Rawk Skrivet juli 17, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 17, 2005 Sådär, nu har man tagit sig en titt på första episoden, som tidigare förhandstittar och filmklipp som jag har tagit del av så har den serien onekligen potential. Sen att den blev licenserad på en gång är alltid trevligt för en anime-samlare som jag själv. Hemsidan finner du här. Mer information finner du här. Trailer finner du här. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ivan Skrivet juli 17, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 17, 2005 har du någon som inte kräver realplayer det sabbar min dator... =/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DB Skrivet juli 17, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 17, 2005 Skaffa real alternative (googla real alternative) så får du bara dekoderfiltret och slipper resten. Sen så är real player ganska snällt nuförtiden eftersom real networks insett att folk inte vill få en massa onödigt skräp på köpet. Jag gillade Gun x Sword. Inte den typ av serie jag brukar gilla, men den var helt okej. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet juli 17, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 17, 2005 Även fast det har blivit snällare så finns det ingen anledning att skaffa realplayer. Som sagt, Real Alternative ska du ha, och sen kör du som vanligt med din trevliga MPC. ;) Ser fram emot serien faktiskt. Hoppas det kan bli ngt =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Krunaldo Skrivet juli 18, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 18, 2005 mplayerhq.hu !!! den enda sanna mediaspelaren Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scab Skrivet juli 18, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 18, 2005 mplayerhq.hu !!! den enda sanna mediaspelaren Nja, mplayer tolkar inte ens vanliga former av softsubs korrekt (SSA/ASS). Formatering ignoreras och alla rader buntas ihop i en hög längst ned i videon. För att vara exakt så begriper den inte TextSub som i princip alla subbare använder sig av. Skulle man sluta koda in undertexter m.m. i videoströmmen så skulle mplayer få grova problem, dvs som den redan har med diverse MKV- och OGM-releaser. Dessa är inte speciellt utbredda (än) så de flesta har bara inte stött på problemet. mplayerc gör däremot det mesta rätt just nu. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dinskugga Skrivet juli 18, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 18, 2005 jag rekomendera ju då www.videolan.org VLC (open source ) ..den är väldigt bra .. enda spelaren man behöver :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet juli 18, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 18, 2005 håller helt med dinskugga vlc är toppen funkar till nästan allt Edit: har nu sett första avsnittet :D skit bra serie... påminner smått om trigun Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
qurion Skrivet juli 21, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 21, 2005 håller helt med dinskugga vlc är toppen funkar till nästan allt Edit: har nu sett första avsnittet :D skit bra serie... påminner smått om trigun Håller med dig riktigt cool serie, ser framimot resten av serien :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pennywize Skrivet augusti 16, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 16, 2005 har nyligen sett några episoder och den har potential. håller också med Dread där att den påminnde mig om Trigun men också lite om Cowboy Bebop. looks promising ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zoushoka-San Skrivet augusti 16, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 16, 2005 Den var bra tills det började regna magiska robotar från himlen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet augusti 16, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 16, 2005 Serien verkar rätt okej men det verkar som att serien kommer upprepa sig väldigt mycket * Dom kommer till en stad som har problem räddar den går vidare tills nästa osv osv osv osv* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
~- Alucard -~ Skrivet augusti 18, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 18, 2005 Det är nästan bara VLC man behöver men det finns vissa saker som inte går att spelaupp i VLC, konstigt men sant så gick det spela upp i RealPlayer istället Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scab Skrivet augusti 19, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 19, 2005 Den var bra tills det började regna magiska robotar från himlen. Jag får ta och hålla med. Den första episoden tyckte jag var riktigt bra - tills de förstörde allt med robotstriden i slutet. >_< Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet augusti 25, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 25, 2005 Den var bra tills det började regna magiska robotar från himlen. Jag får ta och hålla med. Den första episoden tyckte jag var riktigt bra - tills de förstörde allt med robotstriden i slutet. >_< Jag tyckte att det som förstörde mest var ondingens eviga tjat av "Lucky!" och "Unlucky!" kan han inte säga det på japanska istället så att man slipper störa sig på det lika mycket. Serien har potential, men den kommer troligen bara att bli ännu en "Omaka-par-som-äventyrar-och-räddar-världen" serie. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Swansong89 Skrivet januari 25, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 25, 2006 Serien verkar rätt okej men det verkar som att serien kommer upprepa sig väldigt mycket * Dom kommer till en stad som har problem räddar den går vidare tills nästa osv osv osv osv* oooh wow så rätt du fick:D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Swansong89 Skrivet januari 25, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 25, 2006 hur många avsnitt har ni sett än så länge? och vad tycker ni? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DB Skrivet januari 25, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 25, 2006 hur många avsnitt har ni sett än så länge? och vad tycker ni? Alla. Serien slutade gå för ett tag sedan. Tyckte den var helt okej. Slutet blev betydligt bättre än befarat. Serier av den här typen har annars en tendens att resultera i något helknasigt eller bara någon smaklös deus ex machina. Det enda jag egentligen störde mig på var Wendys frisyr. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Swansong89 Skrivet januari 25, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 25, 2006 hur många avsnitt blev det allt som allt? :) haha, skojar du eller, den är hemsk^^ bad varje gång hon hade det utsläppt att hon skulle fortsätta ha det så:D ja, jag säger då det :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DB Skrivet januari 25, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 25, 2006 26 avsnitt, http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/anime.php?id=4920 Sen bör du ta bort den länken eftersom länkning till upphovsrättskyddat material inte är så omtyckt här. Dessutom är GxS licensierad av Geneon USA. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Swansong89 Skrivet januari 25, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 25, 2006 tack :) och tack igen^_^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet januari 25, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 25, 2006 Tycker serien är ganska bra efter 15 avsnitt, men jag hade väl inte räknat med annat efter som serien är gjord av Goro Taniguich (Infinite Ryvius, Planetes och Scryed). Tycker det verkar som om folk har en automatisk reflex att hata allt som har mechs med, själv kunde jag inte bry mig mindre om det är mechs eller ej så länge storyn och karaktärerna är underhållande så är jag nöjd. Förövrigt så gillar jag Wendys röstskådespelerska Houko Kuwashima (Quon :Rahxephon, Aoi :Infinite Ryvius, Flay :Gundam Seed och massor av andra), tycker hon att har gjort ett mycket bra jobb på många av sina roller. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg