Dotboy Skrivet maj 24, 2010 Anmäl Share Skrivet maj 24, 2010 YiuKaori "Our steady boy" från Kiss X Sis, grym ! ;) :D :D :D :D Gillar man inte "Idol" jpop så är den iofs en mardröm.... ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
McDunk Skrivet juni 28, 2010 Anmäl Share Skrivet juni 28, 2010 YiuKaori "Our steady boy" från Kiss X Sis, grym ! :D :D :D :D :D Gillar man inte "Idol" jpop så är den iofs en mardröm.... ;) Bra opening Alltså. det finns tusan I mig ingen bättre opening en http://www.youtube.com/watch?v=fo7jH23J1h0 Hokuto No Ken !! You Ha Shock!! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Runsi Skrivet juni 28, 2010 Anmäl Share Skrivet juni 28, 2010 OP: Needless! http://www.youtube.com/watch?v=hlOCGRt60Oo ED: Maid Guy! http://www.youtube.com/watch?v=l9dzfSz6a1w Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ZhePrime Skrivet juli 29, 2010 Anmäl Share Skrivet juli 29, 2010 Jag kan helt klart inte minnas någon bättre än denna Record of Lodoss War TV series Intro Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet juni 3, 2011 Anmäl Share Skrivet juni 3, 2011 Årets upplaga av Sayas topp tio: 1. Gin-iro no kami no Agito - Ai no melody 2. Angel Beats! - 3. Ergo Proxy - 4. Fafner in the Azure - 5. King of Thorn - 6. Planetes - 7. Fate/stay night - Kirameku namida wa hoshi ni 8. Eureka Seven - Taiyou no mannaka e 9. ef - a tale of melodies. - 10. Kareshi kanojo no jijō - Tenshi no yubikiri Naturligtvis skiftar rangordningen beroende på min sinnesstämning. Min absoluta favorit A Song of Storm and Fire är dessvärre bara bakgrundsmusik. Jag skulle kunna motivera de enskilda verkens närvaro i listan men musik är egentligen ganska ointressant... Min svaghet är behagliga kvinnoröster (1, 2, 4, 5, 10), fartfylld och allmänt bra rockaktig musik till passande video (3, 6, 7, 8, 9). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gundoom Skrivet juni 5, 2011 Anmäl Share Skrivet juni 5, 2011 Har ingen absolut favorit, men här är några jag verkligen gillar OP: Gundam X Op 2 - Resolution Är det bara jag, eller låter den lite som "The Final Countdown i början? Gundam 0083 Stardust Memory Op 2 - Gundam ZZ Op 2 - Anime Ja Nai Älskar också titeln på den Anime Ja Nai = Detta är ingen Anime Gundam 00 Op 3 - Hakanaku mo Towa no Kanashi Gundam Seed Destiny - Bokutachi no Yukue Även om jag verkligen hatar Seed Destiny så måste jag medge att dess ops är otroliga Victory Gundam op 1 - Oh victory's ops, dem passar verkligen inte till animen, men dem är så bra G Gundam op 2 - Trust you Forever, , och ja, den är officel Mazinkaiser - JAM Project FTW Gurren Lagann - Sorairo days GaoGaiGar - GaoGaiGar fantastisk namn eller hur? Och så självklart, Orignalet, Moblie Suit Gundams op - Ochså några ED Gundam 00 End 2 - Gundam X End 1 - Ja, en engelsk sång i en anime Hmm det märks att jag verkligen gillar Gundam och mecha eller hur? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet juni 5, 2011 Anmäl Share Skrivet juni 5, 2011 Hmm det märks att jag verkligen gillar Gundam och mecha eller hur? Åtminstone att du gillar deras op Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ebhen Skrivet oktober 27, 2011 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2011 Musik är ju något som speglar känslor i alla filmer och serier och det är ju självklart att sånt är viktigt för att en serie/film ska lyckas. Det bidrar mer än man tror och ibland tänker man inte ens på det längs vägen utan det är först när man tittar tillbaka på en serie man gillade som man upptäcker den starka musiken i själva serien också inte enbart OP/ED som man oftast hör varje avsnitt. Ett typiskt bra exempel på genomgående bra musik i en serie är Mai-Hime vars hela soundtrack är mäktigt och helt rätt för serien och där är varken OP eller ED de starkaste korten i leken utan det är musik som man först stöter på i själva serien. :) Ett typiskt sånt exempel är It's Only a Fairytale och huvudtemat som går igen i många olika former genom hela serien och enligt mig är den bästa låten från serien. En annan stor favorit hos mig är musiken från Sola. Mycket känslor men också fruktansvärt bra musik även om du inte förknippar det med serien i fråga. Där har Ceui gjort ett par underbara låtar, tex OP i första ep. Binkan na Fuukei som jag nog håller som en av mina absoluta favoriter tätt följd av Sola ED: . Men en topplista är svår att få till då den nog kommer ändras allt eftersom man ser nya serier och filmer. Men som det ser ut just nu så är nog min lilla lista som följer: Sola (både OP 1/ED) Bakemonogatari ED Clannad After Story OP Angel Beats OP Borrower Arrietty Isekai no Seikshi Monogatarai OP Gosick ED1 Elfen Lied OP Shuffle OP Kanon OP Jag gjorde ett testklipp och lade upp på tuben i våras med vad som då var favoriterna. Det hinner ändras mycket på ett halvår. ;) http://www.youtube.com/watch?v=ncN9SvsWXz8 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet november 6, 2011 Anmäl Share Skrivet november 6, 2011 Fan. Skrev en fin lång post. Men den fick jag tydligen inte posta. "För många mediefiler" :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet november 6, 2011 Anmäl Share Skrivet november 6, 2011 Fan. Skrev en fin lång post. Men den fick jag tydligen inte posta. "För många mediefiler" :P Gör två poster och posta efter varandra! Jag tycker iallafall att dubbelpost är berättigat i sådana här situationer. :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet november 6, 2011 Anmäl Share Skrivet november 6, 2011 Fan. Skrev en fin lång post. Men den fick jag tydligen inte posta. "För många mediefiler" :P Gör två poster och posta efter varandra! Jag tycker iallafall att dubbelpost är berättigat i sådana här situationer. :P Ja, då får man dubbelposta. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Adephi Skrivet december 11, 2011 Anmäl Share Skrivet december 11, 2011 Jag tror att mina absolut favorit OP och ED är och förblir dem till .hack//SIGN. OP Obsession och ED . Detta hänger förmodligen inte alls ihop med det faktum att jag älskar dot hack över allt annat. Oh nej. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
King Duzu Skrivet mars 3, 2012 Anmäl Share Skrivet mars 3, 2012 Helt klart Sailor Moon Stars Även den senaste av naruto shippuuden börjar bli en favorit http://www.youtube.com/watch?v=Qbs39vTMTd8 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet oktober 17, 2012 Anmäl Share Skrivet oktober 17, 2012 Can you name animes by opening? You got 66 out of 101 answers correct Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet oktober 18, 2012 Anmäl Share Skrivet oktober 18, 2012 Can you name animes by opening? 94/101. Hade tur att det inte fanns något med från de senaste två åren. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 18, 2012 Anmäl Share Skrivet oktober 18, 2012 Attans, bara 91/101. Missade Corrector Yui, Ayashi no Ceres, Yu-Gi-Oh, Digimon Tamers, Shaman King, Busou Renkin, Ergo Proxy, Ghost Hound (försökte skriva Ghost Dog (>_<)), och så Rosario + Vampire . Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marbil Skrivet november 30, 2012 Anmäl Share Skrivet november 30, 2012 Osäker vilken som är min favorit men Baccano- Gun's & roses ligger någonstans på toppen. Nichijou:s första OP var inte så dum den heller ED måste nog vara Danshi Koukousei no Nichijou- OhisamaxD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tomten Skrivet december 1, 2012 Anmäl Share Skrivet december 1, 2012 Tomten tycker om öppningssången till Love Hina - Julspecialavsnittet! Lite lagom juligt! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet december 9, 2012 Anmäl Share Skrivet december 9, 2012 (redigerade) Can you name the Anime Opening Quiz? (100 låtar, 11m18s) Mitt resultat här (52/100 – får skämmas lite för att jag sumpade 4-5 som jag borde ha kunnat). Can you name the Anime ED themes? Mitt resultat här (14/40 – lyckligtvis bara en som jag känner att jag sumpade). Redigerad december 9, 2012 av Sceleris Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ebhen Skrivet december 28, 2012 Anmäl Share Skrivet december 28, 2012 Måste nog säga att en utav året snyggaste OP nog är Hyokas även om låten inte är kanske den hetaste. Däremot är Tari Tari fylld av trevlig musik och jag gillar speciellt Kokoro no Senritsu som också var ED i ep 2. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet mars 9, 2013 Anmäl Share Skrivet mars 9, 2013 Can you name the anime openings from the last 20 years? Svårt test, jag fick bara 43/100! Fast jag ångrar bara åtta missar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mishee Skrivet mars 9, 2013 Anmäl Share Skrivet mars 9, 2013 Första plats får Mirrai Nikki för att låten är så underbar. Har dock inget favoritslut. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voffe Skrivet mars 10, 2013 Anmäl Share Skrivet mars 10, 2013 Can you name the anime openings from the last 20 years? Svårt test, jag fick bara 43/100! Fast jag ångrar bara åtta missar. Jag fick bara 39/100. Jag ångrar en handfull, fast från och med andra halvan var det bara ett fåtal jag faktiskt sett (och kan koppla till), så jag är väl smånöjd. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet mars 10, 2013 Anmäl Share Skrivet mars 10, 2013 Jag fick bara 39/100. Jag ångrar en handfull, fast från och med andra halvan var det bara ett fåtal jag faktiskt sett (och kan koppla till), så jag är väl smånöjd. Ja, som det stod i beskrivningen var det alltså meningen. En massa lätta i början, sen en bunt helt bortglömda grejer i slutet. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
katt Skrivet mars 11, 2013 Anmäl Share Skrivet mars 11, 2013 Svårt att bara välja en av varje :) Op: Baccano! http://www.youtube.com/watch?v=Nm-r3y3sMgc Ed: Code Geass Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg