forehead Skrivet augusti 5, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2005 Det är nu drygt ett år sedan Love Hina började släppas i pocketformat i Sverige, och den kan idag räknas till fem volymer. Samtidigt som serien fortsätter att släppas i pocketform kommer den att gå mot sitt slut i Manga Mania, då den kommer att få en ersättare. Alla "Nej!" och "Tack gode Gud!" kan ni redan glömma, då ersättaren är inget mindre än Love Hina-skaparens, Ken Akamatsus, allra senaste verk. Negima!, som serien heter, handlar om den endast tio år gamla engelska pojken Negi Springfield, som efter ha tagit sin examen i magi kommer till Japan för att lära ut engelska - på en flickskola! Inte nog med det, alla elever är dessutom ett antal år äldre än honom själv, och han får strikta order om att inte visa sina magiska krafter för någon. Självklart blir alla flickor i hans klass kära i honom, och precis som i föregångaren passar Akamatsu på att bjuda på en hel del fanservice. Serien har översatts och har givits ut på engelska sedan april förra året av Del Rey, som rekommenderar den för 16+ år. Den andra serien som får lämna tidningen är, tyvärr, Power!!!. Medan ersättaren fortsätter i tidningen kommer Power!!! dock fortsätta livet på egen hand, i pocketform. Air Gear, som kommer ersätta Power!!!, är en shonenserie skapad av mannan med det smått lustiga artistnamnet "Oh! Great". Serien handlar om unge Ikki Minami som, typiskt nog, börjar som en svag pojke men kämpar sig uppåt. Serien kretsar runt sporten Air Gear, där man utrustas med rullskridsko-liknande skor. Dessa skor är däremot utrustade med extra motorik, som möjlig gör för nya trick då de kan färdas snabbare, hoppar högre, och till och med flyga korta distanser. Serien är fylld både med action, komedi och fanservice. Utöver utbytet av serier planeras det även mera tävlingar, prylar och gästspel i framtida Manga Mania. - Läs mer om Manga Mania i Shibuyas spännande intervju med Red. Zmanga hade nyheten. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet augusti 5, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2005 Mycket trevliga titlar måste jag säga, snygga bilder förresten forehead! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Skrivet augusti 5, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2005 Zmanga må ha haft nyheten som nyhet men läser man intervjuen på shibuya som publicerades den sextonde juli så står det i klartext att seriena kommer att bytas ut. =) *retas* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
forehead Skrivet augusti 5, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2005 Zmanga må ha haft nyheten som nyhet men läser man intervjuen på shibuya som publicerades den sextonde juli så står det i klartext att seriena kommer att bytas ut. =) *retas*Yeye, men vi tyckte de kunde få lite credit ändå. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Skrivet augusti 5, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2005 :) T.R.U.E that! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet augusti 5, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2005 Skräp, först tar de bort Love Hina och så sätter de in mer av samma slag :S Jaja, kommer inte börja köpa den nu heller Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
_Bison_ Skrivet augusti 5, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2005 [Någon läste fel och tar tillbaka sin kommentar] Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
forehead Skrivet augusti 5, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2005 Zmanga må ha haft nyheten som nyhet men läser man intervjuen på shibuya som publicerades den sextonde juli så står det i klartext att seriena kommer att bytas ut. =) *retas* Jaja, men det är ju lika bra att den står med bland nyheter även om det är lite sent :P, plus att vi sa att vi fått infon från Shibuya. Hmm, på vilket sätt hade den kommentaren något med Zmangas val att publicera nyheten? Dancing Moon: Precis. Kommer i för sig fortsätta att köpa den för GTO och artiklarna, men att de tar bort Power!!! kan ju möjligtvis vara ett tecken på att Shoujo-tidningen kommer snart. Kan alltid hoppas ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petrol Boy Skrivet augusti 5, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2005 Jag tycker det är bra att de byter ut serier. Just "Negima" är en mycket trevlig serie. Har läst pocketböckerna. Trevligt, trevligt! :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet augusti 5, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2005 Jag tackar dem för att dem inte tar bort Onizuka, jag älskar verkligen den serien. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GinGirl Skrivet augusti 5, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2005 Det verkar ju skoj. :D Lite tråkigt att dom ska ta in en serie som är så lik, Love Hina. Aja.. Då ska alltså Power släppas på pocket i framtiden? Har iaf sett någon reklam om det.. :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet augusti 5, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2005 Jättekul att Power släpps i pocket! Det var den enda serien i Manga mania jag var riktigt sugen på. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Skrivet augusti 5, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2005 Ah, precis när jag har avslutat min prenumeration. //Fjall Raven Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oskar Skrivet augusti 6, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 6, 2005 Air Gear är ritkgit bra och trevlig, så det ska bli roligt att se den översatt. :D Fast lite synd att det blev just POWER!! som skulle bytas ut. Ken Akamatsu!! >:) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
yingyang Skrivet augusti 6, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 6, 2005 är jätte sur över att dem bytte ut Power mot nån airgame el. nåt (kommerb ej ihåg namnet och bryr mig inte heller ) Fattar inte varför dem gör det >:) jätte besviken, känner mig att jag nite vill ha manga mania längre.. fast man vill ju fortfarande läsa GTO som äger!!!! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marran Skrivet augusti 6, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 6, 2005 tråkigt att de skulle byta ut power, men visst, man får köpa de i pocketform senare då. ganska jobbigt att de skulle ta in Negima som liknar Love Hina, ärligt talat blir man till slut trött på Akamatsus Fanservice i sina serier, Tycker Manga Mania kan vara utan det ett tag. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet augusti 6, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 6, 2005 Jag har bara sett lite av Negima i animeform, men det räcker för att säga hur löjligt och uslet det är. Nåja, köper inte Manga Mania ändå :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
forehead Skrivet augusti 6, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 6, 2005 Jag har bara sett lite av Negima i animeform, men det räcker för att säga hur löjligt och uslet det är. Nåja, köper inte Manga Mania ändå :)Döm inte Negima! efter animen, den gör verkligen inte mangan rättvisa... usch *ryser* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet augusti 6, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 6, 2005 Jag har bara sett lite av Negima i animeform, men det räcker för att säga hur löjligt och uslet det är. Nåja, köper inte Manga Mania ändå :)Döm inte Negima! efter animen, den gör verkligen inte mangan rättvisa... usch *ryser* Kanske inte ska göra det då, men å andra sidan har jag svårt att tro på hur mycket annorlunda det kan vara, det är ju trots allt samma idé. Animen kommer från mangan, så om mangan innehåller detsamma...då är det inget för mig :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bankoiia Skrivet augusti 6, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 6, 2005 Negima mangan skiljer sig grymt mycket från animen! Till favör för mangan kanske borde tilläggas... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marran Skrivet augusti 9, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 9, 2005 Negima mangan skiljer sig grymt mycket från animen!Till favör för mangan kanske borde tilläggas... ojj, då ska det bli lite intressantare att läsa den( hade tänkt mig att den skulle vara likadan som animen) Hur många här har sett animen till Negima? själv har jag sett 21 avsnitt. B) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bankoiia Skrivet augusti 9, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 9, 2005 Hur många här har sett animen till Negima? själv har jag sett 21 avsnitt. B) Jag såg klart serien förra månaden, dvs till episod 26, och den är inte mycket att hänga i julgranen. Först och främst är den allmänt ful (speciellt runt episod 9-10), handlingen är till stor del slaktad, och så saknar den ju all mysig Akamatsu fanservice, ve och fasa för det ;) . Avsnitt 19 var däremot en av de bättre episoderna, men det räcker som sagt inte för att rädda anime versionen av Negima. DVD utgåvorna kommer dock bjuda på delvis omgjorda episoder, och i vissa fall hela episoder som ska göras om. Detta till stor del pågrund av att Akamatsu själv led när han såg sitt skötebarn omvandlas från papper till tv skärmen. Men frågan är om det kommer vara värt mödan i slutändan... :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marran Skrivet augusti 11, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 11, 2005 det verkar som att Akamatsus serier alltid blir bättre i manga form. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zapphodd Skrivet augusti 14, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 14, 2005 synad att det byter serier jag gillar verkiligen manga mania som den va ;) men jaja kanske blir bra i allafall Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ZabavaN^ Skrivet augusti 19, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 19, 2006 SPOILERVARNING!!!!!!!!!!!!! Tyckte att Love Hina var ruggigt bra, men det var synd attt den försvann. :( Iaf köpte jag alla pockets och är en lcklig pojke igen! ^^ Negima var bättre än jag trodde. Bra mycket bättre än Love hina tom! Har inte läst hela mangan, men sett alla avsnitt på Animen. Jag grät när Asuna dog, och jag har alrig gråtit till en dum film förut. Väntar tålmodigt på att säsong 2 kommer ut i oktober. ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg