Swansong89 Skrivet juli 27, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 27, 2005 Tjena vänner :) Tro de eller ej, men jag har faktiskt bestämt mig för att börja träna ;) Så jag undrar om det någon som sitter inne på lite tips om hur jag bör träna, kostråd och så vidare, eller ännu bättre om det är någon som har ett program som täcker en vecka:) ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaphod Skrivet juli 27, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 27, 2005 Eller så frågar du på ett annat forum än detta. Typ ett forum som fdet inte sitter fullt med nördar på. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Swansong89 Skrivet juli 27, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet juli 27, 2005 men gah :P det finns väl nördar som kan det här med träning^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sandera Skrivet juli 27, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 27, 2005 Skit i potatis och vitt bröd!Det ska tydligen inte vara bra,utan gör en fet.Eller nått sånt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Swansong89 Skrivet juli 27, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet juli 27, 2005 hehe :P okej, faktum med är att jag faktiskt försöker äta grovt bröd så ofta jag kan :) men potatis hade jag aldrig hört! tackar Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet juli 27, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 27, 2005 Potatis, pasta och ris. Sedan mecka mycket proteiner. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Swansong89 Skrivet juli 27, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet juli 27, 2005 typ kött och ägg och sånna grejer? :) tack för alla tips^^ ingen som har några tips på hur jag tränar bäst med vikter? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaphod Skrivet juli 27, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 27, 2005 länk Där finns det kunnigt folk, kolla på forumet där och ställ frågor där, och du vill ha svar som också är motiverade. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
grunt Skrivet juli 27, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 27, 2005 sluta äta, drick kopiöst med cola och en stor biff i veckan, och mängder av situps Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Swansong89 Skrivet juli 27, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet juli 27, 2005 sluta äta, drick kopiöst med cola och en stor biff i veckan, och mängder av situps du beskriver ju precis vad jag gör nu för tiden ;) det är ju det jag vill bli av med :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Korinthian Skrivet juli 27, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 27, 2005 Dricker man en massa cola fräter man sönder tänderna. Aja baja. K. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kasu Skrivet juli 27, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 27, 2005 Tjena vänner :) Tro de eller ej, men jag har faktiskt bestämt mig för att börja träna ;)Så jag undrar om det någon som sitter inne på lite tips om hur jag bör träna, kostråd och så vidare, eller ännu bättre om det är någon som har ett program som täcker en vecka:) ^^ DDR Dricker man en massa cola fräter man sönder tänderna. Aja baja. K. Ja, men det går ju helt otroligt bra att träna ändå? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
grunt Skrivet juli 27, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 27, 2005 korinthian: Det där är en myt! Annars hade jag inte haft några tänder Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Korinthian Skrivet juli 28, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 28, 2005 Inte en myt, fråga en tandläkare eller kolla upp det på internet. K. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mekurion Skrivet juli 30, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 30, 2005 Hahahahahahahhahahahahahahahhahaha! Experterna har talat. XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Izzy Skrivet juli 30, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 30, 2005 Brukar inte använda det här, men just nu är det bara väldigt passande... WORD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
K-chan Skrivet juli 31, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 31, 2005 Gå med i viktväktarna? :P Jag vet inte, men jag tränar... Jag äter inget godis... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HarCees Skrivet augusti 5, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2005 Det beror på lite vad du menar med att "träna"?. Jag antar att du menar styrketräning. Kosten är inte superviktig, jag lovar. Men man kan göra enklare saker som att dricka mjölk istället för vatten etc. Om du vill få muskler måste du äta mer än du gör av med. Kroppen måste få mer energi än nödvändigt för att den ska "våga" bygga muskler. om du däremot är lite krallig redan är det bara att köra på. Gröt till frukost, skolmat med mycket mjölk och Keso, mellanmål någon macka med makrillfilé , ev. träning(kring 5) för att sedan äta en rejäl middag när du kommer hem (ev. 6.30) . Sedan äta ytterligare en gång kring 9, då med mindre fett än normal och något mer protein. Tycker inte man ska slava med maten och försöka trycka i sig proteiner, för det är jobbigt, och då kommer det inte hålla i längden. Godiset funker kanong EFTER träning då kroppens energidepåer behöver fyllas på med snabba kolhydrater, dvs högt Gl-index. Tycker inte du ska träna mer än 4ggr/vecka. (gym då, släng gärna in någon jogginrunda) Planera även programet så att inte följande muskelgrupp kommer för tätt inpå. T.ex triceps och bröst nära. Ex: Mån:Bröst,biceps Tisd:Ben Ons:vila Tor:Rygg,triceps Fre:Vila Lör:Axlar,vader Sön:vila Kör mage 2ggr/vecka. Till att börja med, kör 2-3 övn/muskelgrupp med 3 set X 8-12 Försök attackera alla vinklar på muskeln. Ex. Bröst:Lutande b-press, Nedotlutande b-press, Flyes. Vipps och du har hela bröstet. Kvalité Efter ett tag måste du periodisera det - mycket kul! Ex. Vecka ett:4-7 reps(med något fler set), vecka 2: 15-20 reps Vecka 3: 10-12 reps. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petrol Boy Skrivet augusti 5, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2005 Jag föreslår att du börjar träna på riktigt gym, tex. Natilus. De har bra tränare och väldigt kunniga. Dom vet vad dom gör. Där kan du få råd om matkost dessutom. Lycka till med träningen! :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet augusti 5, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2005 Sedan hur du ska träna beror ju också på VAD du ska ha musklerna till. Om du kamsportar så hjälper det ju inte om du klara korta reps men kan lyfta mycket. Om du tynglyfter för att få stora muskler så är det däremot det du skall göra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Swansong89 Skrivet augusti 5, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2005 jag vill bli större i allmänhet, om du förstår? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet augusti 5, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2005 Kosten är inte superviktig, jag lovar. Men man kan göra enklare saker som att dricka mjölk istället för vatten etc. Om du vill få muskler måste du äta mer än du gör av med. Kroppen måste få mer energi än nödvändigt för att den ska "våga" bygga muskler. Arnold drack inte mjölk, "Milk are for babies. I drink beer". Min kusin gick ner ca 3-4kg när han slutade dricka mjölk och han är inte SÅ stor, men lite vikt har han allt. Mullig. Äta 5 gånger om dagen typ. Slänga in något mellanrum, en frukt eller nått. Tycker inte du ska träna mer än 4ggr/vecka. (gym då, släng gärna in någon jogginrunda) Planera även programet så att inte följande muskelgrupp kommer för tätt inpå. T.ex triceps och bröst nära. Ex: Mån:Bröst,biceps Tisd:Ben Ons:vila Tor:Rygg,triceps Fre:Vila Lör:Axlar,vader Sön:vila Kör mage 2ggr/vecka. Jag kör efter Push-and-Pull metoden. kör 3 ggr i veckan. Bröst, triceps och axlar - PUSH! = TRYCK! (ganska trött i tricepsen efter det) Biceps, Mage, Rygg - PULL! = DRA! Ben (lår, vad) - både och. Men eftersom du verkar ny så vet jag inte, då verkar det som han jag citerar (HarCees) passa dig mer. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HarCees Skrivet augusti 6, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 6, 2005 Jag kör efter Push-and-Pull metoden. kör 3 ggr i veckan. Bröst, triceps och axlar - PUSH! = TRYCK! (ganska trött i tricepsen efter det) Biceps, Mage, Rygg - PULL! = DRA! Ben (lår, vad) - både och. Men eftersom du verkar ny så vet jag inte, då verkar det som han jag citerar (HarCees) passa dig mer. Push och pull kombination är enligt en bodybuilder som tränar på mitt gym det bästa - att bara dra ett helt träningspass är inte bra för leder och det är det snabbaste sättet att skada sig - enligt han. Sen tycker jag att det är det absolut bästa att mixa drag med tryck - det går inte få ut lika mycket kvaliè med t.x bröst,triceps,axlar i samma träningspass. Har man kört bröst/axlar (vilket man brörjar med) är triceps relativt trött av en ganska liten belastning, (dvs att gå hem utan att köra tricepsen vore dumt) Då när man ska köra sin triceps, ja då är den trött! Det handlar om att ge musklen mer belastning än vad den klarar av, vilket är omöjligt i detta fall. Resultatet får lida pina. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet augusti 6, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 6, 2005 Inte en myt, fråga en tandläkare eller kolla upp det på internet. K. Ska man lyssna på de människor där 1 av 5 inte gör falska uttalanden för att lura människor på pengar? (de som sett dokumentären angående tandläkarna som gav falska analyser på folks 'hela' tänder för att få ut mer pengar, vet vad jag menar.) Nej tack. Som sagt så är det där med cola en myt. Allting du äter och dricker (utom vatten) startar en syra-produktion som delvis är till för matspjälkningen och för att få ren tänderna från rester. Går du och småäter och smådricker så fortsätter frätningen och tänderna får inte vila. Det enda som kan göra cola värre är att det är mycket socker som ger ett lager på tänderna. Så, dricker man cola sällan så blir det ingen skillnad. Varför tror ni fluortabletter finns? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Swansong89 Skrivet augusti 6, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 6, 2005 Inte en myt, fråga en tandläkare eller kolla upp det på internet. K. Ska man lyssna på de människor där 1 av 5 inte gör falska uttalanden för att lura människor på pengar? (de som sett dokumentären angående tandläkarna som gav falska analyser på folks 'hela' tänder för att få ut mer pengar, vet vad jag menar.) Nej tack. Som sagt så är det där med cola en myt. Allting du äter och dricker (utom vatten) startar en syra-produktion som delvis är till för matspjälkningen och för att få ren tänderna från rester. Går du och småäter och smådricker så fortsätter frätningen och tänderna får inte vila. Det enda som kan göra cola värre är att det är mycket socker som ger ett lager på tänderna. Så, dricker man cola sällan så blir det ingen skillnad. Varför tror ni fluortabletter finns? wääääääy :D tackar InAction, du har gett mig ny livslust :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg