Hampe Skrivet augusti 28, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 28, 2005 Hittade denna glada nyhet ;D Nintendo-bossen Satoru Iwata kommer att gå igenom allt som har med Nintendo Revolution att göra under sin keynote på Tokyo Game Show den 16:e september 2005. Maskinvaran kommer att presenteras och även den numera så mytomspunna handkontrollen. Spännande, spännande. http://news.spong.com/x?art=9080 Själv ser jag fram emot detta ;D Fortf. så är enligt mig revolution den snyggaste next-gen konsolen Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet augusti 28, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 28, 2005 Ser ut som en dvdspelare För min del kommer jag kanske skaffa NR, PS3 är en konsoll jag vet kommer hamna hemma hos mig, Xbox360 är jag inte så säker.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
forehead Skrivet augusti 28, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 28, 2005 Åhhåååhåååh, ser fram emot ^^ Gud, den var mycket snyggare framifrån än i den där fula bilden från sidan som de gick ut med under E3. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hampe Skrivet augusti 28, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 28, 2005 och vad dom sagt så ska den ju bli ännu smalare än vad den var på E3 ;D bakåtkompitabel med GC spel, så det finns en GC-kontroll port på baksidan såg jag på någon bild Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bankoiia Skrivet augusti 29, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 29, 2005 det finns en GC-kontroll port på baksidan Bara en!? Det betyder säkert att man måste punga ut med en adapter eller något liknande för att köra flerspelarlägen. :/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet augusti 29, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 29, 2005 Nej då, jag har också sett den bilden Hanpusu-kun pratar om och jag har för mig att det var fyra portar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mustela Skrivet augusti 29, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 29, 2005 Nej då, jag har också sett den bilden Hanpusu-kun pratar om och jag har för mig att det var fyra portar. Och plats för minneskort. Kan knappt vänta tills TGS ^^ Så... hur tror ni kontrollen kommer se ut? Jag gissar/hoppas på en vidareutveckling av GCns kontroll, med två analoga styrspakar istället för en styrspak och en C-spaken. Samt bättre styrkors. Men det är inte så revolutionerande som de påstår att den är dock. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hampe Skrivet augusti 29, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 29, 2005 Nej då, jag har också sett den bilden Hanpusu-kun pratar om och jag har för mig att det var fyra portar. jag syftade på fyra ^^; Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Skrivet augusti 29, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 29, 2005 Så... hur tror ni kontrollen kommer se ut? Jag gissar/hoppas på en vidareutveckling av GCns kontroll, med två analoga styrspakar istället för en styrspak och en C-spaken. Samt bättre styrkors. Men det är inte så revolutionerande som de påstår att den är dock. Ett problem som Nintendo tagit upp är hur svårt det är för den nya generationens spelare att anpassa sig till dagens avancerad kontroller, eller åtminstonde tror att dom inte klarar av att hantera en handkontroll med mer än 2 knappar och ett styrkors(mina brorsöner blir fort väldigt duktiga på alla spel jag sätter framför dom(and it's all a part of my grand master-plan *mouhahaha*)).. Så troligtvis lär vi få se nånting med färre knappar och mer touch-gyro-aktiga feats. Exciting times, indeed.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marran Skrivet augusti 30, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 30, 2005 har verkligen sett fram emot att se hur kontrollen kommer se ut , hoppas det blir en bättre placering än GC kontrollen( Z knappen har en riktig dålig placering och kändes inte alls bekväm) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hauzin Skrivet september 3, 2005 Anmäl Share Skrivet september 3, 2005 Nintendo borde lägga ner tid på att locka utvecklare. Och göra spel för alla ålders grupper annars ligger dom risigt till. Men visst ser man Fram imot rev Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Skrivet september 4, 2005 Anmäl Share Skrivet september 4, 2005 Nintendo borde lägga ner tid på att locka utvecklare. Och göra spel för alla ålders grupper annars ligger dom risigt till. Men visst ser man Fram imot rev Nintendo gör spel för alla åldrar.. Du menar att Nintendo borde följa mainstream-trenden.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lasse_Kroner Skrivet september 4, 2005 Anmäl Share Skrivet september 4, 2005 Nintendo borde lägga ner tid på att locka utvecklare. Och göra spel för alla ålders grupper annars ligger dom risigt till. Men visst ser man Fram imot rev Nintendo gör spel för alla åldrar.. Du menar att Nintendo borde följa mainstream-trenden.. Tycker det är bra att dom inte gör det, Menar vafan är det för skillnad på X-box och Ps2 tex? Knapt nån båda har samma spel... Nintendo däremot har sin egna stil sina egna spel och därför kommer dom alltid stå sig starka Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mustela Skrivet september 4, 2005 Anmäl Share Skrivet september 4, 2005 Någonting som saknas (jag är nog inte ensam om att sakna dom ;)) är Riktigt fina JRPG, t.ex. Tales of Symphonia och Baten Kaitos. Jag tror att de kommer stå sig MYCKET bättre på marknaden om de säkrar lite sådana spel. Hoppas hoppas... :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dziwny Skrivet september 5, 2005 Anmäl Share Skrivet september 5, 2005 16:de då fyller jag år :D :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mustela Skrivet september 5, 2005 Anmäl Share Skrivet september 5, 2005 16:de då fyller jag år :D :P Då får du ännu en trevlig överraskning då :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dziwny Skrivet september 5, 2005 Anmäl Share Skrivet september 5, 2005 aaaa dat kan man säga :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
forehead Skrivet september 16, 2005 Anmäl Share Skrivet september 16, 2005 http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3143782 där var kontrollen då... seriöst blev jag riktigt rädd och skeptisk när jag såg den. "vad fan tänker de med?", men efter jag läst artikeln kändes det lite bättre ^^ längtar efter att testa den! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hampe Skrivet september 16, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet september 16, 2005 http://www.gamecore.se/artikel.7778.1.html din länk fungerar sämst anyway, här har ni en bättre ;P på svenska! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mustela Skrivet september 16, 2005 Anmäl Share Skrivet september 16, 2005 Jag hade ju hoppats på en mer vanlig kontroll, men den är intressant. Undrar om det kommer utvecklas några traditionella spel till den eller bara sådana som kommer använda kontrollens unika funktioner? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hampe Skrivet september 16, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet september 16, 2005 Ser dock fram emot ett zelda spel! Jag vill slåss med Link´s svärd ffs XDDD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mustela Skrivet september 17, 2005 Anmäl Share Skrivet september 17, 2005 Frukta icke kära Nintendobröder, ty Nintendo planerar att lansera ett "skal" till Revolutionkontrollen som fungerar som en mer traditionell handkontroll, som man sätter in revolutionkontrollen i. Och vips, så har vi en traditionell handkontroll med Revolutionkontrollens vift-funktioner :) http://cube.ign.com/articles/651/651559p1.html Bilden är bara en idé om hur det kan se ut. Verkar som om Nintendo inte avslöjat precis allt om revolutionen ännu :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Skrivet september 18, 2005 Anmäl Share Skrivet september 18, 2005 Frukta icke Fruktan ligger väl mer i att dom går den konventionella vägen.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mustela Skrivet september 18, 2005 Anmäl Share Skrivet september 18, 2005 Det var menat för de som trodde att Nintendo blivit galna i.o.m. Revolutionkontrollolen. Själv tycker jag den är spännande, men jag skulle sakna att hålla i en traditionell handkontroll. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg