marcus_com Skrivet oktober 18, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 18, 2005 Tycker att det är asbra hur han kommer in i bilden och visar sig vara seriens ärkeskurk som egentligen styrt allting hela tiden mer eller mindre. Fantastiskt snyggt gjort. Blir som sagt intressant att se hur de knyter ihop det nu. ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet oktober 18, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 18, 2005 dinskugga sa: haha mja jag gjorde det med ..jag tänkte fan ska han liksom komma och leka galen nu med men som tur slutade ju hans lilla upptåg ganska snabbt ;) nästa avsnitt förvänta jag mig nonstop mecha action med venom . och amalbam excution styrkan och mithril mohohhooh .. Hoppas bara det är ett extra långt avsnitt :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
marcus_com Skrivet oktober 18, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 18, 2005 Kommer inte vara längre än andra avsnitt, annat än att de kanske skippar intro och kör del av avsnittet under sluttexten. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet oktober 18, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 18, 2005 Jo, menar mest det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet oktober 22, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 22, 2005 hmmm... jag gillar faktiskt slutet dem fick till... kändes inte stressat alls... fighterna var helt ok >:D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
marcus_com Skrivet oktober 22, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 22, 2005 Jo faktiskt, fast liite kort tyckte jag fightscenen kändes. Men inte på ett sånt sätt att den blev dålig ändå, hade bara gärna fått lite mer (aldrig nöjd). :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet oktober 22, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 22, 2005 Fighting scenen var cool, men hade varit kul att se lite mer med Souske och Chidori. Jag hade nog gillat ifall hon slänkts sig i hans armar som hon sa ändå ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet oktober 22, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 22, 2005 Citat Hyffsat sista avsnitt. Bra strider(fast jag störde mig på att de la in opening-sången i slutet av striden, extremt opassande, blev lite paff av det), lite besviken över slutet. På det här sättet slutar många serier, vilket är synd, men däremot blir det lätt att göra(eller inte göra) en fortsättning på serien, eftersom att allt mer eller mindre slutade där det började. Lite väl mycket "skrikigtjetmedstorabröstmisshandlargapandesvettandekille" ett tag där, och...tja, äh, jag stör mig på att serien inte gav något. Nästan allt är precis som det var innan TSR. Fast nu jobbar Sousuke mer bara då Arbalest behövs(som jag förstod det)t och har halverad lön. Relationen mellan de två är lite smått förändrad, men knappt märkbar. Satt och väntade på att de skulle åtminstonde göra ett litet första steg(en kyss kanske?), ajo, en kram kanske får räcka...denna gång. Nu när jag tänker efter så har alla 3 FMP slutat på mer eller mindre samma sätt :P Bra serie allt som allt, inte alls lika bra som de andra två, men den duger. En 7/10 kanske om jag ska betygsätta på ett ungefär(Då har FMP 9/10 och FMP:F 9/10). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet oktober 23, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 23, 2005 Ursäkta språket wilcon.... Men för i helvete, det skriker spoiler överallt. Skapa quote/vit-text för spoilers i fortsättningen....... Citat Men i alla fall..... Det är det bästa slut jag varit med om hittils. Själv så tycker jag musiken var passande, mer än väl. Om man nu tänker ur en regissörs synvinkel eller hur man ska säga. Tänker inte förklara.... Jag gissar på att det kommer en säsong till om vi har tur. Hittils har det inte blivit uttjatat, så varför inte? Antar väl att mangan måste hinna en bit framför igen, har inte läst den själv dock. Förresten..... Orka bry sig om att Chidori är storbystad? Jag har inte ens tänkt på den biten ända sedan jag såg Fumouffo..... Rättare sagt, 'före fumouffo'..... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tireces Skrivet oktober 23, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 23, 2005 Vore kul att se ännu en FMP i framtiden. Helst med ett slut, för jag har inte alltför stor kärlek till evighets serier. Men om man bortser från det var" The 2nd raid" riktigt bra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
marcus_com Skrivet oktober 23, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 23, 2005 Det finns allt en del material att nörja göra serie av, huruvida relationen mellan Chidori och Sagara utvecklas mer där vet jag dock inte. :P Sen bygger inte FMP på en manga utan på japanska "light novels". FMP är i grunden tonårsromaner. Är inte alltför ovanligt att man sen gör både manga och anime av det hela. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dinskugga Skrivet oktober 23, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 23, 2005 jag tycker inte man ska ha med FMP-Fumoffu! då det är en spinn-off serie och har engtligen ingenting med FMP och FMP-TSR att göra mer än att det är samma karaktärer med .. så jag säger såhär FMP! - 9/10 FMP-TSR - 8/10 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tireces Skrivet oktober 24, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 24, 2005 dinskugga sa: jag tycker inte man ska ha med FMP-Fumoffu! då det är en spinn-off serie och har engtligen ingenting med FMP och FMP-TSR att göra mer än att det är samma karaktärer med .. Fast Fumoffu är ingen direkt spinn-off. Allt finns i mangan men fick inte plats i första serien. Redan i Första Volymen av FMP mangan känner jag igen vissa scener som finns i Fumoffu. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dinskugga Skrivet oktober 24, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 24, 2005 Tireces sa: dinskugga sa: jag tycker inte man ska ha med FMP-Fumoffu! då det är en spinn-off serie och har engtligen ingenting med FMP och FMP-TSR att göra mer än att det är samma karaktärer med .. Fast Fumoffu är ingen direkt spinn-off. Allt finns i mangan men fick inte plats i första serien. Redan i Första Volymen av FMP mangan känner jag igen vissa scener som finns i Fumoffu. nej den kanske inte är en spinn-off men jag tycker man kan kalla den det då den inte tillhör fmp då den inte följer FMP historia eller utveckla den . utan Fumoffu är ju vid sidan om eller hur man ska säga fast är ju vad jag tycker :) för man behöver ju inte se den om man har sett FMP och ska se FMP-TSR då kan man ju bara se dom 2 i följd .. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet oktober 24, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 24, 2005 InAction sa: Ursäkta språket wilcon.... Men för i helvete, det skriker spoiler överallt. Skapa quote/vit-text för spoilers i fortsättningen....... Citat Men i alla fall..... Det är det bästa slut jag varit med om hittils. Själv så tycker jag musiken var passande, mer än väl. Om man nu tänker ur en regissörs synvinkel eller hur man ska säga. Tänker inte förklara.... Jag gissar på att det kommer en säsong till om vi har tur. Hittils har det inte blivit uttjatat, så varför inte? Antar väl att mangan måste hinna en bit framför igen, har inte läst den själv dock. Förresten..... Orka bry sig om att Chidori är storbystad? Jag har inte ens tänkt på den biten ända sedan jag såg Fumouffo..... Rättare sagt, 'före fumouffo'..... Okok. Här diskuteras iof serien, och trycker man fram sista sidan när sista avsnittet varit ute någon dag så får man(ursäkta språket) väl för fan skylla sig själv. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet oktober 24, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 24, 2005 Lugna ner er grabbar. Citat Tyckte det var en bra avslutning även om jag själv kunde önskat lite mer mellan Sagara och Chidori Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet oktober 24, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 24, 2005 ingen anime/manga är perfekt på alla områden utom berserk :D tror ni att vi får veta mer av Chidori och Sagara i framtiden? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dinskugga Skrivet oktober 25, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 25, 2005 det tror jag då det finns matrial på mangan ..dock så lär det väl ta 1-3 år innan vi får se en fortsättning kanske ..eller vi kan säga såhär om serien var populär och liksom "drog in pengar " så kommer vi få se en fortsättning Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg