nolem Skrivet augusti 14, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 14, 2005 Hej, Är det nån som har ett bra jap <-> eng lexikon att rekommendera? Tänkte ta och inhandla ett. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Inkstaine Skrivet augusti 16, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 16, 2005 You're a sap, Mr.Jap, who makes a yankee cranky! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
K-chan Skrivet augusti 16, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 16, 2005 Och var kan man beställa den? ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Inkstaine Skrivet augusti 16, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 16, 2005 Jag tror nog knappast amerikanarna vill göra världen påmind av denna 10 minuters fördomshärdare 60 år efter andra världskrigets slut. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nolem Skrivet augusti 18, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 18, 2005 Ingen gav ju något direkt bra svar så jag tog och beställde den här: Kodansha's Furigana Japanese Dictionary: Japanese-English/English-Japanese Bara att hoppas på det bästa. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sandera Skrivet oktober 8, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 8, 2005 Går ju att använda ett internetlexikon också. http://suteki.nu/translator/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
gfgdnk3 Skrivet oktober 8, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 8, 2005 Hur fungerar egentligen ett fysiskt Japansk-engelskt lexikon? Hur är kanji tecknen sorterade? :3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shike Skrivet oktober 8, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 8, 2005 Ett vanligt JAP-ENG lexikon är inte sorterad efter kanji, utan i kana eller ibland (gud förbjude) rômaji-.-' AJ vad jobbigt det skulle vara att komma ihåg en ORDNING på alla kanjis Men kanjiuppslagsverk är sorterade, då efter radikaler... Jag har i o f sig ett lexikon som är sorterat efter rômaji med kanji och kana efter, Pocket Kenkyusha Japanese Dictionary. Riktigt bra tycker jag, även om de gärna kunde skippat rômajin för min del, eller i a f sorterat efter kana med rômajin efter... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
gfgdnk3 Skrivet oktober 9, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 9, 2005 Så, om man läser ett kanji som man inte vet vad det betyder eller hur det uttalas, får man ta och ögna igenom hela boken i jakt på det tecknet man letar efter? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shike Skrivet oktober 18, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 18, 2005 Njae, då skaffar man antingen ett kanji-uppslagsverk, frågar nån eller skaffar IME, där man också kan söka kanji efter radikaler. (Finns också en funktion där man ritar hur kanjin ser ut, och programmet letar upp de kanjis som matchar bäst, men den är inte så pålitlig om man inte är kalligraf ;) JWPCE kan också söka kanjis efter radikaler, och det är enligt mig det bästa programmet :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Freiztan Skrivet oktober 18, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 18, 2005 Man skaffar sig Nelsons (inte b8q) kanjilexikon. Version grümt feht. Inget annat. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg