Fredrik_89 Skrivet juni 12, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 12, 2005 :D :D :D :D >:( >:( :D skönt ängligen kan tahihara och mehdi mahdavikia och ali karimi(the wizard of teheran) ha lek stuga i tyskland :D :D :D :D iran och japan kommer gå enda till kvarten det lovar jagggggggggggggggg Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rulz Skrivet juni 12, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 12, 2005 Hallå, Iran är ju inte diräkt kända för att vara bra, inte Japan heller Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fredrik_89 Skrivet juni 12, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet juni 12, 2005 japan rankas 17 i världen B) >:( >:( B) XD XD :P och iran rankas 18 i världen de duuuuuuuuuuu B) B) B) dom kommer att gå långt med sydkorea :P :P :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rulz Skrivet juni 12, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 12, 2005 Vad rankas sverige då? O.o Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scab Skrivet juni 12, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 12, 2005 Sverige är rankade som 13:e bäst i världen. Aktuell ranking har du här. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaphod Skrivet juni 12, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 12, 2005 Är det sport, isf, vilken? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjall Raven Skrivet juni 12, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 12, 2005 Är det sport, isf, vilken?Eftersom Scab länkade till FIFA, antar jag att det är fotboll. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet juni 12, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 12, 2005 Är det sport, isf, vilken? haha jag va helt lost också. sen kolla jag länken Scab gav och då såg jag att det va fotboll. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fredrik_89 Skrivet juni 12, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet juni 12, 2005 det handlar om fotboll om dom inte vistte ´och att irans fotboll har blivit bättre allt med åren och japans har blivit lite sämre. JAG hoppas att dom möts i kvarten dåååååååå kommer det hända saker det lovar jagggggggggggggggggg XD XD XD B) B) B) B) B) ;) :P :P :P >:( >:( :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fredrik_89 Skrivet juni 12, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet juni 12, 2005 1 Brazil 0 831 -3 2 Czech Republic 0 784 1 3 Argentina 0 778 -2 4 France 0 769 -8 5 Netherlands 0 759 -4 6 England 0 754 -3 7 Mexico 1 753 -1 8 Spain -1 752 -3 9 Portugal 0 740 -1 10 Italy 0 734 -1 10 USA 0 734 -1 12 Greece 0 727 1 13 Sweden 0 722 -1 14 Turkey 0 712 -7 15 Republic of Ireland 0 709 -1 16 Uruguay 0 706 -3 17 Japan 0 703 0 18 Iran 1 699 -2 19 Denmark -1 697 -5 19 Germany 1 697 -1 Iran bättre än danmark och tyskland jag lovar det kommer att hända saker i tyskland(förutom attt tyskalnd har hemma plan) Iran och Japan kommer att ha rätt stora chanser att komma vidare det lovar jag.... :P :P :P :P :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Elwin_Baltia Skrivet juni 12, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 12, 2005 Om du vill göra forumet en tjänst så kan du dra ner på alla smilisar samt korrekturläsa dina inlägg. Tack på förhand. Om det sänds någon match på TV där Japan är med så skall jag klart kolla. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet juni 12, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 12, 2005 kunde inte skrivit det bättre själv Elwin_Baltia, och för att hålla mig till ämnet... så håller jag på sverige XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fredrik_89 Skrivet juni 13, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet juni 13, 2005 Eurosport ska sända Japan-Iran machen den 17 eller 18 augusti från tokyo och Japans kejsare Herr Hög Hett Arikoto ska kolla såå där för han se att Iran äger Japan totalt,det lovar jagggg :D B) Fann vad Japan kommer att ägassssss Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Daffid Skrivet juni 13, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 13, 2005 Hur kan USA och Grekland va rankade högre än Sverige? Om man jämför spelarna så äger Sverige båda. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet juni 13, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 13, 2005 Hur kan USA och Grekland va rankade högre än Sverige? Om man jämför spelarna så äger Sverige båda. För Grekland vann EM? :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scab Skrivet juni 13, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 13, 2005 Hur kan USA och Grekland va rankade högre än Sverige? Om man jämför spelarna så äger Sverige båda. Hela rankingen bygger på resultat, inte på någonting så missvisande som vilket lag som är bäst på pappret. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fredrik_89 Skrivet juni 14, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet juni 14, 2005 det är bra att Iran är bättre än tyskland och danmark så när dom kommer till VM så har dom iallefall förtroende så dom kan spela bra . :P :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Daffid Skrivet juni 14, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 14, 2005 Hur kan USA och Grekland va rankade högre än Sverige? Om man jämför spelarna så äger Sverige båda. Hela rankingen bygger på resultat, inte på någonting så missvisande som vilket lag som är bäst på pappret. Jag kan lova att Sverige vinner över både USA och Grekland 9/10. Eftersom du nu tycker att USA är så bra så kommer ju frågan varför det inte ingår någon amerikan i något av världens (europas) bäsa lag? Jo, jag glömde ju att Landon Donovan faktiskt värmer bänk i Bayern Leverkusen. Har USA egentligen presterat några resultat som skulle vara imponerande på något sätt? Grekland vann EM genom att spela en riktigt tråkig försvarsfotboll. Personligen såg jag inte Grekland föra en match under hela EM ,utan enbart förlita sig på kontingar eller fasta situationer. Tyvärr verkar det ju löna sig allt som oftast (lag som spelar mot AIK på Råsunda brukar ju ägna sig åt det). Dessutom ligger de väl ganska risigt till i kvalet? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scab Skrivet juni 15, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 15, 2005 Jag kan lova att Sverige vinner över både USA och Grekland 9/10. Eftersom du nu tycker att USA är så bra så kommer ju frågan varför det inte ingår någon amerikan i något av världens (europas) bäsa lag? Jo, jag glömde ju att Landon Donovan faktiskt värmer bänk i Bayern Leverkusen. Har USA egentligen presterat några resultat som skulle vara imponerande på något sätt? Grekland vann EM genom att spela en riktigt tråkig försvarsfotboll. Personligen såg jag inte Grekland föra en match under hela EM ,utan enbart förlita sig på kontingar eller fasta situationer. Tyvärr verkar det ju löna sig allt som oftast (lag som spelar mot AIK på Råsunda brukar ju ägna sig åt det). Dessutom ligger de väl ganska risigt till i kvalet? Chilla, jag har varken sagt att jag tycker att USA är bra eller att Sverige skulle förlora mot dem/Grekland, vad jag sa var att rankingen är resultatbaserad. Ligger USA högre upp än Sverige så har de presterat bättre i tävlingarna, svårare än så är det inte. Fotboll går ut på att göra fler mål än sin motståndare, det är vad som avgör vilket lag som är bäst. Inte vem som för matchen eller vem som är publikattraktionen. Grekland må spela tråkigt, men de var det bästa laget i EM. Inte på attraktiv fotboll, men på fotboll. Precis som du säger så går det dock sämre för dem i WC-kvalet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet juni 15, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 15, 2005 Undrar om det inte skulle bli attraktivare fotboll om man ändrade poängen så att lagen får lika många poäng i matchen som målskillnaden! Exempel: Malmö slår Örgryte med 4-1, då får Malmö +3 poäng och Örgryte -3 poäng. Skulle de däremot spela 1-1 får båda 0 poäng. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Daffid Skrivet juni 15, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 15, 2005 Scab, lät visst lite hetsk i det inlägget ,sorry. det jag menade var att hur länge man kan leva på gamla meriter och ifall en seger mot Malta med 5-0 räknas lika mycket som en seger mot tex. Holland med 5-0. Detta eftersom länderna i USAs kvalgrupp lär bestå av så kallade "blåbärs nationer". Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
cainz Skrivet juni 15, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 15, 2005 Shit, detta måste jag anteckna. *Letar efter tjock penna* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg