forehead Skrivet augusti 23, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 23, 2005 Alla har vi väl någon gång spelat ett spel ur Zelda-serien, men visste ni att det fanns en animerad serie? I slutet av 80-talet producerades och sändes det en serie på 13 avsnitt med Zelda-spelen som underlag till storyn. Serien gick under namnet The Legend of Zelda: The Complete Animated Series (fantasifullt nog), och kommer nu för första gången att släppas på DVD. Det är Shout! Factory som står för släppet av DVD:n, och Sony BMG Music Entertainment som står för distributionen. Förutom de tre skivorna med alla 13 episoder på får man även med en The Legend of Zelda-quiz, två spel, fem episoder av "The Super Mario Bros. Super Show!" (en live-action serie) pluss ännu mera bonusmaterial. Kalaset går loss på endast $29.98 och släpps redan den 15:e oktober. - Shout! Factory - Källa Note: Detta är alltså ingen anime, men kan vara väl intressant för alla spelintresserade. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rich Skrivet augusti 23, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 23, 2005 Helt klart coolt. Ska kolla in det när det släpps lite närmare. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet augusti 23, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 23, 2005 Jag har en Zelda VHS hemma ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet augusti 24, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 24, 2005 ah kultserie :). Men live-action serien med Super Mario Bros kan fan inte vara bra? Eller har någon här sett den och tycker annorlunda? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet augusti 24, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 24, 2005 Jag har såklart sett den, och nej den var ine särskilt bra. Men den tecknade SMB serien inehöll faktiskt en kul sak, när dem skulle någonstans så fick man se klipp ur SMB3's världskartor och hur dem gick runt där ^^; Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
forehead Skrivet augusti 24, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 24, 2005 Bra eller dålig, ett av mina tidigaste barndomsminnen är ifrån när jag ser på Mario live-action... måste ha ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet augusti 24, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 24, 2005 kan inte annat än hålla med... SMB live action var cool, men de tecknade SMB-serierna man får till är mycket bättre. själv tror jag att jag har 3 SBM live action Vhs och 2 Zelda Dvder :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hampe Skrivet augusti 24, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 24, 2005 xD Har ett utav live SMB Det är en klassiker typ eh :P? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg