Petus Skrivet april 26, 2004 Anmäl Share Skrivet april 26, 2004 Såg på FLCL (Furi Kuri) under helgen.. men jag fick inte riktigt fram handligen i den.. kolla för att den va lite skojig.. så nu undrar ja om någon vet vad handligen är om det nu ens finns någon Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kamesennin Skrivet april 26, 2004 Anmäl Share Skrivet april 26, 2004 Tja! Jag har kollat på den två gånger nu och har fått en idé av vad handlignen går ut på...det kommer en rymdtjej till en liten stad o hon slår huvudpersonen Naota i huvudet me sin coola bas hela tiden...blabla det vet du väl redan annars kan du läsa det på nån website (sök tex på FLCL i google)...MEN under allt det så är det en fin liten "kärleks saga" om en pojke (Naota) som gillar en tjej men blir kär i en annan medans en tredje tjej gillar honom. Naota försöker också vara som en vuxen...tja sen ska man väl inte skriva mer *spoiler*...men det är väl vad jag har klurat ut av serien, jag tror den är gjord så att det inte finns bara en rätt handling utan det är hur den som ser på FLCL ser handlingen. lite rörigt men men.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kamesennin Skrivet april 26, 2004 Anmäl Share Skrivet april 26, 2004 PS. Och det skulle vara kul att höra vad dom andra här på anime.se tycker FLCL handlar om.. :D PS2. FLCL är den bästa animen jag nånsin sett B) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Skrivet april 26, 2004 Anmäl Share Skrivet april 26, 2004 FLCL är en favorit.. den är lite klurig, men om man diggar den och tittar på den några gånger så börjar det falla på plats.. Nedan följer en del spoilers för den som inte sett FLCL, så därför utfärdas en liten varning ************SPOILER*************** Haruhara Haruko, eller Haruha Raharu(som hennes riktiga namn är enligt Mayuge (betyder ögonbryn, ni förstår säkert vem jag menar)). Hursomhelst, Haruko är en en utomjordisk rymdpirat som söker efter sin älskade Atmosk(el. Atomsk). För att kunna hitta honom så behöver hon något för att öppna en dimensionsportal, i det här fallet så blir det unge Naotas huvud. Ur Naotas huvud flyger det massvis med robotdelar och liknande. Ni kanske märker att varje gång det händer något inne i Naotas skalle så börjar Harukos armlänk att skackla, Atmosk har nämnligen även han en likadan armlänk. Det Haruko väntar på är att Atmosk ska komma ut ur dimensionshålet hon öppnat. The Department of Interstellar Immigration, vill få fast Haruko och Atmosk. Mayuge främst då, eftersom han tidigare har varit involverad med Haruko. Hon använde honom på samma sätt som hon nu använder Naota, men det fungerade inte så bra med Mayuge. /SPOILER Sen blir det lite blurry, har bara kollat på ep 5-6 en gång, så jag minns inte så mycket, skall kollas på igen.. FLCL är riiiiktigt bra.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
yidaki Skrivet april 27, 2004 Anmäl Share Skrivet april 27, 2004 glöm inte heller alla gliringar emot miljöförstöringen i området, om hur folk blir knäppa för att dom bor nära värmeverket och såna saker, det kan förklara ganska mycket. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jagvillha Skrivet april 27, 2004 Anmäl Share Skrivet april 27, 2004 Visst är den en av de bättre kanske men lite rörig måste jag hålla med starkt om att den är. Orkar inte förklara mer deteljerat det är ju förstås redan gjort också. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet april 27, 2004 Anmäl Share Skrivet april 27, 2004 Skummare anime än FLCL blir nog svårt att få tag i :) Fast den är ganska bra... men inte riktigt min stil ändå. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Skrivet april 28, 2004 Anmäl Share Skrivet april 28, 2004 Det var tack vare FLCL jag började lyssna på Pillows.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
yidaki Skrivet april 29, 2004 Anmäl Share Skrivet april 29, 2004 alldeles för kort för min stil. då var Lain bättre, fast även den var lite för kort egentligen. filosofiska och finurliga. :) NGE och Perfect Blue däremot, dom är psykologiska istället. dom tänker och tänker utan att det påverkar handlingen. sånt gillar jag inte alls. :( Tur at Perfect Blue var en thriller, annars hade jag somnat. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg