Elwin_Baltia Skrivet juni 7, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 7, 2005 Finns det några som använder Skype? Jag heter Inkstaine. För er som inte vet - Skype är ett röstchatprogram som är som MSN, med skillnaden att det hanterar röstchattandet mycket bättre än på MSN. En annan sak som är bra är att man kan vara flera som röstchattar samtidigt - MED VARANDRA. Finns att ladda ner på www.skype.com Programmet är gratis att använda när man ringer till Skypeanvändare. Det går att använda programmet för att ringa till fasta telefoner, men då kostar det. Skall man ringa till en fast telefon i utlandet så är det betydligt billigare mot om man skulle göra det från sin egna fasta telefon. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet juni 7, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 7, 2005 Det låter intressant men har jag förstått det rätt? Är det gratis att ladda ner och använda det med vänner, alltså att bara chatta med den? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Elwin_Baltia Skrivet juni 7, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet juni 7, 2005 Det är som jag skriver - Det gratis att använda för att ringa inom Skype. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sosero Skrivet juni 7, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 7, 2005 Jag skulle inte direkt vilja påstå att jag använder det. Jag har installationen på datorn, och har ett konto. Använde det lite en gång i tiden, men jag har inte direkt så många kontakter där så jag orkade inte installera det igen när jag formaterade datorn. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ikkari Skrivet juni 8, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 8, 2005 hoho..jag har det...använder det då och då. funkar bra. (ibland inte) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rulz Skrivet juni 8, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 8, 2005 hmmmmm......jag har hört talas om det och sett en bild! Min kompis har också snackat om det men jag tror jag håller mig till det gamla vanliga: MSN ;) Och en fråga: Är det på svenska (?) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet juni 8, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 8, 2005 hmmmmm......jag har hört talas om det och sett en bild! Min kompis har också snackat om det men jag tror jag håller mig till det gamla vanliga: MSN ;) Och en fråga: Är det på svenska (?) Skype går att få på svenska, ja. Dessutom har Skype överlägset bäst ljudkvalité av de meddelandeprogram med röstkommunikation jag testat. Filöverföringen är även den bättre än till t.ex. MSN Messenger. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
cainz Skrivet juni 8, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 8, 2005 Nej tack, jag använder hellre mitt RAM-minne till andra saker. Ventrilo fungerar ypperligt och drar knappt hälften av vad Skype drar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet juni 8, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 8, 2005 Nej tack, jag använder hellre mitt RAM-minne till andra saker. Ventrilo fungerar ypperligt och drar knappt hälften av vad Skype drar.Ljudkvalitén på samtalen i Skype överträffar Ventrilo ganska mycket om jag får säga det själv. Visst, det drar mer RAM, men det är värt det. Det är ganska bra att man kan skicka filer med Skype också ifall man får för sig att skicka något under samtalet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rulz Skrivet juni 11, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 11, 2005 Har det nu! :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Turbogunnar Skrivet juni 22, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 22, 2005 jag använde skype en gång i tiden, men eftersom jag aldrig snackade med folk så lackade man Nej tack, jag använder hellre mitt RAM-minne till andra saker. Ventrilo fungerar ypperligt och drar knappt hälften av vad Skype drar. såå... du vet att en 512mb sticka går att få tag på för 350 spänn? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet juni 23, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 23, 2005 såå... du vet att en 512mb sticka går att få tag på för 350 spänn? Vilken dag var det? Jag skulle säga att det var en skitsticka isåfall. Har en 256mb (400mhz) DDR-sticka (kingston). Den kostade 300~. :/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Turbogunnar Skrivet juni 23, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 23, 2005 såå... du vet att en 512mb sticka går att få tag på för 350 spänn? Vilken dag var det? Jag skulle säga att det var en skitsticka isåfall. Har en 256mb (400mhz) DDR-sticka (kingston). Den kostade 300~. :/ tja vi snackar en standard, 2.5-3-3-7/8 eller nåt... köpte tre från mycom här om veckan för 369 tror jag det var... liksom vadå, dom fungerar, och krämar man på lite spänning över dom så gör dom lätt 2-2-2-5 i 2.9V eller nåt Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg