forehead Skrivet augusti 15, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 15, 2005 Förra veckan blev det officiellt att UppCon:05 blir av redan i höst, och nu har även hemsidan öppnats upp för åskådning. UppCon:04 hölls i April tidigare i år och klämde då in ca 500 personer i sina lokaler. Denna gången slår Uppsalakai lite hårdare på trumman och öppnar upp portarna för hela 800 personer som får njuta av anime, film, merchandise och TV-spel i mängder. Detta gör samtidigt UppCon:05 till det största manga- och animekonventet någonsin i Sveriges historia. Höstens UppCon bjuder inte bara på en biosalong, utan hela fem stycken (!) som sammanlagt kommer rymma 450 personer. Cosplaytävlingen annordnas av Saumaheim, och förutom den kommer det även att annordnas en hel del andra tävlingar, såsom i olika TV-Spel (inkl. DDR), brädspel, AMV-skapande, teckning och trivia. Även de kampsportsintresserade kommer få glittrande ögon denna gången, då KFUM Uppsala Iaido-klubb kommer visa upp sina konster. Konventet tar dessutom upp ännu mera japansk kultur, då det kommer finnas "kulturstationer" där man bland annat kommer få lära sig att skriva sitt namn på japanska. UppCon:05 byter även lokaler, men flytten är inte lång och gångvägen från stationen tar endast fem minuter. Konventets portar öppnas den första november och stängs sedan på kvällen den tredje. Biljetter finns redan för försäljning, så passa på innan de tar slut. - Läs mer om UppCon:05 och boka dina biljetter Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet augusti 15, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 15, 2005 omg omg omg omg omg Större, bättre och tuffare! Redan bokat biljett, vi syns där gott folk ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mustela Skrivet augusti 15, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 15, 2005 Första gången jag någonsin funderar på att åka på ett konvent... det var ju hyffsat billigt iaf ;) Och SSBMturneringen verkar vara lite bättre arrangerad än den som var på DH. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet augusti 15, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 15, 2005 Ånej jag står inför ett dilemma, Uppcon: 05 eller Soul Calibur 3 ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
forehead Skrivet augusti 15, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 15, 2005 Ånej jag står inför ett dilemma, Uppcon: 05 eller Soul Calibur 3 ;) Aäh, Soul Calibur kan du ju alltid köpa senare ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pennywize Skrivet augusti 16, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 16, 2005 ah, har aldrig varit på ett konvent tidigare. är jäkligt sugen på att besöka ett. kanske blir detta ett perfekt tillfälle ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet augusti 16, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 16, 2005 Den här gången ska inget stoppa mig ^^, Fan va bra tajming jag som fåttt lön och allt ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet augusti 16, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 16, 2005 Ånej jag står inför ett dilemma, Uppcon: 05 eller Soul Calibur 3 ;) Aäh, Soul Calibur kan du ju alltid köpa senare ^^ Jag kanske, KANSKE, har fixat pengar till både och. Och man skulle tycka att man kan vänta med SC3, men jag måste ha det samma dag som det släpps. Det är en princip sak. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet augusti 16, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 16, 2005 Och man skulle tycka att man kan vänta med SC3, men jag måste ha det samma dag som det släpps.Det är en princip sak. Uppcon 05 kommer bara äga rum en gång. Det är ett faktum. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
forehead Skrivet augusti 16, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 16, 2005 Och man skulle tycka att man kan vänta med SC3, men jag måste ha det samma dag som det släpps.Det är en princip sak. Uppcon 05 kommer bara äga rum en gång. Det är ett faktum.Dessutom kommer det bli det sista UppCon någonsin, precis som 02, 03 och 04! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet augusti 17, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 17, 2005 Det finns en Uppcontråd under "Föreningar, konvent och arrangemang", också, och eftersom det är där diskussionen egentligen hör hemma stänger jag den här tråden. Om någon moderator tycker annorlunda får de väl låsa upp den igen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg