K-chan Skrivet juni 18, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 18, 2005 Jag undrar hur många olika sorters manga det finns...? De jag känner till är seinen, shôjo och hentai... Men det finns väl många fler? :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Patrik B Skrivet juni 18, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 18, 2005 Det finns väl lika många genrer i manga som det finns i övrig litteratur och medieform. Manga är endast en medieform och ingen speciell genre. Men de vanligaste benämningarna kan vara (påbörjar listan) Shôjo manga - flickserier Shônen manga - pojkserier Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
forehead Skrivet juni 18, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 18, 2005 Glöm inte att vi har artiklar också ^^ även ifall de är lite få, men det ska komma mera inom kort. http://anime.se/artiklar.php?id=glosor Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zoushoka-San Skrivet juni 18, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 18, 2005 Finns så mycket att det knappt går att räkna upp :D Finns mangor där man lagar mat, där man är tuff och hugger folk i bitar, där man spelar brädspel, där man bakar bröd, där man boxas, där man wrestlas, där man pussas, där man sexas, där man fajtas, där man samurajas, där man bara är störd och en jäkligt massa annat. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
K-chan Skrivet juni 19, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet juni 19, 2005 Okej... Men jag har för mig att det fanns bestämda sorter, eller något i den stilen..? :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet juni 19, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 19, 2005 Krikke-chan om du går in på länken som Forehead skrev så står där några av de manga sorterna.... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
K-chan Skrivet juni 19, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet juni 19, 2005 Ojsan... Jag är visst lite ouppmärksam.. Tack så mycket! :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sensimilija Skrivet juli 4, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 4, 2005 Finns så mycket att det knappt går att räkna upp :D Finns mangor där man lagar mat, där man är tuff och hugger folk i bitar, där man spelar brädspel, där man bakar bröd, där man boxas, där man wrestlas, där man pussas, där man sexas, där man fajtas, där man samurajas, där man bara är störd och en jäkligt massa annat. Där man SEXAS och SAMURAJAS?!?!?!? Roligaste jag har läst hitilst på detta forum ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Loki Skrivet juli 4, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 4, 2005 jag som tyckte det lät som bra böjningar, go Zoushoka! btw, såg inte seinen någonstans i ordlistan, vad betyder det? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet juli 5, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 5, 2005 "blivet år" eller "moget år". Används ibland för sådana där lite halvsexiga serier, typ säg Ai yori Aoshi. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg