Hoppa till innehåll
Anime.se

Guild Wars vs World of warcraft

Swansong89
 Share

GW eller WOW  

37 medlemmar har röstat

1. 1. GW eller WOW

• Guild Wars
      16
    • World of warcraft
      21

Rekommenderade inlägg

Vilket ska jag köpa vänner? Har äntligen lyckats få löst mina bredbands problem och vill nu ha ett saftigt online spel, vilket ska jag välja?

Lite information:

Jag har ont om pengar, jag älskar när man har en enorm frihet med en massa små uppdrag. Är väldigt fest vid spel där man lagt ner mycket tid på att spelaren har fri hand i sitt karaktärsskapande och det finns väldigt många olika raser, yrken och förmåger:)

Har inte den bästa datorn, men den ska klara av bägge spelen men förhållande vis låga grafik inställningar :)

Det är väl det hela... Så har någon lust att hjälpa mig välja?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det Zimeon har skrivit i http://www.anime.se/forum/viewtopic.php?t=3316 kanske kan hjälpa dig. Själv har jag bara prövat WoW.

Det lilla jag vet:

Ont om pengar - Guild Wars eftersom den inte har månadsavgift.

Frihet och massor av små uppdrag - WoW har det

Karaktärskapande - Så stor frihet tycker jag inte att man har. Man väljer utseende, klass och ras. Sedan är väl det enda man kan ändra under tidens gång vilken utrustning man har och de så kallade "talents" som kan låsa upp vissa nya "skills". Men jag vet inte hur det är i GW.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men det tog mig knappt två mådader att tröttna på wow det går ju till så här:

1: skaffa full hp genom att ta d lungt

2: ge gärnet o mosa en fiende

3: sätt dig o vila

4: börja om på 1

det är i stort sätt bara man mot man strider och kommer det en fiende till mot en så får man springa som en galning och sedan sätta sig och äta för att sedan döda en fiende och hoppas på att inte bli störd...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inte med bland dina val men Final Fantasy 11 är bra mycket bättre än båda två enligt vad du letar efter och mmorpg för sig. Var många som lämnade för att spela WoW när det kom, men många om inte alla har kommit tillbaka till ffxi, mest japaner som spelar och sen amerikanare, totalt på alla c:a 40 servrar kanske, vet jag om en 20 svenskar totalt, på Gilgamesh Servern som är bra om du gillar anime (mest JP befolkade servern), finns 3-4 svenskar. Spelet har väl varit ute i en 3 år i Japan snart och vad jag vet på alla servrar har bara en maxat alla jobb, så det tar tid =P

Nått som skiljer säg är att man nästan inte kan göra nånting själv förutom Lv 1-10 tex, 12-75 gäller 6 man pt för optimal exp, vilket gör det hur kul som helst om man är i bra (rika) partyn :) Enda jobbet som kan köra Solo till max lvl är Beastmaster, men får sin bästa exp 40-70 i duos/trios :)

Kolla in det spelet =P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det är i stort sätt bara man mot man strider och kommer det en fiende till mot en så får man springa som en galning och sedan sätta sig och äta för att sedan döda en fiende och hoppas på att inte bli störd...

Du råkade inte vara mage?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tycker guild wars är klart bäst för det är nytt, och gratis spelande... sitter och hårdlirar det för tillfället, och stortt är det om man tar sig tid till att göra alla mini quests etc...

wow tröttnar man på snabbt då man känner igen allt, de har snott alla symboler för magier etc... från WC3 + att grafiken är liknande så det känns som att köra WC3, i en något annorlunda stil.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du råkade inte vara mage?

nix jag var rouge, men testade även shaman och warrior och även lite på en priest men inte mycke...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har testat WoW och det faller mig inte i 'smaken'. Fördelen med WoW är att det är mer varierande med karaktärer o.s.v. men det följer fortfarande de typiska elementen i MMORPG med skills och sådant (sist jag kollade i alla fall). Du kan även hoppa i det. (wow ;))

Vad jag gillar med GW är 'stilen' och att det är lite annorlunda på vissa delar i gameplay och att alla kan ta sig upp till max level utan att sitta och 'leva framför datorn'.

Jag föredrar GW. (kör det nu) :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har testat WoW och det faller mig inte i 'smaken'. Fördelen med WoW är att det är mer varierande med karaktärer o.s.v. men det följer fortfarande de typiska elementen i MMORPG med skills och sådant (sist jag kollade i alla fall). Du kan även hoppa i det. (wow ;))

Vad jag gillar med GW är 'stilen' och att det är lite annorlunda på vissa delar i gameplay och att alla kan ta sig upp till max level utan att sitta och 'leva framför datorn'.

Jag föredrar GW. (kör det nu) :)

låter mys:)

vad finns det för olika klasser att spela som i GW?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

låter mys:)

vad finns det för olika klasser att spela som i GW?

Elementalist

Mesmer

Monk

Necromancer

Ranger

Warrior

(länken nedan visar varje yrkesvals magier/tekniker)

http://www.guildwars.com/gameinfo/profe ... fault.html

Först väljer du ett huvudyrke och lite senare när du kommit in i spelet så får du välja ett sekundärt yrke, man kan välja att strunta i sitt andra val men det rekomenderas att välja ett andra då man (uppenbarligen :P) tjänar på det genom att få extra skills.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har inte spelat något av dom men ingen som har testat Neverwinter nights? funkar även till linux..=)

absolut, dock bara single player verisonen

jag har tänkt lite på det där och kom på det att det faktiskt suger rätt så hårt i multi..en del buggar..(typ väldigt många) men jag vet inte om det är för att dom startar upp servern fel eller nåt..men iaf. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har inte spelat något av dom men ingen som har testat Neverwinter nights? funkar även till linux..=)

absolut, dock bara single player verisonen

jag har tänkt lite på det där och kom på det att det faktiskt suger rätt så hårt i multi..en del buggar..(typ väldigt många) men jag vet inte om det är för att dom startar upp servern fel eller nåt..men iaf. =)

aj, faen va synd...

Men har du prövat på Dungeon master då eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

wow tröttnar man på snabbt då man känner igen allt, de har snott alla symboler för magier etc... från WC3 + att grafiken är liknande så det känns som att köra WC3, i en något annorlunda stil.

Snott och snott... det ÄR ju Warcraft!

Inte för att jag ska lägga mig i, eftersom jag aldrig spelat Guild Wars, men med ovantstående argumentationen är ju Final Fantasy II till och med XI också värdelösa:

"Kolla vad B! En stark variant av fire heter Firera här också, precis som i Final Fantasy IV! Och magikerna ser likadana ut!"

Men har man ont om deg är det nog Guildwars som gäller.

En negativ sak med WoW är att rent personligen tycker jag systemet för strider spelare emellan är lite väl resultatlöst. man kan anfalla motståndarens städer, men kan ju aldrig åstadkomma nåt: Så fort man går därifrån så respawnar ju alla vakterna igen. Det enda man får är hederspoäng som ger en titel, och att man kan köpa lite halvballa saker om man är av hög rang. Men det kräver så himla mycket poäng att man då hellre spelar Capture the Flag i någon stridsarena, och det känns... helt värdo.

Det vore roligare om man faktiskt kunde göra något mot de andra spelarna... typ ockupera någon utpost, eller behålla någon borg man tagit. Men men. Vet inte alls hur det funkar i Guild Wars.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

sant, att magierna heter samma sak, men sen så är grafiken helt annorlunda i FF-spelen (kanske inte i de kommande, vet inte hur dem flesta kommer att bli) och miljön.

Men som jag nämnde innnan, i WoW så är det i princip samma grafik, vilket iaf jag som kört väldigt många timmar WC3 tycker är lite smått enformigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

sant, att magierna heter samma sak, men sen så är grafiken helt annorlunda i FF-spelen (kanske inte i de kommande, vet inte hur dem flesta kommer att bli) och miljön.

FFIII, FFIV och FFV är i det närmaste identiska i både grafik och miljö, och de spelen var helt fantastiska i alla fall. Det är bara världskartan som skiljer och jag hade ärligt talat inte brytt mig om världskartan varit densamma heller. De spelen hade varit lika bra ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle nog rekomendera GW för det är kostar inget att spela samnt så är PvP lägget mycket bättre upplagt att man kan köra Capture the flag elerl Team deathmatch osv.. samnt så är det mera lagg anda i det spelet... Grafiken är väl inte den bästa dock emn det är inte lika barnslig som WoW *Ursäkta men jag tycker grafiken i Wow är bara gullig och inte snygg*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter