Japs Skrivet augusti 25, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 25, 2005 Efter utannonseringen av Resident Evil 5 till PS3 och XB360 blev antagligen en hel del Nintendoiter, jag själv inräknad, rätt besvikna att spelserien inte skulle stanna på Nintendos planhalva. Nu har Famitsu meddelat att Capcom har en ny BioHazard-titel (Resident Evil i USA/Europa) på utvecklarbordet, till Nintendo DS; BioHazard: Deadly Silence Det verkar handla om ännu en remake av det ursprungliga spelet. Vad nu det ska vara bra för. Spelet använder sig rätt väntat av möjligheten med två skärmar för att visa hälsa och inventarie på den övre (!) skärmen och själva spelet på den undre. En av de större förändringarna spelmässigt är en funktion Capcom valt att kalla Knife Battle. I och med denna funktion ändras vyn till ett förstapersons perspektiv, därigenom kan man använda stylusen för att attackera sina motståndare med kniven. Uppenbarligen används funktionen när man går igenom dörrar, om man kan aktivera funktionen när man vill och/eller använda sig av andra vapen är oklart. Det är alltså nånting liknande det som flitiga spelare kunde uppleva i Code Veronica. Själv känner jag mig väldigt tveksam inför den här titeln. Om det verkligen handlar om en remake är det inte så värst intressant, Knife Battle till trots. Nån som minns Resident Evil Gaiden? Källa 1 Källa 2 Relaterade nyheter: Resident Evil: Apocalypse får en uppföljare... och en till. Nyligen utannonserades det att den tredje Resident Evil-filmen är på gång och att den fjärde är under planering. Källa Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet augusti 25, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 25, 2005 Är inte den där pengakossan ihjälmjölkad snart. Oo Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet augusti 25, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 25, 2005 Man skulle tro det >,> Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet augusti 25, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 25, 2005 Jag undrar fortfarande hur det egentligen fungerar det där med förstapersonsvy. Bakgrunderna verkar ju fortfarande vara förrenderade även där. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet augusti 25, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 25, 2005 Jag undrar fortfarande hur det egentligen fungerar det där med förstapersonsvy. Bakgrunderna verkar ju fortfarande vara förrenderade även där. Tycker inte jag. :/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet augusti 25, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 25, 2005 Är inte den där pengakossan ihjälmjölkad snart. Oo Det är det som är trenden, slänger man på ett känt varumärke på sitt spel så vet folk på ett ungefär vad dem får. Skulle spelet istället heta något i stil med "Infection" så skulle det ju defenetivt inte sälja som det gör. Men detta system har en nackdel, destå sämre var spel säljer destå betydelselösare blir varumärket. Resident Evil märket för mig är i stort sett helt ointressant, bortsett från RE4 om det nu någonsin kommer till PS2 som man kan undra om det gör. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bankoiia Skrivet augusti 28, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 28, 2005 Hmm, frågan är om det verkligen är lockande att spela ett spel med skräck inslag på en liten pytteskärm :S Och utav bilderna att döma ser det också ut att bli ännu en remake av Resident Evil 1. Men visst, alltid trevligt med "nytt(gammalt) kött" till ens Nintendo DS. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg