coolt sätt att skriva namn på, och bara det uttalas likadant på japanska så skiter de ofta i om de använder v eller b, r eller l. Den "officiella" stavningen av figuren Ragna i Final Fantasy VIII är "Laguna", trots att hans namn kommer från ordet "Ragnarök". För japanerna: lagunarok, ragunalok, lagnaroku... spela roll. Godtyckligt. Men inte för oss. Ibland är de inte ens konsekventa, på ena platsen står det Alabasta och på den andra Arabasta. Skulle inte förvåna mig om det står Alabasuta på ett tredje ställe. Slutsats: Det där med stavning när japanerna har hittat på ett utländskt namn är inte en enkel sak. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet maj 6, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 6, 2004 0key, det förklarar det mesta. Jag tänkte faktiskt på det själv, men ngnstans så tyckte jag endå att man bör följa det som står. Nämen "It kinda sums it up I guess!" Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
deadlee Skrivet maj 13, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 13, 2004 hm... I de japanska orginalrösterna säger de ju faktiskt Luffy.. eller var det luvvy.. heh.. well.. det utalas inte med R iaf,... så varför välja en stavning med R då? För mig spelar det ingen roll om han heter Luffy, Ruffy eller till och med Buffy.. han är nog en av de skönaste karaktärer jag set. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jagvillha Skrivet maj 13, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 13, 2004 För mig spelar det ingen roll om han heter Luffy, Ruffy eller till och med Buffy.. han är nog en av de skönaste karaktärer jag set. Håller till 100% med dig på den punkten. Ruffy/Luffy/Luffi eller whatever han kan heta är den karaktären jag fastnat mest för tror jag, rösten hans är en av de bästa. En annan fråga, är det någon som vet på ett ungefär hur många anime avsnitt One Piece kommer att gå upp i eller om det kommer att hålla på i evighet? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kamesennin Skrivet maj 16, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 16, 2004 oh nej animen orkar jag inte med. Har sett ett avsnitt och det var väl ok, men att varje avsnitt är 30 minuter..då läser jag hellre mangan där man får 10 avsnitt per bok. Serien kommer ju hålla på i hundra år, o d kommer ta tvåhundra år att se hela >:( precis som Naruto. Jag orkar inte med så långa animes, ser hellre en kort anime med lite mer innehåll i. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jagvillha Skrivet maj 17, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 17, 2004 oh nej animen orkar jag inte med. Har sett ett avsnitt och det var väl ok, men att varje avsnitt är 30 minuter..då läser jag hellre mangan där man får 10 avsnitt per bok. Serien kommer ju hålla på i hundra år, o d kommer ta tvåhundra år att se hela >:( precis som Naruto. Jag orkar inte med så långa animes, ser hellre en kort anime med lite mer innehåll i.Jo du kanske har rätt men håll med om att den är oerhört bra i alla fall på de flesta aspekter? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet juni 10, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet juni 10, 2004 One Piece är nu licenserad! 4Kids Announces One Piece (2004-06-08 10:54:30)4Kids Entertainment announced today that they have acquired the hit anime series One Piece for domestic distribution. Additionally, according to the latest press release, One Piece will air on the Fox Box this fall Källa, Anime News Network Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tetsuo-shima Skrivet juni 10, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 10, 2004 mangan är bättre än animen men jag har bara sett 5ep så jag vet ej :| Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hûmla Skrivet juni 10, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 10, 2004 Gillar serien grymt mycket!!! alla är så himla sköna ;) Gillar, Ruffy eller vad man nu säger...följer serien så jag säger nog Ruffy. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg