Dancing Moon Skrivet november 23, 2005 Anmäl Share Skrivet november 23, 2005 Bärbara kök, menar du sån man har när man campar? För det skulle jag ev kunna gräva upp om jag inte glömmer. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FallenAngelII Skrivet november 23, 2005 Anmäl Share Skrivet november 23, 2005 Ja, såna! Eller kök som är bärbara (finns sådana, typ 2 plattor, sladd, väger knappt nånting). Yugge: Någon påpekade att vissa är så allergiska att de får anfall bara det finns nötter i närheten tar jag bort det. Sojan kommer finnas som TILLÄGG (gratis). Jag kommer inte slänga i sånt som många kan vara allergiska för per default utan man får själv ta om man så önskar. Sålunda ska man även ta kontakt med mig ifall man vill ha mat och är vegetarian eller är allergisk mot nåt, som räkor och champinjoner (<-- vet inte om man kan vara allergisk mot champinjoner). Jag steker allt var för sig, lägger upp på separata tallrikar och serverar grönsaker och kött med separata bestick. Vegetarianer ska sålunda inte behöva lida för att de valt det kost de valt. Dock kan veganer få ett problem då jag använder ägg och det enda de kan äta är typ kokta skärbönor, böngroddar, ris och champinjoner stekta i olja (för om de inte dricker mjöl kan de väl inte äta smörstekt svamp?). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yami Skrivet november 23, 2005 Anmäl Share Skrivet november 23, 2005 Shysst meny Yuna ser supersmarrigt ut! *drooling* Well Cosplay.se håller självfallet i cosplay tävlingen på sapparicon och mysiga priser lovas. Så börja sy på dräkten redan idag! Mer info: www.cosplay.se Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FallenAngelII Skrivet november 24, 2005 Anmäl Share Skrivet november 24, 2005 Lol, wtxbox, Yami. Sapparikon är nästa helg. Man får inte till en dräkt på så kort tid XD. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet november 24, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet november 24, 2005 Man får inte till en dräkt på så kort tid XD. Klart man får! Man får till en riktig SAPPARI-dräkt! Allt i enlighet. Snart får vi se hur detta knäpprojekt löper ut. Ha humor med i bagaget, gott folk. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet november 24, 2005 Anmäl Share Skrivet november 24, 2005 Ja jäklar... nu när du säger det... *börjar intensivplanera cosplay* Det svåraste är nästan att hinna springa i alla butiker och köpa småpryttlarna som behövs - men man kanske kan klara av julhandeln samtidigt (?) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FallenAngelII Skrivet december 2, 2005 Anmäl Share Skrivet december 2, 2005 Anyway, med en vecka kvar ska jag återigen efterlysa saker: Saker vi (alltså jag och de som vill ha mat) är i akut behov av: * Pajformer! Ska ni ha paj? Eller har ni bara en hand ledig kan ni ju stoppa ner formen i en ICA-påse och bära med den. * Kastruller och stekpannor. Ju fler desto bättre. * Bärbara kök, stormkök eller vad de nu heter, små mini-spisar som består av 2 plattor som får plats i en påse. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yami Skrivet december 4, 2005 Anmäl Share Skrivet december 4, 2005 Ja kom igen Miss Moon du fixar lugnt ihop nån dräkt det är du en hejare på, kom ihåg att det finns priser att hämta ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet december 5, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet december 5, 2005 OFFICIELL POST Jahapp, så är det då i helgen som Sapparikon blir av... Så för säkerthets skull... TILL ALLA DE SOM INTE LÄST INRODUKTIONSPOSTEN TILLRÄCKLIGT NOGA * Sapparikon är inte ett konvent i Dogakon- och Uppcon-stil. Det är inte stort, det är inte heller storslaget. Det är en kaotisk sammanslagning av en massa olika människor som gör varsin sak utan att ha någon större koll på vad som händer i övrigt. Det finns ingen central organisering, utan varje filmvisningsrum, bord, händelse är en separat pryl som händer utan att någon annan vet ett jota om det. * Och jag säger det igen, Sapparikon är inte stort. Jag kan säga rakt ut att det är inte värt att resa långväga ifrån. Vänta er absolut inte något stort superkonvent. Det här är en tillställning i en liten gårdslokal. * Så alla presumptiva besökare: Välkomna och ha så kul ni kan, men om ni undrar vad som händer när så ta reda på det själva. Det finns inget centralt program, utan gå till varje station för att ta reda på vad som händer. Har ni tur kanske de ansvariga har satt upp en lapp på någon vägg. * Det kommer springa folk med Sapparikontröjor på konventet. Dessa människor kan inte väntas ha någon koll på någonting annat än deras egen station. * Jag? Vem jag är? Jag har bara, endast och enbart hand om själva lokalerna och filmvisningsrum 1. Jag vet förvisso lite om de andra aktiviteterna men på det stora hela har jag noll koll på när saker och ting händer. På Dogakon hade jag koll. Här har jag ingen koll alls. Sappari! * Konventet kommer TROLIGTVIS öppna dörrarna klockan 19:00 på fredagen, men det kan hända att det blir lite tidigare om allt är klart då. Själva introduktionstjosanet kommer vara någon gång under fredagskvällen. TILL ALLA MEDARRANGÖRER * Ni kan få komma in klockan 17:00 på fredagen för att sätta upp era saker, men ni behöver inte komma då. Ni får komma när ni vill, egentligen, men kommer ni då kommer jag ha några få instruktioner som det kan vara bra att lyssna på. * Alla medarrangörer får en Sapparikon T-tröja så långt de räcker. För skojs skull. * Men på det stora hela får ni klara er helt själva. Vill ni ha ert bord någon annanstans? Flytta det! Har ni inte skarvsladd? Skaffa en. Etcetera. * Och... eftersom jag vet lite om hur mycket folk det blir till varje station kan det komma att ske massiva rockader, det vill säga förflyttningar av stationer under konventets gång. * Ha med en god portion humor och nyfikenhet över hur ett sånt här kaotiskt konvent alls kan funka. TILL SIST För Sapparikon är extremt litet planerat. Det är meningen. "Hur kan du tro att det här kommer funka?" kanske ni säger. Jag tror ingenting, jag testar. Sappari, sappari. Det var allt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FallenAngelII Skrivet december 5, 2005 Anmäl Share Skrivet december 5, 2005 Zimeon, kan du ta med en pajform? Och typ låna pajformar av snälla grannar. Hittills har ju ingen anmält att de kan ta med pajformar. En pajform räcker inte långt. Det betyder att jag bara kan göra en paj i taget, vänta på att den ska kylas ner, ta pajen ur formen och lägga upp en ny paj istället för att göra en paj, grädda, förbereda nästan medans den gräddas, ta ut den färdiga, lägga in den nya (och på så vis spara typ 1 timme+ per paj). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet december 5, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet december 5, 2005 Zimeon, kan du ta med en pajform? Och typ låna pajformar av snälla grannar. Tyvärr inget jag kan ställa upp med. Delvis beroende på att jag inte har några pajformar. Är de dyra? Annars kan du köpa i Täby Centrum. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FallenAngelII Skrivet december 5, 2005 Anmäl Share Skrivet december 5, 2005 Det skiftar. Allt från 49 kr till 149 kr. Finns säkert dyrare också. Problemet är att få butiker säljer pajformar. Edit: Ouh! Kan nån ta med Munchkin? :3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet december 5, 2005 Anmäl Share Skrivet december 5, 2005 kommer inte kunna ta med Gamecuben, men så är det bara :) Måste bara få brorsan att låta mer säker på att åka iväg, visst kan jag ta tåget in men va fan :P docster: du får tjöta mer på bror min ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet december 5, 2005 Anmäl Share Skrivet december 5, 2005 docster: du får tjöta mer på bror min ;) Haaaaai :) Svårflörtad är han... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gafvert Skrivet december 5, 2005 Anmäl Share Skrivet december 5, 2005 Ouh! Kan nån ta med Munchkin? :3 Det kan jag göra. Och ett annat mystiskt kortspel för sapparianda. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FallenAngelII Skrivet december 6, 2005 Anmäl Share Skrivet december 6, 2005 Yay! Munchkin! Gamecube efterlyses. + Gamecube kontroller. Alla som kan, snälla ta med kontroller. T.o.m. en räcker om 8 pers tar med sig varsin. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yugge Skrivet december 6, 2005 Anmäl Share Skrivet december 6, 2005 Jag får nog med Gekitou ninja taisen 4 dit om ni vill ha det, komplett med Gamecube och 4 kontroller Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet december 7, 2005 Anmäl Share Skrivet december 7, 2005 Ouh! Kan nån ta med Munchkin? :3 Det kan jag göra. Och ett annat mystiskt kortspel för sapparianda.Du råkar inte ha Chez Geek? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FallenAngelII Skrivet december 7, 2005 Anmäl Share Skrivet december 7, 2005 Chez Geek! :3 Yuglooc: Ja, du får gärna ta med Gekitou Ninja Taisen 4. :D Vi kommer ha 3 på plats, men 4 torde ju vara bättre (har inte spelat det än, dock). Ok, good, vi har 4 kontroller. Nu behöver vi 4 till (ifall folk får för sig att de bara måste spela 4-man på SSBM och Naruto) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gafvert Skrivet december 7, 2005 Anmäl Share Skrivet december 7, 2005 Du råkar inte ha Chez Geek? Ja, det ligger nånstans här. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet december 7, 2005 Anmäl Share Skrivet december 7, 2005 Om jag kommer så kommer jag nog inte ta med Gamecuben, så ni vet det.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet december 7, 2005 Anmäl Share Skrivet december 7, 2005 Du råkar inte ha Chez Geek? Ja, det ligger nånstans här.Goa grejjer! Om du har plats för ett spel extra så tänk på det; det var ett tag sen jag spelade Chez Geek men skulle gärna göra det igen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FallenAngelII Skrivet december 8, 2005 Anmäl Share Skrivet december 8, 2005 Om jag kommer så kommer jag nog inte ta med Gamecuben, så ni vet det.. Vi behöver inga fler gamecubes. Vad vi behöver är kontroller. Kan inte du ta med dig kontroller? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet december 8, 2005 Anmäl Share Skrivet december 8, 2005 Om jag kommer så kommer jag nog inte ta med Gamecuben, så ni vet det.. Vi behöver inga fler gamecubes. Vad vi behöver är kontroller. Kan inte du ta med dig kontroller? Får se, det verkar inte som att jag kommer. Vet inte om jag orkar, känner bara att jag vill slöa ^^' Dessutom så har jag lite tajt om pengar för tillfället >_> Nästa sapparikon kommer jag nog dock på.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet december 8, 2005 Anmäl Share Skrivet december 8, 2005 För fasen Kakan kom igen nu och skaka liv i brorsan din också ^^. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg