ladello Skrivet juni 18, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 18, 2005 har något sätt animen Kimi Ga Nozomu Eien? Den var högt rankad på animenfo.com så jag trodde den var bra, Men hitills har jag bara tyckt att den var jävligt sorlig och tragisk, Man blir ledsen när man ser den. Men om det finns nån som har sätt större delen av serien, kommer den försätta att vara lika tragiskt, eller kommer nått kul att hända...? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet juni 18, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 18, 2005 Tycker serien är jättebra, tycker det finns alldeles för få animés som är "allvarliga". För att svara på fråga, den kommer fortsätta att vara sorglig men jag tycker den har ett bra slut. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ladello Skrivet juni 18, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet juni 18, 2005 hmm, det låter bra..och ditt svar duger..jag får väll fortsätta att se lite till Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaphod Skrivet juni 19, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 19, 2005 Jag tycker att den är sådär mysigt sorglig. Visst blev man väl frustrerad ibland, men mest satt jag där och mös när jag såg den. Men jag tycker inte alls om slutet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Patrik B Skrivet juni 19, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 19, 2005 Sorglig ja, seriös ja. Men jag fastnade aldrig för den. Den är säkert kanon om man väl fastnar men jag tyckte det var för mycket misstag hit och dit i den. Takayuki har det inte lätt och det märks. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
AIe Skrivet juni 19, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 19, 2005 Såg några episoder och det var inte alls i min smak. Blev bara förbannad på den då jag hatar svaga individer som bara fortsätter att få det sämre ju längre serien håller på. Nu vet jag ju inte hur den slutar, men slutar den på fel sätt så blir man ju bara ännu mer förbannad och arg så jag valde att avbryta. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet juni 19, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 19, 2005 Den är mycket sorglig, vet inte hur jag ska säga, nästan lite jobbig. Men mycket allvarlig och bra! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
cainz Skrivet juni 19, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 19, 2005 En av mina absoluta favoriter. Intressanta karaktärer och bra handling. Gillar även hur serien slutar. Underbart. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet juni 19, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 19, 2005 har något sätt animen Kimi Ga Nozomu Eien?Den var högt rankad på animenfo.com så jag trodde den var bra, Men hitills har jag bara tyckt att den var jävligt sorlig och tragisk, Man blir ledsen när man ser den. Men om det finns nån som har sätt större delen av serien, kommer den försätta att vara lika tragiskt, eller kommer nått kul att hända...? Om du inte gillar sådant så gillar du inte fortsättningen av serien heller. Det är just det sorgliga/tragiska/dystra som jag tycker är så otroligt bra, och är vad som gör denna serie till en av mina absoluta favoriter, inom genren då. Otroligt bra och allvarlig serie som omväxling. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ladello Skrivet juni 19, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet juni 19, 2005 det var väll runt slutat av avsnitt 2 som den var sorligast, men bara för man blir ledsen och så behöver den ju inte vara dålig. Det är ju omöjligt att se den utan att på något sätt bli rörd... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet juni 20, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 20, 2005 KGNE är en serie som går än in på hjärtat och är man ute efter hjärndöd anime så är det fel serie helt enkelt. Tycker man det är intressant att se på serier där människor tvingas betee sig på vissa sätt i vissa situationer, och beter sig otroligt ignorant i vissa andra, personbeteenede helt enkelt, så är det här serien för dig. Jag grät mkt under den här serien... Och visst. Det handlar om personlighet, men jag har mkt jag behöver släppa ut i mitt vanliga liv, men kan inte. När jag ser på vissa serier så släpps alla mina känslor ut, och det är en så otroligt skön känsla. Jag tror att många är beredda att hålla med mig och känner igen sig här. Sedan när det gäller att se klart serier man har påbörjat: Jag kan i stort sett inte sluta kolla på en serie för att jag tycker att dem första 5-10 avsnitten inte är så bra. Jag ger alltid en serie både en, två, tre, eller 10 chanser. Jag ser alltid klart dem, eftersom jag aldrig skulle anse det som bortkastad tid efteråt om jag tyckte hela serien var genomdålig. Varför? Jo, jag vet mer om vad jag själv tycker om, och kan solla bort mer, men även får jag bara mer kunskap inom ämnet anime. Så mitt tips är: Se klart serien, det är bara 13 episoder. Peace ElgeN Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet juni 20, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 20, 2005 Faktiskt ovanligt lyckad, men det är ingenting jag tänker rama in. Målgruppen är nog knappast 14-15, utan snarare dryga 20. Drömmen mot verkligheten, så att säga. En god svensk titeln är Din efterlängtade evighet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ming Skrivet juni 21, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 21, 2005 En god svensk titeln är Din efterlängtade evighet. Tack, zimeon, jag hade just tänkt fråga vad titeln betydde. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ladello Skrivet juni 21, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet juni 21, 2005 jag håller helt med ElgeN om allt som han skrev... Den sista episoden är riktigt sorglig Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet juni 21, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 21, 2005 KGNE är en serie som går än in på hjärtat och är man ute efter hjärndöd anime så är det fel serie helt enkelt. Tycker man det är intressant att se på serier där människor tvingas betee sig på vissa sätt i vissa situationer, och beter sig otroligt ignorant i vissa andra, personbeteenede helt enkelt, så är det här serien för dig. Jag grät mkt under den här serien... Och visst. Det handlar om personlighet, men jag har mkt jag behöver släppa ut i mitt vanliga liv, men kan inte. När jag ser på vissa serier så släpps alla mina känslor ut, och det är en så otroligt skön känsla. Jag tror att många är beredda att hålla med mig och känner igen sig här. Sedan när det gäller att se klart serier man har påbörjat: Jag kan i stort sett inte sluta kolla på en serie för att jag tycker att dem första 5-10 avsnitten inte är så bra. Jag ger alltid en serie både en, två, tre, eller 10 chanser. Jag ser alltid klart dem, eftersom jag aldrig skulle anse det som bortkastad tid efteråt om jag tyckte hela serien var genomdålig. Varför? Jo, jag vet mer om vad jag själv tycker om, och kan solla bort mer, men även får jag bara mer kunskap inom ämnet anime. Så mitt tips är: Se klart serien, det är bara 13 episoder. Peace ElgeN Kunde inte sagt det bättre. KgNE är bland det bästa jag sett, och även jag behöver verkligen släppa ut, vilket denna serie gjorde, gör (!). Det räcker med att jag lyssnar på openingen så känner man hur tårarna bara vill börja rinna. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kimi Ga Nozomu Eien Skrivet juli 13, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 13, 2005 Kunde inte sagt det bättre. KgNE är bland det bästa jag sett, och även jag behöver verkligen släppa ut, vilket denna serie gjorde, gör (!). Det räcker med att jag lyssnar på openingen så känner man hur tårarna bara vill börja rinna. Precis! Ja, läs mitt nick så ser ni nog vad jag tycker om saken =) Helt enkelt en jättebra serie! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Z0nE Skrivet juli 22, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 22, 2005 Det är en skit bra serie. jag blev helt tagen i den efter andra epen. Men blev så ledsen och ville bara veta vad som skulle hända efter en sådan sak. Det är en måste se serie. Alla kommer inte tycka om den men det är något som alla anime tokiga ska se för att utvidga sina anime kunskaper och för att se andra delar av anime än alla de ytliga animerna som inte har lika djup story. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nolem Skrivet juli 23, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2005 Så har jag oxo precis sett serien. Började att kolla på den igår natt (och kollade på 7 eps) Kan säga att det tog ett tag att somna för serien blir man helt klart tagen av. Efter att ha sett första avsnittet övervägde jag att inte titta på den eftersom det inte allso verkade vara min grej men eftersom så många tyckt att det varit bra så verkade det ändå vara en ide. Kollade klart på resten idag och man känner sig helt tom efteråt. Som andra nämnt här så är den rikitgt sorglig berättelse och man bör inte vara allt för deprimerad innan man ser den kanske, dom har en del "roliga" scener i serien men dom känns lite inklistrade för att latta upp den tunga stämningen. Alla kommer inte att gilla denna serie, men den är klart väldigt bra och jag tycker att man ska se den. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lunar Skrivet december 9, 2006 Anmäl Share Skrivet december 9, 2006 DVDn(avsnitt 1-5) kommer att släppas i USA den 19:e dec. Vet nån när det kommer släppas i Sverige? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet december 9, 2006 Anmäl Share Skrivet december 9, 2006 Vet nån när det kommer släppas i Sverige? - "när" + "om" ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet december 10, 2006 Anmäl Share Skrivet december 10, 2006 Vet nån när det kommer släppas i Sverige? - "när" + "om" ;) Varför säger du så? Eller menar du om den kommer som R2 med svensk undertext? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet december 10, 2006 Anmäl Share Skrivet december 10, 2006 Vet nån när det kommer släppas i Sverige? - "när" + "om" ;) Varför säger du så? Eller menar du om den kommer som R2 med svensk undertext? Varför JAG säger så? Jag menar att frågan inte är när den kommer, utan om den kommer. (Och svaret är troligtvis "nej".) Eller har jag missat att den verkligen kommer på svensk-DVD? :x Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet december 10, 2006 Anmäl Share Skrivet december 10, 2006 Det var det jag undrade, dvs om du syftade på en version med svensk textning (och skräpig bildkvalitet), eftersom de flesta R1-releaser går att få tag på ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lunar Skrivet december 10, 2006 Anmäl Share Skrivet december 10, 2006 Jag menade både "när" och "om". Så om det kommer att släppas(Sverige), så kommer det att vara R1-skiva eller? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet december 10, 2006 Anmäl Share Skrivet december 10, 2006 Det kommer med all säkerhet bli en importerad R1-skiva från usa eller *rysa* R4-skiva från australien i PAL Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg