Hoppa till innehåll
Anime.se

Fullmetal Alchemist The movie

SpiXx
 Share

Rekommenderade inlägg

Om ni inte visste det (vilket jag skulle tro är ganska konstigt) så har denna het efterlängtade film premiär snart i Japan, eller någorlunda snart i alla fall...

Någon som har mer att dela med sig om denna film som inte står på ann???

Eller skriv vad ni förväntar er av filmen.

Själv tror jag att den som serien kommer att ha ett "Fortsättning följer" slut så att vi kan nog vänta oss ännu en säsong av FMA vilket jag ser fram emot...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag har inga större förväntningar på den, då den inte förbättrar slutet... eller jag har hört både för och emot att den inträffar både efter seriens slut och mitt i serien...

det jag skulle vilja ha reda på är när den inträffar i serien.

Eftersom man får se Alfonse (säkert felstavat) i rustnings form i trailern så antyder det att det inträffar mitt i serien. Fast sen om jag minns rätt så hör man Elric säga nåt i stil med "I think the price we paid was too high...etc" och det kan antyda att det är efter seriens slut.

jag tvivlar dock starkt på en säsong till av FMA, men skulle bli väldigt glad om det vore så =)

btw. det var "Full metal alchemist's and the fallen angel" den heter, va?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som du säger, men om jag inte minns fel inträffar själva filmen ett par år EFTER serien, men det är nog lite svårt att säga eftersom att tideräkningen i deras värld är annorlunda från vår :P...

Elric Brothers were sent to two different world, and they were seeking for the way to reunion. Ed was sent to Munich, in 1923 when the war was about to break out. Because he had lost his alchemical power, he tried to go back to his country by the aide of science technology, with the help of Alphonse Heiderich. However, their attempt was not going well, and he was getting impatient.
However, a clue to return was bring to him unexpectedly. It was incidents caused by who were seeking for a paradise, Shambara. The brothers wish were involved into unmprecedent event. How Brother Elric wold face the event? 

Detta står både på ann och animenfo.com hoppas fortfarande på både ett bra slut på serien i form av filmen samt kanske en fortsättning :P lite delad i den frågan. Dessutom har jag höga förväntningar för att detta var den fösta animen jag tittat på :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv är jag en person som hatar sådana lösa trådar som blir kvar efter slutet... som om man bara försökt att få in så mycket som möjligt på det antal minuter man hade kvar och bara hafsat ihop det lyckliga slutet :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har sett trailer nu igen för att påminna mig om den :D (kan ha varit en annan jag såg innan... för kom inte ihåg ett smak av den här trailern...)

och på den verkar det bestämt att det är efter serien slut, då man Spoil:

1. får se Alphonse som äldre (liknar Edward riktigt mckt

2. man får se Edward äldre

3. Edward försöker ta sig tillbaka till sin egen värld, med hjälp av sin öhh... kompis som påminner vääääldigt mckt om Alphonse

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Jag vet inte vad jag ska förvänta mig av filmen.

Slutet på serien var nästintill katastrofalt, dock kan inte filmen ge det samma slut som jag hade hoppats på, då det låg någonstans, kanske 10min, innan sista avsnittet tog slut.

Så det enda att hoppas på är väl att filmen iaf tar oss någonstans, finns väl bara ett typ av slut den kan få nu, vilket jag hoppas att den får.

FMA bör inte få en extra säsong, det passar bara inte. Filmen får ge ett någorlunda bra slut på serien, det är vad jag hoppas på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter