Hoppa till innehåll
Anime.se

Doddis comeback ^^ Concept-art från en serie =)

Doddis
 Share

Rekommenderade inlägg

Nu är jag här igen ^^ Jag har inte slutat rita nepp. Jag har ritat lite i smyg. Men så klart så ska den jävla scennern gå sönder , men det är fikxat. Här kommer lite Concept-Art från min gamla VR-serie Sayari som handlar om Akira Kasube som spelar VR-spelet Hojin Strike. En spoiler skriven av Zimeon (som hjälpte mig lite med storyn förr) kommer här:

Akira Kasube, som nyss börjat spela VR-spelet Hojin Strike, har just skapat sin tredje figur Kamenga efter att ha två gånger blivit överfallen av maskhorder i några lagerhus han besökt online, och blivit dödad bägge gångerna.

Han råkar snubbla över en sammandrabbning mellan serverns säkerhetsstyrka

och en rad maskar, och snubblar över en supersöt flicka varpå de

flyr fältet tillsammans. Väl i säkerhet faller de utmattade ihop.

Kasube vill imponera och börjar skrävla om att han spelat länge.

Flickan blir tillbakadragen och mumlar att hon blivit dödat två gånger

redan och varken vet höger eller vänster. Varpå Kasube stannar upp, tystnar

och till sist erkänner att det varit likadant för honom.

Efter en pinsam tysnad brister de ut i skratt och kommer överens om

att försöka hjälpas åt för att bli bättre. Och så bär det av till första

utrustningsaffären. - Zimeon

Concept-Art:

Hojin Fabrik

En Fabrik som gör Hojins. En Hojin är motorn för sina Squads* under en strid och hjärtat för HQ** Hojinen görs av olika delar som görs i en Hojin Fabrik

*Squad = Två-Fyra stycken Skal*** som alldid innehåler ett Ledar Shell.

**HQ = Högvarter , där spelaren ger order till sina Squads* och på annat sätt påverkar matchens gång.

***Shell = Motsvarigheten till Pokemon , alltså figurer som styrs utav en pokemontränare. Och i det här fallet en PC (Playing Character)

Ghost

Ett Shell som kallas Ghost. Den tillhör Skal Typen Cyclops. Det här är den grund Shellen som används i Cyclop Arméer

Maskätet hus

titeln säger själv ;)

WiwkTravelShell

Ett så kallat TravelShell. Alltså ett Shell som man använder att resa med. Den här är inspirerad från en . . . snigel :3

shell typerna

Ja , alla fyra Shell typer helt enkelt.

En Hunter

Hunter med två Vegin Maskar bakom sig. Notera att en av dem har munnen öppen. Första gången jag tecknat en mask med öppen mun ^^

Hunterns Hojin Inferno

Det var nog allt ^^ Kritik tack =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Väldigt fantasifulla bilder och det är snyggt också, men det gär alltid att peka ut lite fel :)

hojin fabrik: Intressant byggnad men den skulle nog kunna ha lite fler detaljer

Ghost: riktigt snygg den får mig att tänka på megaman av någon anledning

Maskätet hus: lätt den snyggaste, inte många fel alls. Snygg design också!

Wiwktravelshell: set bra ut men jag fattar inte riktigt vad det är som är där bak.

shell typerna: hmm lite kladdig kanske men fortfarande lika fantasifullt

En Hunter: Det största felet jag ser är nog att han har jätte korta ben, men proportioner är svårt så det är bara att träna.

Hunterns Hojin Inferno: Gissar att det är hans halsband, gillar designen mycket men en ska som jag ser är att den har väldigt varierande starka streck som på taggarna där nere som sticker ut, de har vääldigt ljusa streck medans det mesta andra har rätt mycket starkare streck.

Jag tcker du är väldigt duktig och har stor potencial (<--stavning?) men det jag tycker du borde träna proportioner på människan det skulle höja ditt tecknande ännu högre :D

keep it up!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men för fan kanin så farligt var din post väll inte. Du som sa att den var skit ruskig på MSN ^^

hojin fabrik: Jo , tycker också den ser lite väl "ren" ut. Ska sätta dit lite detaljer och ladda upp skiten igen ^^

Ghost: tja du , på den tiden var det inte den bästa teknologin så allt fick

va rätt simpelt , och det var min hjärna också när jag teckna den här för

första gången under en booring lektion i skolan ^__~

Maskätet hus: Du tog ordet ärtt ur munnen på mig ^^ Gillar också mitt

äppelskrutt hus ^^

Wiwktravelshell: tja du , det är helt enkelt . . . um , eh . . . en , en en .....

ett skal där det finns ett säte , en rese snigel var vad det skulle se ut som ^_^ Kan ta och göra en ny.

shell typerna: kladda efter att ritat på en figur hårt som tusan är nog vad som gav resultatet

En Hunter: korta . . . ben O_O'' tja lite korta kanske :P

Hunterns Hojin Inferno: Ska tänka på det :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter