docster Skrivet juli 20, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 20, 2005 För några månader sedan så skulle jag utan tvekan säga animé, men nu måste jag säga manga. Manga känns mer personligt, man bestämmer sin egen takt och om man läser manga som tex. Berserk eller Nausicaä så kan man tillbringa minuter på varje bildruta för att studera detaljer. Finns inget bättre än att sätta sig i soffan med en kaffe och en riktigt bra manga. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Frozty Skrivet augusti 14, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 14, 2005 beror på från serie till serie, overall vet jag inte mangan brukar vara snyggare tecknad, animen har ljud effekter... väldigt osäker. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ammis Skrivet augusti 16, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 16, 2005 Jag föredrar helt klart manga eftersom man kan som sagt ta det i sin egen takt och man slipper irriterande föräldrar som klagar på det japanska talet ;) samt att man slipper censuren som ofta finns i anime. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
~- Alucard -~ Skrivet augusti 18, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 18, 2005 Anime och Manga är exakt lika bra, de har bara olika nackdelar Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg