Scorpio Skrivet augusti 2, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 2, 2005 Jo så här är det jag har köpt Noir collection boxen på 7 dvder. Men nu e det ju så här att den e region 1 kodad och jag har inte hunnit köpa en regionsfri dvd spelare. SÅ jag ska köra den i datorn ett tag hade jag tänkt men när jag kör dne i VLC player så buggar ljudet sig när man kommer till själva avsnitten. Det hackar liksom tyst 1 sec ljud 1 sec och så vidare. Någon som vet vad detta kan bero på och har något codec som skulle kunna lösa problemet. Boxen är ifrån Madman om det hjälper. Känns lite surt att sitta på en box med en favorit serie som man inte kan använda förens ett par veckor då man har pengar till dvd spelare.... :( Hoppas någon kan lösa detta.. // Scorpio Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet augusti 2, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 2, 2005 Finns det inget annat program du kan prova med då? Har inte Windows något inbyggt program? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet augusti 2, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 2, 2005 Pröva DivX, den funkar finfint för mig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scab Skrivet augusti 2, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 2, 2005 VLC och liknande spelare är egentligen inte speciellt lämpade för DVD-uppspelning, det de är bra på är icke-standardiserade format som DivX och XviD samt diverse nya containers. Jag föreslår att du använder en ordentlig mjukvaru-DVD-spelare istället, typ WinDVD eller PowerDVD. Dessa har precis som stationära DVD-spelare alla nödvändiga decoders internt och kan därför spela upp precis vilken standardenlig DVD som helst utan något som helst konfigurerande. Sätt bara in skivan, starta programmet och använd dess kontrollknappar precis som du skulle använda handkontrollen till en stationär spelare. Mycket enklare blir det inte. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet augusti 2, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 2, 2005 Boxen är ifrån Madman om det hjälper.Om boxen är från Madman så undrar jag nästan inte om det är en Reion 4-box du har; det är nämligen Madman som är den stora animé-utgivaren i Australien. Kika på regionsloggan på baksidan av ett av fodralen. Annars så håller jag med om tipset att skaffa ett vettigt DVD-program till datorn, som WinDVD alt. PowerDVD. Har Du prövat skivorna i senaste Windows Media Player? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet augusti 2, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 2, 2005 Format c: fixar biffen. Cyberlink PowerDVD tex borde du köra med. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet augusti 3, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 3, 2005 Jag rekommenderar inte WinDVD. Nu var det i princip ett år sen jag testade det, så de kanske fixat det, men WInDVD sabbade codecsen för alla videofiler, och det löste sig av att jag avinstallerade programmet. PowerDVD är riktigt bra däremot B) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scorpio Skrivet augusti 3, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 3, 2005 jo det löste sig efter 1 timme då jag fått hjälp utav en vänlig själ. Detta va då att skaffa fram powerdvd och med detta fungerar det ypperligt. Och som jag missade det va en region 4 inte 1 som jag tor jag skrev.. Aja tack för all hjälp! :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg