Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad ska ni göra i sommar?


docster
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag har en viss insikt i vad Herid kommer att göra under sommaren:

Stressa ihjäl sig

Akta dig för att ta i för mycket.

 

Själv kommer jag att

Leva

Med allt vad det innebär. Mest vad som faller sig på, men jag måste nog jobab som vanligt också. Ta körkort kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 59
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Jag har en viss insikt i vad Herid kommer att göra under sommaren:

Stressa ihjäl sig

Akta dig för att ta i för mycket.

 

Själv kommer jag att

Leva

Med allt vad det innebär. Mest vad som faller sig på, men jag måste nog jobab som vanligt också. Ta körkort kanske.

 

Hehe, jo, det kan bli stressigt, men det är vad min sommar brukar bli. Jag är TIO gånger mer stressad under sommaren än under skolperioder. Alla lovperioder är stressiga, för då får jag göra det jag vill. Dock så är det jag nämde upp enbart typ en tredjedel som är ansträngande, resterande går av för automatik.

 

Körkort skulle jag också göra klart, har snart halkbana, om några veckor, och teori. Men jag och min lärare hoppas med att jag är klar med allt inför uppkörning redan den 12:te Juni, så jag kan repitera ett par veckor innan jag kör upp i början av agusti, eller tidigare, heltst i början, får då är det animevisning igen!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Just ja, en annan sak skall jag också göra - Lyssna på enka - japanska ballader.

Själv skall jag inte ha bil. Det är skitdyrt med alla skatter och besiktningen. Jag skall skaffa mig en mopedbil. 45 KM/H är inte mycket, men jag får mycket kosing kvar över till nördvirke medan jag kan transportera mig och mina saker med tak över huvudet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Just ja, en annan sak skall jag också göra - Lyssna på enka - japanska ballader.

Själv skall jag inte ha bil. Det är skitdyrt med alla skatter och besiktningen. Jag skall skaffa mig en mopedbil. 45 KM/H är inte mycket, men jag får mycket kosing kvar över till nördvirke medan jag kan transportera mig och mina saker med tak över huvudet.

Saken är den, att ta körkort kan vara väldigt behändigt. Du kan köra andra personers bilar och även få mer jobb med ett B-Körkort. Eller ett BE-körkort också för den delen. Nej, körkort är något som man alla borde ha, men bil håller jag med dig om, det kostar en förmögenhet så egentligen borde man inte ha någon bil.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I sommar ska jag fortsätta försvara moderlandet! Dock har jag två veckors semester mitt i högsommaren så då får jag äntligen smaka på lite civilt kvalitetsliv. Kanske ska besöka Täbymötena igen efter ett halvår.

 

Nåväl nu ska jag ut på min överelvnadsvecka i skogen ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inget sommarjobb för tillfället så det lär bli mycket anime, ta körkortet (har typ bara teori+uppkörning kvar), sova och vänta på svaren om jag kommer in på Växjö Universitet (filmvetenskap och japanska ^^).

 

Hultsfred vore kul, tänkte ta mig en sväng dit på lördagen och se System Of A Down.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Under sommarn ska jag nog göra följande:

 

* Förhoppningsvis jobba och samla ihop till en Acer :P

 

* Teckna

 

* Åka Kanonen på Liseberg

 

* Spela WoW

 

* Leta lägenheter i Hofors (om jag kommer in på högskolan)

 

* Teckna

 

* Ta körkortslektioner (om jag inte kommer in på högskolan)

 

etc etc etc

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det va roligt att leva fram till 17... efter 18 blev de mesta skit...

men man har juh inte hittat nån bra anledning att dö så varför ta livet av sig?

Vem talade egentligen om att ta livet av sig?
Så du tänker vänta tills du blir "lagom" gammal och sen ta ditt liv?

Eller kommer du sitta och ha tråkigt tills du dör?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Äh, jag får gå med i hemvärnet när jag blir 50.
Orka bli femtio, det är ju värsta mardrömmen att typ gå över fyrtio. Orka leva så länge.

Vadårå? Jag vet en man som såg ut som 20 trots att han var fyrtio. Sedan går det att förbli evigt ung innuti. Det är inte svårare än vad man själv gör det till. B)

Det normala samhället blir det dock svårt att passa in i. Snart kommer jag att åka till ett annat samhälle där man måste vara normal. =/.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det va roligt att leva fram till 17... efter 18 blev de mesta skit...

men man har juh inte hittat nån bra anledning att dö så varför ta livet av sig?

Vem talade egentligen om att ta livet av sig?
Så du tänker vänta tills du blir "lagom" gammal och sen ta ditt liv?

Eller kommer du sitta och ha tråkigt tills du dör?

Nej då, jag kommer inte ens behöva ställas inför det dilemmat. Men om man blir så mycket äldre än 30, fy fan vad jobbigt, då är man typ less på allting. Då är det lika bra att göra riskfyllda saker där chansen att dö är typ 50%. Någon gång är man ju dömd att misslyckas.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det va roligt att leva fram till 17... efter 18 blev de mesta skit...

men man har juh inte hittat nån bra anledning att dö så varför ta livet av sig?

Vem talade egentligen om att ta livet av sig?

 

Ingen.

det är inte särskillt kul att leva så jag skulle lika gärna kunna ta livet av mig, MEN varför skulle jag göra det?

Det skulle bara göra min familj och mina vänner ledsna.

hela uttalandet var var för att understryka hur trist det är att leva...

tycker jag

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...