Moberg Skrivet april 25, 2004 Anmäl Share Skrivet april 25, 2004 är det någon som har gått runt och tänkt på den perfekta amvn? någon som vet vilken låt, vilken anime och ungefär hur den ska vara, bara det att ni antingen inte klarat av att göra den själva, inte kan göra den själva eller helt enkelt inte har gjort den? jag började göra några amvs men pga diverse systemkrascher och ominstallationer förstördes de :/ projekt som jag efter olyckorna lagt på is. dessa tänkta videos var: 1. videon som skulle bli mitt livs verk, förstördes av en påtvingad omformatering av min hårddisk :/ videon skulle bestå av klipp från neon genesis evangelion, klipp som jag hade lagt ner många timmar på att samla ihop och bearbeta. låten jag skulle använda mig av var the dreadful hours av my dying bride. jag kommer troligtvis att göra ett nytt försök på denna video i framtiden. men efter "olyckan" så tappade jag lite lusten att skapa videon, videon har fortfarande potential att bli mitt livs verk :D helt underbart passande låt till serien. 2. en deluxe version av min andra amv. amvn förstördes av något okänt. alla mina sparfiler till amvn blev korrupta och jag lade efter den incidenten även den amvn på is. videon skulle bestå av klipp från berserk och med låten warmachine skapad av bandet unleashed har ni några idéer på en perfekt amv? vad skulle den isåfall bestå av? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet april 25, 2004 Anmäl Share Skrivet april 25, 2004 Någon fin video till Wolf's Rain skulle inte vara fel... Kanske skulle låten "Guano Apes - Open Your Eyes" passa. Annars en lugnare låt, lik "Enigma - Gravity of life". Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet april 25, 2004 Anmäl Share Skrivet april 25, 2004 Det går inte att göra en mer klockren animémusikvideo än den ack så välkända av Kevin Caldwell: Evangelion till Rammsteins Engel. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Moberg Skrivet april 25, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet april 25, 2004 engel videon är riktigt bra. men den bästa amvn jag sett är "evangelion opus" av shonen dizzy cow eller hur han nu stavar sitt nick. ruggigt bra amv. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet april 25, 2004 Anmäl Share Skrivet april 25, 2004 RahXephon - Euphoria är nog ändå min favorit... Evangelion Opus hittar jag ingenstans :/ En annan mycket bra är Rurouni Kenshin "This is your life". Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
magnet Skrivet april 25, 2004 Anmäl Share Skrivet april 25, 2004 Jag fick nyss en uppenbarelse. Jag tycker du ska göra en AMV på Trigun med musik från Klintas gamla Werstern-rulle "Den Gode, den Onde och den Fule". Sista låten i den filmen är grüm. Vilka klipp som skall användas vet jag inte riktigt, men något som kanske sammanfattar hela serien. Jag har inga skills alls i såndant så skapandet överlåter jag till nån annan. Pm:a mig om ni förverkligar indén. ha D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Benderu Skrivet april 25, 2004 Anmäl Share Skrivet april 25, 2004 Drowning Pool - Boodies eller Dope - Die *MF Die *Ska vara en fult ord men jag vågar inte skriva sånt här längre Tror nån av dessa låtar skulle funka med Berserk... känns som att den har rätta slaktar feelingen till dessa låtar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jagvillha Skrivet april 25, 2004 Anmäl Share Skrivet april 25, 2004 Three doors down med Krytonite är ju en klassiker Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tohbe Skrivet april 25, 2004 Anmäl Share Skrivet april 25, 2004 Jag tycker att Jewels Foolish games skulle göra sig alldeles utmärkt i kombination med Flickvännen - domedagsvapnet (eller "Min flickvän - domedagsvapnet" som jag föredrar att ändra det till, trots att det inte är en korrekt översättning :P ). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SkuttyWan Skrivet april 25, 2004 Anmäl Share Skrivet april 25, 2004 Jag har länge funderat på att göra en amv, men det verkar vara så komplicerat, så det har oftast slutat med att jag bara har dagdrömt lite. Skulle gärna vilja göra en amv centrerad på Takuto från Full Moon o Sagashite, med låten Iris av Goo Goo Dolls. Vi får väl se om jag någonsin kommer orka. :) Tror i alla fall att den skulle bli rätt så bra. ^^ Annars så är min favorit-amv nog en med Love Hina och låten My December av Linkin Park, tyckte om den väldigt mycket första gången jag såg den. Annars är som sagt tidigare amvn med Neon Genesis Evangelion och Engel mästerlig. :) Har ni förresten sett den där någon har klippt ihop en "amv" med NGE och The Black Knight från Monty Ptyhons The Holy Grail? Den är, verkligen mästerlig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
cainz Skrivet april 26, 2004 Anmäl Share Skrivet april 26, 2004 Annars så är min favorit-amv nog en med Love Hina och låten My December av Linkin Park, tyckte om den väldigt mycket första gången jag såg den. Annars är som sagt tidigare amvn med Neon Genesis Evangelion och Engel mästerlig. :) Har ni förresten sett den där någon har klippt ihop en "amv" med NGE och The Black Knight från Monty Ptyhons The Holy Grail? Den är, verkligen mästerlig. De är bra allihop! Speciellt NGE: Engel med Rammstein, gillar musiken ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Eshara Skrivet april 26, 2004 Anmäl Share Skrivet april 26, 2004 Jag skulle vilja ha en amv på Not meant for me (Queen of the damned soundtracket), framförd av Wayne från Static X. Funderar på serie. Tror hur som helst inte att jag själv varken har skills, ork eller tålamod att göra det. Jag ser för lite anime. Speciellt för lite dyster anime. Kommer inte på någon som passar. :/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
soet Skrivet april 28, 2004 Anmäl Share Skrivet april 28, 2004 Jag har funderat lite på det och nu när vi fick till uppgift i musiken att göra en musik video, blev det inte svårt att besämma sig för att göra en amv.. Men problemet är att jag egentligen inte har den blekaste om hur man gör och min inspiration är inte på topp nu heller.. Men jag hade en fundering på att andvända Naruto och en Millencoloin låt.. Någon som har lust att länka en amv eller ge ngt bra tips på hur man gör??.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anji Kishu Skrivet april 28, 2004 Anmäl Share Skrivet april 28, 2004 soet: Här har du ett par bra länkar. Väldigt lättförståeligt och framförallt lättläst (i.m.p.o.v.). Hoppas de kan vara till någon hjälp för dig. - Phade's Guide to Good Anime Music Video (taget från amv.org/guides) - amv.org/guides note: amv.org är egentligen animemusicvideo.org så att det inte blir några missförstånd. Jag valde bara att förkorta adressen >:D. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
soet Skrivet april 28, 2004 Anmäl Share Skrivet april 28, 2004 soet: Här har du ett par bra länkar. Väldigt lättförståeligt och framförallt lättläst (i.m.p.o.v.). Hoppas de kan vara till någon hjälp för dig. - Phade's Guide to Good Anime Music Video (taget från amv.org/guides) - amv.org/guides note: amv.org är egentligen animemusicvideo.org så att det inte blir några missförstånd. Jag valde bara att förkorta adressen >:D. Många tacka ska du ha anji :D Ska kika på länkarna nu på en gång :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
L3prechaun Skrivet april 30, 2004 Anmäl Share Skrivet april 30, 2004 i ett land för länge länge sen.. i en länge svunnen tid så satt jag och gjorde vad som komma kallas en "amv" hade då ingen anning vad det var.. men med klipp från akira och musik från Rage against the machine så vart det en bra musikvideo i mina ögon.. för en amatör.. detta inträffade X antal år sedan där X=21-17... kanske skulle testa på å göra en amv nu när jag sätt lite anime o sånt.. skulle nog köra med rage against the machine igen men gå på en serie som scryed..:D vart inspirerad, nu måste jag bara göra klart alla uppgifter jag har atm.. *suck* vad är en bal på slottet *suck* lär ju alldrig ha tid... hahah fan va gullig jag är.. sry för konstigheter i detta inlägg men läs mellan raderna.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Exile Skrivet april 30, 2004 Anmäl Share Skrivet april 30, 2004 Om den inte vore så lång, så skulle låten Enter med Within Temptation vara nått man kunde göra en amv med, Berserk eller nått annat våldsamt möjligtvis Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Geo Skrivet april 30, 2004 Anmäl Share Skrivet april 30, 2004 någon som har sett den där dom har klippt in så att det är dom i evangelion som sjunger till rammstein. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anji Kishu Skrivet april 30, 2004 Anmäl Share Skrivet april 30, 2004 Geo: Försök att läsa vad som redan har skrivit i tråden. Det går inte att göra en mer klockren animémusikvideo än den ack så välkända av Kevin Caldwell: Evangelion till Rammsteins Engel. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ubermensch Skrivet maj 2, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 2, 2004 Moberg, jag vet att du gjort en till Merzbow, den blev riktigt grym måste jag säga(av vad jag kommer ihåg iaf). Du kanske skulle våga dig på att göra något till Venetian Snares? Lite mer tema på den musiken, skulle passa till något "snällare" material, trots musikens, uuh, osnällhet :) Eller vadfanken, tror minsann att jag ska sätta igång med det själv. Så fort jag hittat lämplig gullig serie att misshandla >:D Synd att det inte finns någon anime med samma stämning som delar av Trevor Browns skapelser. Eller det kanske är tur, mardrömmar man slipper. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sagara Skrivet december 12, 2004 Anmäl Share Skrivet december 12, 2004 [Wabz0r] RahXephon - Awekened (Evanscence) är en av de bästa amv:s jag sett. Och jag har sett många ;) Förutom den så kan jag varmt rekomendera Ayumi Hamasaki - Angelic Layer m. You (Remix). Sen så var det inget större fel på Zabuza & Haku tribute m. Linkin Park - Somewhere I belong. Men grejen med AMVs, varför sitter det så många talanglösa idioter där ute som inte har en suck om vad de sysslar med? Måste de prompt envisas med att ladda upp oinspirerade videos som enbart består av klipp efter klipp, utan effekter, läpp synch och med totalt opassande musik? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg