Friendly_Ed Skrivet april 27, 2004 Anmäl Share Skrivet april 27, 2004 Som jag förstår det är Robotech ett ihopklipp utav de tre japanska serierna Macross, Southern Cross och Mospeada. Detta för att fylla ut till en hel säsong i amerika. Förutom de hemska rösterna den amerikanska versionen begåvades med, klagar även många på att storyn i sig har fått sig några förändringar. Jag tycker att serien och filmen (Macross: Do You Remember Love?) överrenstämmer bra, förutom att manuset redigerades och klipptes ned för att passa filmformatet. Så några enorma manus ändringar kan inte ha förekommit, eller? Min fråga är, vilka är förändringarna mellan de tre orginal-serierna och Robotech storymässigt? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MackanRoyan Skrivet april 27, 2004 Anmäl Share Skrivet april 27, 2004 Den jag såg för ett par år sedan är nog den samma,fast med Engelskt prat. Robotech består av 85 Episoder uppdelad på 3 kapitel. http://www.robotech.com/infopedia/faq/v ... n.php?id=9 01-36 Macross Saga 37-60 Masters Saga eller Southern Cross 61-85 New Generation Saga eller Mospeada Mer info finns på http://www.robotech.com/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Friendly_Ed Skrivet april 27, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet april 27, 2004 Vad jag har hört är inte "protoculture" detsamma i de två versionerna t ex. Där det i den japanska versionen beskrivs som skaparen utav Zentradi, Meltradi och människan betecknas det i den amerikanska som någon typ av brännsle... Dessutom tycker jag SDF-2 är lite luddigt i den amerikanska versionen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MackanRoyan Skrivet april 27, 2004 Anmäl Share Skrivet april 27, 2004 Tja jag tycker att skall skumma in robotech forumet på hemsidan jag skickade tidigare. Du borde hitta allt du letar efter där. Hittade bla detta inlägg! in the Original serie, there was no SDF-2. I don't know why they included it in the Robotech series though. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg