Xenomorpz Skrivet april 24, 2004 Anmäl Share Skrivet april 24, 2004 Så har man gjort sin första AMV .. kan hittas på: http://www.plastiqueweb.com/thephaze/Ay ... V_Prod.avi Säg vad ni tycker :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet april 24, 2004 Anmäl Share Skrivet april 24, 2004 Innehåller den spoilers till serien? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MackanRoyan Skrivet april 24, 2004 Anmäl Share Skrivet april 24, 2004 Ja ett tips vore ju att komprimera den i xvid-mp3 eller divx-mp3, så den inte blir såå stor.. Jag tankade hem 20% i 25k/sek.. Sen la jag av, det tog lite väl länge. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RockmanZero Skrivet april 24, 2004 Anmäl Share Skrivet april 24, 2004 Den var mycket fin, har inte sett serien, fick stor lust att göra det nu för den verkar skitbra. Väldigt fin AMV må jag säga. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
cainz Skrivet april 24, 2004 Anmäl Share Skrivet april 24, 2004 Väldigt bra val av scener. Musiken passade dock inte så bra i vissa fall. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet april 24, 2004 Anmäl Share Skrivet april 24, 2004 så lång tid tog det väl ändå inte.. min e snart klar.. får se va det är för nått då.. vet inte ens vad AMV är Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet april 24, 2004 Anmäl Share Skrivet april 24, 2004 Jo, det var en mycket fin AMV, aningen upprepande, men bar ändå. Skulle inte trott att det var din första om det inte stod så :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xenomorpz Skrivet april 24, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet april 24, 2004 Ja ett tips vore ju att komprimera den i xvid-mp3 eller divx-mp3, så den inte blir såå stor.. Jag tankade hem 20% i 25k/sek.. Sen la jag av, det tog lite väl länge. Den e komprimerad i Divx 5.11 men jag valde att ha den runt 40-45Mb så videon inte blir för blurrig.Själva låten tar inte mer än 5mb men det dära e värt att kolla upp i senare project hur mkt mer man kan krympa amv.Första versionen blev 17mb men videon blev lite för tjasig , är smått kräsen :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MackanRoyan Skrivet april 24, 2004 Anmäl Share Skrivet april 24, 2004 Ok, annars kan du prova att köra olika filter, tar längre att komprimera men det är värt att kolla upp. Man brukar kunna få bättre bild i vissa tillfällen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NagisaKaoru Skrivet april 24, 2004 Anmäl Share Skrivet april 24, 2004 Ser fram emot att få se den så fort jag kommer hem :D Edit: den var helt okej =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Moberg Skrivet april 25, 2004 Anmäl Share Skrivet april 25, 2004 den tog ju inte så lång tid att ladda. och i jämförelse med mina videos så var den väldigt liten :P min största ligger på 70mb jag skulle dock inte vilja säga att videon var speciellt bra. ingen direkt story i den och klippen kändes bara framslängda. ungefär som mina första videos :P men det måste ju ha varit bra övning för dig åtminstone, jag tror du gör en bättre video nästa gång :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xenomorpz Skrivet april 25, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet april 25, 2004 Har du så rätt i,har redan satt igång med min andra ;) musiken e under uppbyggnad.Ideérna till videon finns redan. nja jag kunde ha lagt ner mer tid till klippen men jag hade redan lessnat på låten.så innan jag ändrar för mkt så vare lika bra att spotta ut den. tog mig 1 ½ dag till den videon , nästa ska jag iallafall lägga ner mer tid på.Fast nu vet jag hur Adobe premiere funkar :) men en sak är säker, den käkar minne och ett x antal gig Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Moberg Skrivet april 25, 2004 Anmäl Share Skrivet april 25, 2004 vilken version av adobe använder du? det verkar inte vara 6an som jag använde :P jag har ingen aning om hur man lägger till text och så till vidsen ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xenomorpz Skrivet april 25, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet april 25, 2004 vilken version av adobe använder du? det verkar inte vara 6an som jag använde :Pjag har ingen aning om hur man lägger till text och så till vidsen ^^ Jag kör version 7.Texten e ganska simpel tog ifos ett tag att klura ut men gör en enkel 100x50 bild med text.spara i psd och importera i Premiere , obs att du kan välja vilken layer du vill ha dvs välj då "min bild" och inte "bakgrund" sen ere bara overlay och dra ut den som en videoklipp och då blir texten transparent :) Näh jag har hört att 6:an e lite skonsammare men jag jag går knappast tillbaka till en tidigare version hehe Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Moberg Skrivet april 25, 2004 Anmäl Share Skrivet april 25, 2004 vilken version av adobe använder du? det verkar inte vara 6an som jag använde :Pjag har ingen aning om hur man lägger till text och så till vidsen ^^ Jag kör version 7.Texten e ganska simpel tog ifos ett tag att klura ut men gör en enkel 100x50 bild med text.spara i psd och importera i Premiere , obs att du kan välja vilken layer du vill ha dvs välj då "min bild" och inte "bakgrund" sen ere bara overlay och dra ut den som en videoklipp och då blir texten transparent :) Näh jag har hört att 6:an e lite skonsammare men jag jag går knappast tillbaka till en tidigare version hehe ok, det där lät lite konstigt. men det är väl lättare om man har programmet framför sig :P jag måste lära mig det tills nästa gång jag ska göra en video Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
soet Skrivet april 28, 2004 Anmäl Share Skrivet april 28, 2004 hmm.. bara ljud.. skumt.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet april 28, 2004 Anmäl Share Skrivet april 28, 2004 hmm.. bara ljud.. skumt.. Ladda hem www.videolan.org och öppna filmen i programet så kommer det funka Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg