forehead Skrivet augusti 23, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 23, 2005 Manga säljer som smör i Japan, så det är inte särskilt konstigt att de hittar på nya sätt att ge ut den på. Samtidigt som mobiltelefonerna utvecklas öppnar de upp för nya användningsområden, och det inkluderar att se på manga. I dagens läge kan man genom Sony få ner fem valfria titlar per månaden till sin nalle för en månadsavgift på endast 315 yen (ungefär 22 kr). Tekniken för att få mangan till mobilen kallas för "Comic Surfing" och har utvecklats av japanska Celsys. Comic Surfing byter sida och animerar pratbubblor, och den gör det även möjligt att smycka till mangan för en extra spännande upplevelse. Både vibrerande bilder under actionscener och små ljudeffekter väntas komma inom kort. "Manga är en japansk tradition, men att titta på serier på mobiltelefoner är en helt annan upplevelse" sa Hidekazu Tanaka, talesman för Sony. Sony satsar stort och kommer under år 2006 erbjuda runt 300 nya titlar för nerladdning till mobilen, mer än det dubbla än de vassaste konkurrenterna. - Sony.com - Källa Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
forehead Skrivet augusti 23, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 23, 2005 Manga i mobilen... usch. Det verkar mer vara som en blanding mellan anime och manga - man styr ju inte alls själv längre. Inget för mig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet augusti 23, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 23, 2005 Inget jag skulle satsa på även om det blev tillgängligt i Sverige. Tycker inte om att läsa något som är tänkt att läsa som pocket, på en skärm överhuvudtaget. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet augusti 24, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 24, 2005 Tycker det är en cool idé ända sedan jag hörde om det för första gången på Tokyo Style. Skulle vilja se/läsa Berserk på mobilen med en polyfonisk ringsignal som spelar "Forces" hela tiden i bakgrunden och varje guts Guts svingar sitt svärd så vibrerar telefonen, sweet :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Doddis Skrivet augusti 25, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 25, 2005 tycker också att det låter rätt ballt :) Fast att skaffa det kommer jag nog inte , har dels inte råd och så är det inte rigtigt så tagande. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg