Genma Skrivet juni 8, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 8, 2005 Jag och ett gäng från Uppsala drar iväg till Tokyo, Japan, på måndag. Har någon tips på intressanta sevärdheter som ni till och med själva kanske besökt? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet juni 9, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 9, 2005 Jag har aldrig varit i Tokyo och jag vet inte särkilt mycket om staden, men några saker jag tycker du ska kolla lite extra på. * Berget Fuji, skulle vara roligt att spana in på "nära håll" och gå runt lite där. Så otroligt vackert, de har säkert guidade turer runt och upp i berget. * Se The Giants spela på Tokyo Dome (Baseball). * Snoka runt i det kejserliga palatset. * Sticka till Shibuya, titta på alla galna japanska ungdomar och handla jpop tills man svimmar av utmattning :) * Strosa i Ginza och gå runt i alla köpcentrum. * Sticka till "Tokyo Metropolitan Edo-Tokyo Museum" för att lära sig om Tokyo's historia och kolla på imponerande dioramas. * Åka upp i Tokyo Tower (vet inte om man får, men men) och se ut över hela Tokyo. Nåja några förslag från en noob :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet juni 9, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet juni 9, 2005 Jättebra förslag, Docster! Tackar! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet juni 10, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 10, 2005 - Drälla storögt dreglande runt i Akihabara. - Åka ut till Odaiba och gå i kitschiga köpcentrum som Venus Fort. (mini-Italien, typ). - Ta hissen upp i Tokyos stadshustorn. - Åka tåget ner till Yokohama och gå i Chinatown, åka skitstort pariserhjul samt åka toksnabb hiss upp i Landmark Tower (mycket högre än Tokyo Tower). - Besöka Asakusa Shrine. - Äta massa god japansk mat. - Besöka Shibuya och Shinjuku kvällstid för att se alla neonskyltar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg