zimeon Skrivet juli 26, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 26, 2005 Eftersom vi inte var med i Närcons infofolder så gör jag reklam för Nördspelsgruppens medverkande på Närcon här: Nördspelsgruppen är en samling folk intresserade av japanska amatörspel, alltså spel som inte är gjorda av storföretag utan av enstaka entusiaster. De flesta av dessa spel är shmup (skjutspel), plattform- eller slagsmålsspel i 2D, och ofta vansinnigt välgjorda. Vem behöver kommersiella spel när man kan ha lika kul med sådana här saker som är lika kul men mycket billigare? "Shrine Maiden" är den spelserie av skjutspel som signaturen Zun har kläckt ur sig i nu snart tio år. Troligtvis det mest kända av alla hemmagjorda spel. Har ett rikt persongalleri med mer eller mindre helknäppa småflickor, som Reimu Hakurei, Marisa Kirisame, Sakuya Izayoi m.fl Vi kommer att närvara på Närcon (http://narcon.sverok.net) i Örebro den 5~7 augusti och där kommer folk att få testa följande spel: Skjutspel * The Embodiment of Scarlet Devil Shrine Maiden bombmatte-shmup #6 * Perfect Cherry Blossom Shrine Maiden bombmatte-shmup #7 * Imperishable Night Shrine Maiden bombmatte-shmup #8 * Phantasmagoria of Flower View 2-spelars bombmatteshmup enligt Twinkle Star Sprites. Liteversion. * Moedan "lär dig bombmatteskjutspel" (Shrine Maiden parodi) * La soeur de barrage Jungfru Maria bombmatteshmup. Styr med musen! * Master Burner After Burner med Marisa. Liteversion. * Samidare standard bombmatteshmup * Parsec 47 psykedeliskt höghastighetsshmup * rRootage Endast bossar * Tumiki Fighters plocka upp fienderna du dödat och gör ditt skepp bättre! * Warning Forever Boss efter boss efter boss * Twin Seeds Shrine Maiden-artat bombmatteshmup * Delta Strider [ingen länk] allvägs "åk runt och skjut". * Gochamaze no arashi horisontells bombmatteshmup med kända animéflickor * Gundeadligne horisontells supermaniacshmup för 2 spelare * Kungliga Edoma Engine shmup i isometrisk 3D! * Psyche Metal the Bleeding blodigt horisontells bombmatteshmup * Galshell Blood Red Skies ytterligare ett horisontellt bombmatteshmup på blodvägen Slagsmål * Immaterial and Missing Power Shrine Maiden slagsmål * A! Låt oss slåss! Come back Azumanga-Daioh-slagsmål * Jungfru Maria slår dig ("Maribato") Jungfru Maria ser dig-slagsmål * Battlematic Maiden Mahoromatic slagsmål Plattformsspel och övrigt * Maid Samba Castlevania-inspirerad plattformsspel med piga * Drunk Tanies Battle in the Eastern "Röj allt på skärmen" (Shrine Maiden parodi) * Lethal Application skjut-flyg-plattformspel * Super Marisa Land Super Mario-spel fast med Marisa * Ragnarök Battle Offline action-slåss-rollspel 3 spelare samtidigt. * Sister Princess Gauntlet lite Som namnet antyder, Gauntlet fast med Sister Princess. 4 spelare samtidigt! GalPaniX Fyll i bilderna på söta flickor och du kommer till nästa skärm med ytterligare en söt flicka! * Mugi Show-chu Klassisk skärm-efter-skärm plattformsspel med Komugi-chan * Ruri Shot! blås upp flickornas röda hjärtan som far mot din lillebror och skjut ner de elakt blåa hjärtan av avundsjuka. * Dash de Leilei Kuta som en tok genom banorna med Lei Lei från Vampire Saviour. Det kommer även finnas försäljning på vissa av spelen, och vad som finns tillgängligt finns sist i tråden http://www.zmanga.se/forum/viewtopic.php?t=4206. på zmanga.se Vi kommer ha tävlingar där du kan vinna något av spelen! Välkomna! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Buffi Skrivet juli 26, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 26, 2005 Offtopic men du råkar inte veta om galpanix finns släppts på cd för försäljning? Vet att det är freeware men vore fett att ha i hyllan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet juli 26, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet juli 26, 2005 Det fanns... men inte längre. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet juli 26, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 26, 2005 Haha! Guld med Azumanga-Daioh slagsmålspel Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet juli 26, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 26, 2005 Ååh. En del av spelen vill jag ju köpa, men jag kan inte ta mig ända bort till Örebro. Visserligen har jag inte pengar till spelen, men ändå. Får hoppas på att spelen inte säljer slut helt och att någon är snäll nog att sälja till mig! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vicke Skrivet juli 27, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 27, 2005 Kan rekomendera "Immaterial and Missing Power" , ett av de bra spelen :) . Synd att ni inte har med Melty Blood:re act eller Eternal Fighter Zero också. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet juli 27, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 27, 2005 * Ragnarök Battle Offline action-slåss-rollspel 3 spelare samtidigt.Finns det en demon på Ragnarök Battle Offline att ladda ner? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet juli 28, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet juli 28, 2005 Synd att ni inte har med Melty Blood:re act eller Eternal Fighter Zero också. Eternal Fighter Zero har vi faktiskt, men inte för försäljning. Jag glömde bara bort det eftersom jag inte installerat det än. Finns det en demon på Ragnarök Battle Offline att ladda ner? Kan man ladda ner demoner? Eh, nej, enligt vad jag ser finns det inget demo på RBO att ladda ner. Du får testa det på Närcon eller Täbymötet. Det är lite krävande för att vara ett nördspel; minst 1GHz vill det ha. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet juli 28, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 28, 2005 hmm, vad jag vet så finns det en 2D version av Ragnarök som man kan ladda ner o köra. vet inte om det är samma spel som ni snackar om. EDIT: Kollade länken nyss, och det va samma spel. så antingen var det en demo jag ladda ner o spela eller så va det hela. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet juli 28, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 28, 2005 Finns det en demon på Ragnarök Battle Offline att ladda ner? Kan man ladda ner demoner? Jodå. Ett demo, flera demoner. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet juli 30, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 30, 2005 Någon som kan ge mig länken till vart man laddar ner Azumanga Daioh fighting spelet, jag kan inte hitta det på deras sida och tro mig, jag har letat. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Buffi Skrivet juli 31, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 31, 2005 Kan bero på att det inte är freeware kanske? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet juli 31, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet juli 31, 2005 Det är ett av spelen som finns till salu där. 230 pengar kostar det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet juli 31, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 31, 2005 Det är ett av spelen som finns till salu där. 230 pengar kostar det.Det finns inga exemplar av Maid Samba som planeras inkomma till Vit Målarduk? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet augusti 1, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 1, 2005 Imperishable Night är verkligen riktigt bra, jag har inte haft ett särsklit intresse för shmups förut men det här spelet vill jag verkligen klara av! Har tyvärr bara klarat 3dje banan innan tiden tar slut när jag kör på normal. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Makos Skrivet augusti 4, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 4, 2005 Går det att beställa spelen någonstans ifrån? För oss som inte hinner åka till NärCon. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet augusti 4, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 4, 2005 Går det att beställa spelen någonstans ifrån? För oss som inte hinner åka till NärCon. Efter NärCon sticker jag till Japan för att -- bland annat -- inhandla ännu fler spel till butiken. När jag kommer hem och saker och ting lugnat ner sig kan jag nog skicka saker. Det finns inga exemplar av Maid Samba som planeras inkomma till Vit Målarduk? Inte nu, men jag kan nog skaffa i Japan, samtidigt med samma killes senaste shmup Hitogatahappa. Det roliga med nördspel är att man faktiskt KAN hålla koll på utbudet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet augusti 5, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2005 * A! Låt oss slåss! Come back Azumanga-Daioh-slagsmål Guld! Det måste jag prova! XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Buffi Skrivet augusti 6, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 6, 2005 Går det att beställa spelen någonstans ifrån? För oss som inte hinner åka till NärCon. Shrinemaidenspelen finns till helt ok priser (ca 130kr/spel) på http://www.paletweb.com/search.asp?Sellect_Platform=13 Där jag köpte mina ex. Mycket snabb, trevlig och relativt billig (om man jämför med tex himeya) webshop. Dom har även en del andra dojinspel och ett relativt rörligt lager som ändras då och då så kan vara skoj att kolla in där ibland. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet augusti 22, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 22, 2005 Ett demo på A! Låt oss slåss! Come back, finns nu ute på dess hemsida. Men jag får upp en fel-ruta som säger att den inte kan hitta rätt fil, rätt fil är? Kan någon hjälpa mig med detta? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Buffi Skrivet augusti 23, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 23, 2005 Har din dator japanskt språkstöd? Annars är det förmodligen så att den söker en fil med japanskt filnamn, och hittar den inte därför. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet augusti 23, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 23, 2005 Jag har delvis löst felet, den letar efter filen d3dx_26.dll. det är en directx fil som endast följer med när man laddar ner directx SDK. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg