Veg_Lambert Skrivet oktober 11, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 11, 2005 Herregud vad folk köper! vet ni inte hur man laddar ner? nedå min mangahylla är väl hyfsat välfylld den också men jag har inte mycket anime, den laddar jag ner istället :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
K-chan Skrivet oktober 11, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 11, 2005 Så där! Nu är ett par nya bilder fixade. Anime-hyllan Manga-hyllan (har även nya Sailormoon vol. 2 men glömde ställa tillbaka den i hyllan inför tagning av kortet) Är Ranma½-animen att rekommendera? :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Caroibara Skrivet oktober 11, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 11, 2005 Ska nog posta min lilla samling också om folk nu håller på :P Bilderna är ifs från 03 eller 04 så har lite mer nu. Kan nog ta en ny bild senare. Bild 1 Bild 2 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Senshidude Skrivet oktober 11, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 11, 2005 Är Ranma½-animen att rekommendera? :) Jovars, den är väldigt rolig och underhållande. Om du läst mangan och gillar den kommer du också tycka om animen. (t.o.m. engelskadubben är rätt så skön ^^). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rich Skrivet oktober 11, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 11, 2005 Ska nog posta min lilla samling också om folk nu håller på :PBilderna är ifs från 03 eller 04 så har lite mer nu. Kan nog ta en ny bild senare. Bild 1 Bild 2 Fin samling du har där. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Caroibara Skrivet oktober 12, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 12, 2005 Ska nog posta min lilla samling också om folk nu håller på :PBilderna är ifs från 03 eller 04 så har lite mer nu. Kan nog ta en ny bild senare. Bild 1 Bild 2 Fin samling du har där. :) Hehe man tackar :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet oktober 12, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 12, 2005 Wow du är den första i den här tråden som faktiskt har nästan lika mycket manga som mig :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Manji Skrivet oktober 17, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 17, 2005 Att mangan ser bra ut i bokhyllan är ett måste, det finns INGENTING mer irriterande än en osymetrisk bokhylla. Själv har jag en del att gå på innan jag kan komma upp i de högre klasserna, men av någon anledning så brukar jag försöka leta upp serier som kanske ine alla andra läser. 20+ delar av dragonball i min bokhylla är inte intressant. Hobbyn att hålla på med manga och anime blir något av ett samlande. Det är därför en nerladdad anime eller manga inte är värt en tiondel av orginal i mina ögon. Man känner sig faktiskt lite exklusiv när man har fått tag på det man vill. För såna som mig som inte bor i Stockholm eller Göteborg och får beställa all min manga via internet (eller via kompisar som agerar kurirer), så blir saker och ting snabbt dyrt, tar lång tid då och man hinnar överväga ett köp flera gånger innan man bestämmer sig (kanske inte alltid så bra, om man är som jag och får skuldkänslor så fort man gör av med pengar). Trots detta jobbar jag på att ständigt utöka min samling. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet oktober 18, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 18, 2005 Lycka till och sätt upp en bild, det spelar ingen roll hur stor din hylla är, vi vill bara se den ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet oktober 18, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 18, 2005 Det är därför en nerladdad anime eller manga inte är värt en tiondel av orginal i mina ögon. Som jag ser det är det knappt ens en del i samlingen alls. En samling är ju de guldkorn man lyckas roffa till sig genom blod, svett och tårar. Folk kanske har artros, men ett musklick på Direct Connect känns för mig varken som blod, svett eller tårar (jo, kanske tårar, men...) För såna som mig som inte bor i Stockholm eller Göteborg och får beställa all min manga via internet (eller via kompisar som agerar kurirer), så blir saker och ting snabbt dyrt, tar lång tid Försök beställa från Japan, och det blir dyrare. För övrigt verkar det som om Manji och jag samlar på ungefär samma sätt, även om jag nu inte köpt någon animé på en herrans massa månader. Men jag har inge digitalkamera att tillgå. Eller det kanske jag har, men jag orkar inte just nu. Dessutom är min hylla inte särskilt fotogenisk. Oj... såg nu att ni pratade om mangahylla. Ja, då är det dyrt om man beställer från internet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wrex Skrivet oktober 18, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 18, 2005 Min lilla Anime/Manga hylla. Samt annat rat under. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ichise Skrivet oktober 18, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 18, 2005 Här får ni en kass bild: http://rei.evangelion.se/animehyllorna.JPG Jag suger på att ta bilder och sen är kameran inte så jättebra. :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet oktober 19, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 19, 2005 Välkomna in i nörd gänget ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ichise Skrivet oktober 19, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 19, 2005 Hehe, tack. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Urax Skrivet oktober 22, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 22, 2005 Hur har ni råd egentligen om jag snålade riktigt mkt skulle jag typ kunna köpa 3 manga böcker i månaden eller typ 2 anime dvds på 3 månader Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet oktober 22, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 22, 2005 Du tror väll inte att vi samlar ihop en sådan här samling på kort tid, det har tagit mig år att få så här mycket. Och om du undrar, jag brukar köpa runt 3/4 mangor i månaden beroende på om de serier som jag sparar på kommit ut. Ibland också en eller annan anime DVD ;). Jag bor som tur var fortfarande hemma så jag har fortfarande en hel del pengar över efter jag betalat mina föräldrar månads hyra :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet oktober 22, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 22, 2005 Jag funderar på att ta en bild av min blygsamma samling.. Får se om den kommer upp imorrn, känns lite skämsigt när jag tänker på hur stora samlingar alla har jämfört med mig -__- Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet oktober 22, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 22, 2005 det är lugnt det är inte stroleken som räknas det är hur den är spännderad XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet oktober 22, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 22, 2005 det är lugnt det är inte stroleken som räknas det är hur den är spännderad XD Hehe jo, det ligger nåt i det ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Caroibara Skrivet oktober 23, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 23, 2005 Hur har ni råd egentligen om jag snålade riktigt mkt skulle jag typ kunna köpa 3 manga böcker i månaden eller typ 2 anime dvds på 3 månader Jag tror att dom flesta här inte köper en massa böcker varje månad (även om det säkert finns såna galningar också, inte ont menat dock :P) Men jag själv har t.ex. sammlat i ca 3 år nu, möjligtvis lite längre. Så man köper ju lite då och då. Och ibland på födelsedagar/jul/namnsdag kanske man har tur att få några böcker i present. Sen så beror det ju också på folks inkomster. Själv får jag ju bara månadspeng. Min pojkvän t.ex. bor själv och tjänar pengar, då har han ju råd med fler böcker varje år än vad jag har. Um..nu ska detta inte bli ett oändligt inlägg, men jag hoppas du förstår vad jag menar... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gustovich Skrivet oktober 23, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 23, 2005 Puhiceus: hur mycket kostar mangor o sånt egentligen: Du hade typ en sådan fethylla och det lät som om du hade kommir rätt lågnt när du gav upp efter 10 000. För jag tror jag har lag ner minst 15 laxar på mitt ps2 trodde manga och anime var mycket dyrare. Själv har jag inget :( Jag tankar istället men det är mer respekt med att äga allt man ser Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet oktober 24, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 24, 2005 Puhiceus: hur mycket kostar mangor o sånt Vill man ha engelska utgåvor så knappt en hundralapp per bok. Svenska utgåvor en fryg femtiolapp. En tiotusen räcker sålunda till ungefär en hundreafemtio böcker av blandad kompott. Animé kostar väl allt från en 200 spänn per skiva och uppåt. I Japan kostar en mangapocket c:a 30 spänn, och en animéskiva normalt sett 400. Hur har ni råd egentligen om jag snålade riktigt mkt skulle jag typ kunna köpa 3 manga böcker i månaden eller typ 2 anime dvds på 3 månader a) En del kanske är äldre än du och har råd med mer. B) Många har samlat länge. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Parn Skrivet oktober 26, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2005 Här är det jag har i hyllorna just nu; Bild1 Bild2 Lone Wolf and Cub kom visst inte med på bilden... Och så har jag en hel del gamla VHSer från den tiden. Jag har för mig att jag köpte min första anime för 7 år sedan. Det var Tenchi Muyo OAVn del 1. ^^ Efter det gav jag mig på Evangelion, sedan fanns det ingen återvändå. ^_~ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet oktober 27, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2005 Jag hatar dig... :) Ge mig skärmen NU! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet oktober 27, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2005 Bild1Bild2 Var har du fått tag i den där fina FFVIII-affischen? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg