forehead Skrivet augusti 6, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 6, 2005 Idag är det exakt 60 år sedan världens första atombomb fälldes över Hiroshima och tog över 140 000 liv. Minnet av offren har under dagen hedrats i staden och runt om i världen. I Hiroshima hölls en tyst minut samma tid som bomben slog ner, inlett av ett klockslag. I Sverige gav Bibbi Steinertz, från Kvinnor för fred, under dagen följande uttalande: "Vårt syfte är att hedra offren och uppmärksamma dagens människor om kärnvapenhotet. Unga människor vet inget om kärnvapen och Hiroshima. Låt oss visa att hon har fel - tänd ett ljus för offren och ge dem en tanke. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Inkstaine Skrivet augusti 6, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 6, 2005 Så otroligt passande... och vi i Sakurakai spelade det atombombskritiska Metal Gear Solid i helgen. Snacka om sammanträffande. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mustela Skrivet augusti 6, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 6, 2005 Idag har jag firat min morfars 80-årsdag. Han fyllde nämligen 20 på dagen då Hiroshimabomben släpptes. Tänkte inte på det här innan jag såg nyheten. Det är sorligt att sånt här har inträffat. Hoppas männskligheten har tillräkligt med vett för att inte göra något sådant igen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet augusti 6, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 6, 2005 Väldigt tragiskt ja, dock kan det funderas över hur kriget skulle slutat annars. En annan sak att fundera över är vad denna nyhet har att göra på en sida om anime. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
forehead Skrivet augusti 6, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 6, 2005 En annan sak att fundera över är vad denna nyhet har att göra på en sida om anime.Med tanke på att de flesta manga- och animeintresserade även har ett intresse i Japan tycker jag det är ganska självklart. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet augusti 6, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 6, 2005 Väldigt tragiskt ja, dock kan det funderas över hur kriget skulle slutat annars. En annan sak att fundera över är vad denna nyhet har att göra på en sida om anime. Många som är intresserade av anime är intresserade av Japan, det är ett faktum. Men förutom det så är det väll en angelägenhet för varje männsika att påminnas om det som hände. För om folk inte minns misstaget så är det lätt att det upprepas. Och den som frågade om hur kriget skulle ha slutat annars så hade troligen Japan fått kapitulera p.g.a. oljebrist. Det var ju trots allt därför Japan anföll USA till att börja med. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Korinthian Skrivet augusti 6, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 6, 2005 Det var två bomber. Varför inte bräcka amerikanerna och ha TRE tysta minuter? K. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet augusti 6, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 6, 2005 Väldigt tragiskt ja, dock kan det funderas över hur kriget skulle slutat annars. En landinvasion som säkert skulle krävt lika många liv, ett tragiskt kapitel i världens historia. Hoppas ni inte glömmer Nagasaki den 9:de augusti. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shinji-kun Skrivet augusti 7, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 7, 2005 Det var två bomber. ja det var det, men dom släpptes inte samma dag... och inte över samma ställe heller Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Korinthian Skrivet augusti 7, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 7, 2005 Och vatten är vått. Vad skulle det vara för mening med att släppa två atombomber på samma ställe? Gnugga geniknölarna och tänk efter. K. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet augusti 7, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 7, 2005 Jag tror han menade att det inte är någon mening att ha flera tysta minuter på den dagen då de släpptes på olika dagar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Korinthian Skrivet augusti 7, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 7, 2005 Är det en "han"? Jag vänjer mej aldrig vid otakusar. K. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
grunt Skrivet augusti 7, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 7, 2005 Fick du slut på vettiga argument eller? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Doddis Skrivet augusti 7, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 7, 2005 har han någonsin haft några? Ska hålla tre tysta minuter för dem jag också. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shinji-kun Skrivet augusti 7, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 7, 2005 ja jag är en han jag kanske ska byta tebax till min gamla avatar om du så vill och sen sa jag ju att dom inte släpptes på asmma ställe och förstod att dom flesta vet det, och självklart pga. det måste du skriva en hel förollämpnings-mening som svar... jag vill inte komma mer of topic så vill då fortsätta så vänligen sänd mig ett meddelande Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Korinthian Skrivet augusti 7, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 7, 2005 För er som inte förstod sammanhanget: USA hade två tysta minuter efter 11/9, när det sedvanligen är en tyst minut, men amerikanarna ska alltid vara värst. Atombomberna var aningens värre, även om det inte var amerikaner som dog. Jag ogillar att förklara mej för folk som med sin IQ knappt kan använda en gaffel - varför flockas dom runt mej? (1 poäng till den person som replikerar på detta med det väntade svaret) K. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ikkari Skrivet augusti 7, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 7, 2005 Jag ogillar att förklara mej för folk som med sin IQ knappt kan använda en gaffel - varför flockas dom runt mej? (1 poäng till den person som replikerar på detta med det väntade svaret) K. eh..nu är det la så att du har kommit till idioterna isf..eftersom dom flesta har vart här längre än dig...så..a.. on topic, det va synd att dom släppte men vad som hade hänt om dom inte hade och så vidrare är ju inte så mycket idee att diskutera eftersom det redan har hänt och såvidare. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Freiztan Skrivet augusti 7, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 7, 2005 Gar Alperovitz påvisade bortom varje rimligt tvivel i sin bok "The Decision to Use the Atomic Bomb" att bomberna var onödiga för att avsluta kriget, men ett viktigt strategiskt drag i den begynnande kontrasovjetiska politik USA skulle komma att föra fram till 1992. Läs mer själva, till exempel här. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Korinthian Skrivet augusti 7, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 7, 2005 eh..nu är det la så att du har kommit till idioterna isf..eftersom dom flesta har vart här längre än dig...så..a.. Jag menade dom som börjar diskutera med mej, vilket borde ha framgått. Måhända är du en av gaffelpersonerna? K. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
forehead Skrivet augusti 8, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 8, 2005 Vi glider offtopic. Varning Korinthian. Gå och lär dig lite hyffs. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Korinthian Skrivet augusti 8, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 8, 2005 Varning Korinthian. Gå och lär dig lite hyffs. Din önskan är min lag. K. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Skrivet augusti 8, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 8, 2005 Varning Korinthian. Gå och lär dig lite hyffs. Din önskan är min lag. K. det var som faen? ser jag rätt??? korre käftar inte? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Swansong89 Skrivet augusti 8, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 8, 2005 Varning Korinthian. Gå och lär dig lite hyffs. Din önskan är min lag. K. det var som faen? ser jag rätt??? korre käftar inte? glömmde logga in Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
grunt Skrivet augusti 9, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 9, 2005 han får inte käfta med moderatorer, för mycket käft kan få en avstängd Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg