Vicke Skrivet maj 24, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 24, 2005 Doujinspel, amatör gjorda spel med koppling till anime/manga syftar jag på. Finns det folk här som spelar sådant? Fick hem Fate Sword Dance nu i veckan som är baserat på ero-spelet Fate/Stay Night. En Guilty Gear klon kan man säga. 5 knappars layout, Punch, Kick , Slash, Heavy Slash, Dust. 2 olika stilar, rush och strong. Endast 6 karaktärer; Saber, Rider, Berserker, Lancer, Assasin, Archer. Det verkar som man kan låsa upp 2 karaktärer till men jag har inte lyckats än. Spritesen, "loading" introt och interfacet är inte snyggt. Bakgrunderna är något snyggare än de i Melty Blood. Bra soundtrack. Tog några screenshots: 12345678910111213 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Elwin_Baltia Skrivet maj 24, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 24, 2005 Så "Doujinshi" är inte begränsat till fansin? Det där låter lite knepigt... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vicke Skrivet maj 24, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet maj 24, 2005 Ja, kanske skulle lämnat ute "shi" men men. Detta är vad jag menar med doujinshi Edit:Ändrade rubriken och posten till doujin istället Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Elwin_Baltia Skrivet maj 24, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 24, 2005 Det var så det var. Nu börjar det klarna lite. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg