Rulz Skrivet juni 18, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 18, 2005 Ar det sant att dom ska satta upp en DS mast i USA sa alla i USA kan spela mot varandra? Min kompis kompis sa att dom skulle bygga en men jag ar inte riktigtsaker, vet ni nating om det? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Skrivet juni 18, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 18, 2005 Det där låter som en typisk mytomani-grej.. många unga personer använder sig av sånt.. Såna som har kusiner som jobbar på Nintendo och skickar dom beta-versioner av spel långt före dom börjar säljas, jag minns själv att jag hade en rolig diskussion med en pojke som hade en kopia av SCII någon månad innan det släpptes i Japan. En DS-mast skulle man ha hört om.. men men, vi har ju wi-fi.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Buffi Skrivet juni 18, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 18, 2005 Fet chans att EN mast skulle täcka hela USA ;) Nhe, tror inte det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mustela Skrivet juni 18, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 18, 2005 tydligen så skulle dom ha något samarbete med Gamespy om att sätta upp "mötesplatser" där folk med DS kunde koppla upp sig och spela online. Det var vad jag kommer ihåg ifrån vad dom sade på E3. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rulz Skrivet juni 18, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet juni 18, 2005 Jag tror inte heller pa det riktigt om att det kan ga over hela USA men dom kanske satter upp en i varje delstat (skojar) :D Ska fraga min kompis vart hans kompis fick reda pa det. Men jag kan inte inom 2 manader. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Skrivet juni 18, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 18, 2005 tydligen så skulle dom ha något samarbete med Gamespy om att sätta upp "mötesplatser" där folk med DS kunde koppla upp sig och spela online. Det var vad jag kommer ihåg ifrån vad dom sade på E3. Tja, på i princip alla MickeyDee's i USA så har dom ju s.k. Wi-Fi hotspots, så om du är på stan och är sugen på att snacka med din polare hemma, men du glömde telefonen, så kan du gå till närmaste McD och skriva ett litet meddelande.. WF hotspots är ju redan aktiverat där borta så.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Buffi Skrivet juni 19, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 19, 2005 Finns Wi-Fi hotspots i Sverige också, vet i alla fall 2 st i Luleå men finns nog fler. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gege Skrivet juli 23, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2005 Detta är inget påhitt...... -__- Dom kommer att sätta upp så kallade ''Wi-fi hotspots'' över hela världen, vilket tillåter dig att spela multiplayer med istortsett vem du vill. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Buffi Skrivet juli 24, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 24, 2005 Wifi-hotspots med internetaccess finns det redan massor av. Skillnaden mellan vanliga och nintendos tippar jag är att dom spärrar vissa portar vilket gör att man bara kan använda dom till att gå online med ds istället för att surfa och liknande också. Och det vi tyckte var lustigt var inte det konceptet som i grunden är ganska lätt att utföra utan att EN mast skulle kunna täcka hela USA ;) Vem som hellst fattar ju att det inte funkar liksom... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg