c4z Skrivet april 23, 2004 Anmäl Share Skrivet april 23, 2004 Varför sprutar/rinner det alltid så mycket blod ur näsan på killar i animes/mangas när de får se en snygg tjej? Tycker det är väldigt mystiskt, har de känsliga blodkärl i näsan i Japan eller vad ^^ . Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Benderu Skrivet april 23, 2004 Anmäl Share Skrivet april 23, 2004 Nått gammalt japanskt ordspråk typ. Om man ser nån vacker naken kvinna blöder man näsblod. Vet interiktigthur när var o varför mendet var nån som bärettade det här till mig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet april 23, 2004 Anmäl Share Skrivet april 23, 2004 Jo, det stämmer, fast jag tror att kilen ska vara oskuld också. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet april 23, 2004 Anmäl Share Skrivet april 23, 2004 Näsblodet ska väl symbolisera att hjärtat pumpar kraftigare och blodtrycket stiger när man ser en snygg brud.... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
firewalker Skrivet april 23, 2004 Anmäl Share Skrivet april 23, 2004 något sånt måste det vara, ser väldigt kul ut när de händer, seciellt när en lärare råkar ut för Narutos Harem no jutsu Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jagvillha Skrivet april 23, 2004 Anmäl Share Skrivet april 23, 2004 Jo, det stämmer, fast jag tror att kilen ska vara oskuld också. Det tror jag inte har med saken att göra dock kanske lite oerfarna killar händer det oftare. Men att de ska vara oskuld har jag aldrig hört. Ofta uppträder detta när en opopulär kille eller man ser en attraktiv tjej eller kvinna. En kraftig rodnad sägs utlösa näsblod. Det har något med klimatet att göra har jag läst någonstans att det ska vara lättare för dem att börja blöda näsblod. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet april 23, 2004 Anmäl Share Skrivet april 23, 2004 japaner är faktiskt rätt kända för att börja blöda näsblod när dom blir upphetsade.. det sa min brorsa iaf Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zjgameru Skrivet april 23, 2004 Anmäl Share Skrivet april 23, 2004 Ah, Suetake!! ^___^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jagvillha Skrivet april 23, 2004 Anmäl Share Skrivet april 23, 2004 Ah, Suetake!! ^___^ vilken vacker bild ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zjgameru Skrivet april 23, 2004 Anmäl Share Skrivet april 23, 2004 Från sensei no ojikan :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet april 23, 2004 Anmäl Share Skrivet april 23, 2004 Jo, det stämmer, fast jag tror att kilen ska vara oskuld också. Det tror jag inte har med saken att göra dock kanske lite oerfarna killar händer det oftare. Men att de ska vara oskuld har jag aldrig hört. Ofta uppträder detta när en opopulär kille eller man ser en attraktiv tjej eller kvinna. En kraftig rodnad sägs utlösa näsblod. Det har något med klimatet att göra har jag läst någonstans att det ska vara lättare för dem att börja blöda näsblod. I serier menade jag inte, utan att det där med det japanska ordspråket, att det händer när en oskuld något sådant. Läste det på animesukis forum i en liknande topic, fast det kan iof vara fel :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MackanRoyan Skrivet april 23, 2004 Anmäl Share Skrivet april 23, 2004 Jo visst kan man det, men det är betydligt roligare när man sitter en bunt i ett rum och kör samma lir.. Ja men nu kom vi off topic lite granna. Finns det några andra serier det det inte förekommer näsblod. Som tex snubben i Dna^2, han spyr stora floder i stället för att bloda ner allt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jagvillha Skrivet april 24, 2004 Anmäl Share Skrivet april 24, 2004 Det förekommer näsblod i nästan alla serier även om det vara är lite. Eller beroende på vilka serier det är. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Azhedep Skrivet april 24, 2004 Anmäl Share Skrivet april 24, 2004 Det kan ju vara så att blodet akkumuleras i skallen istället för någon annanstans ;D *hint hint* och det är nog bara så för att det andra viset skulle sett dumt ut :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RockmanZero Skrivet april 24, 2004 Anmäl Share Skrivet april 24, 2004 Ja, så kan det nog vara, det låter som att det kan stämma. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet april 25, 2004 Anmäl Share Skrivet april 25, 2004 Det kan ju vara så att blodet akkumuleras i skallen istället för någon annanstans ;D *hint hint* och det är nog bara så för att det andra viset skulle sett dumt ut :P Detta är en förklaring som inte stämmer till många Animes. Förklaringen är att när man blir upphetsad, så stiger blodtrycket och olika sorters hormoner kommer ut i kroppen. En del med svaga blodkärl får vid högt blodtryck under stress/upphetsning näsblod. Eftersom japaner gillar att överdriva i anime serier så har trenden med näsblod som symboliserar kåthet blivit ett faktum... I flera serier jag sett som Green Green är både Näsblod OCH stående könsorgan synliga. Även i serier som Rizelmine.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Moriquende Skrivet maj 15, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 15, 2004 Jag tycker att det är jätte roligt, man skrattar åt det hela tiden..! Särskilt när Hideki i Chobits gör det..haha Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ikkari Skrivet maj 15, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 15, 2004 en annan som får väldigt lätt näsblod är hushålerskan i Jungle wa itsumo Hare nochi Gu. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nelle_X Skrivet maj 20, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 20, 2004 det kanske är för att man ska skratta eller nått sånt Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg