Geo Skrivet april 21, 2004 Anmäl Share Skrivet april 21, 2004 Jag vill veta vad ni tyckte om pokémon. själv tyckte jag att den inte var alls bra utan var något för dom mindre, fast min kompis säger att det är den bästa serie han någonsin sett ;) ville bara veta vad ni tycker... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anji Kishu Skrivet april 21, 2004 Anmäl Share Skrivet april 21, 2004 Pokémon är en av anledningarna till varför animé marknaden i USA har blossat upp som den har. Oavsett ifall jag gillar den eller inte så uppskattar jag hur den har påverkat animé i USA. Sen kan man ju börja diskutera kring hur den har på verkat den västerländsksynen på animation osv osv. ...men men, det är vad jag anser. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
g00fy Skrivet april 21, 2004 Anmäl Share Skrivet april 21, 2004 Jag anser att det är en mycket bra serie för dem mindre ;), kommer ihåg att jag gillade den förut men nu är den lite väl barnslig :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet april 21, 2004 Anmäl Share Skrivet april 21, 2004 Jo, jag kommer ihåg när jag och en polare snodde hans lillebrors Pokémon filmer och kollade på i smyg på rummet :P Tyckte det var helt 0key då. Och nu när jag har en liten annan uppfattning om anime så anser jag den inte lika bra längre. Som sagt, den är ngt för de lite mindre tror jag. Även fast den är rätt skön ibland (Teamrocket yeAH ;) ) Annars pekar jag på Anjis comment. *PEKAR UPPÅT!!!!* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Keitaro Skrivet april 21, 2004 Anmäl Share Skrivet april 21, 2004 Pokémon var rätt kul ibland. Den hade sina stunder... Men jag måste säga en sak.....CHARIZARD ÄR BÄST!!! ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bl@ster Skrivet april 21, 2004 Anmäl Share Skrivet april 21, 2004 .... mmm. jag vet inte vad jag ska säja men... det hanlar ju bara om pika.. så den skulle få på en 10gradig skala en 3 på grund av handlingens dåliga innebörd... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zjgameru Skrivet april 21, 2004 Anmäl Share Skrivet april 21, 2004 Spelen är väl ok, men jag är ju inte så förtjust i TV-serien och jag skyr långfilmerna som pesten. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hero Skrivet april 21, 2004 Anmäl Share Skrivet april 21, 2004 i sverige så har folket tyvärr fått intrycket av att pokemon är en barnserie. det är faktsikt inte sant. i japan så är pokemon en utav dom kändaste serierna som finns, iaf bland dom där det lanseras en massa produkter omkring. game boy spelen är jätte bra tycker jag. och andre filmen är verkligen inte löjlig, snarare jätte bra animerad. bra musik. bra manus. härlig känsla. absolut inget fel på pokemon. då kan man ju säga att det skulle vara fel att kolla på disney, som t.ex. darkwing duck m.m. och jag tror att vi alla tycker att det kan vara roligt att se lite sånna serier ibland. eller har jag fel? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jagvillha Skrivet april 21, 2004 Anmäl Share Skrivet april 21, 2004 Pokemon var ju kung på sin tid när det var som störst. Sen efter oräkniliga avsnitt så dog man när man sett på det, Utjatat. Men det var väl kanske meningen? Går det fortfarande på TV jag har hört det? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet april 21, 2004 Anmäl Share Skrivet april 21, 2004 Om inte Advanced Generation slutat de senaste månaderna så går det fortfarande på japansk TV. Det finns många sätt att ha kul med Pokémon. En del av nöjet med serien är hur mycket den driver med sig själv. Ibland förekommer roliga internskämt, men mycket av det försvinner i översättningen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RockmanZero Skrivet april 21, 2004 Anmäl Share Skrivet april 21, 2004 Jag tycker att Pokémon är en helt OK serie faktiskt, i början är den skitdålig men sedan blir den bättre och framför allt roligare, det kommer riktigt sköna skämt då och då. Och så är Pokémon 2 en riktigt bra film, ettan och trean kan man skita i, men tvåan är dunderbra! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet april 21, 2004 Anmäl Share Skrivet april 21, 2004 Pokémon är inte den första anime jag skulle tänka på att se men det var en av de första. Jag har sett många Pokémon avsnitt och vet att jag såg ALLT som var anime och gick på TV för tre år sedan... Och jag såg även mycket dom gånger vi var i brasilien... Serien har en bra inverkan på den bästa motorn... BARN! Som tvingar sina föräldrar att köpa leksaker och annat som uppmuntrar Anime i sverige.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
grunt Skrivet april 21, 2004 Anmäl Share Skrivet april 21, 2004 Sammanfattningsvis kan man alltså säga att pokemon är en konspiration för att sprida animen i sverige??? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Geo Skrivet april 21, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet april 21, 2004 Sammanfattningsvis kan man alltså säga att pokemon är en konspiration för att sprida animen i sverige??? jo, det ser ut som det ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet april 21, 2004 Anmäl Share Skrivet april 21, 2004 Lätt att det är... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kamesennin Skrivet april 21, 2004 Anmäl Share Skrivet april 21, 2004 Hehe jag kollade på pokemon på japanska när jag var 7 år gammal...sen kom det till europa när jag var runt 10-11 och alla tyckte det var coolt men själv hade man redan sett allt B) och ja, då tyckte jag serien var bra, men nuförtiden gillar jag serier som är riktade till lite äldre personer... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jagvillha Skrivet april 21, 2004 Anmäl Share Skrivet april 21, 2004 Exakt utan Pokemon skulle inte Sverige vara så animeinfluerat som det nu är vilket inte är så värst mycket i alla fall. Men det är ett smart koncept på att lura av barnen deras veckopengar också, det uppskattar inte föräldrarna. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Benderu Skrivet april 21, 2004 Anmäl Share Skrivet april 21, 2004 1 ord.... Hur jävla bra som hälst men måste vara på svenska.... skulle dock villja ha den på japanska ^^ nej vänta... 1 2 3..... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
cainz Skrivet april 21, 2004 Anmäl Share Skrivet april 21, 2004 Jag tror att Pokémon har fått västvärlden att se all animé som barnprogram, för jag tror ändå, att pokémon är riktat för personer i låga åldrar, och det är ändå den mest kända animén här i Sverige. Som ett exempel så brukar brorsan (som inte kan ett skit om film över huvudtaget) komma in på rummet när jag kollar på animé och garva och säga nåt i stil med "Kollar du på pokémon nu igen? J*vla barnprobram". Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jagvillha Skrivet april 21, 2004 Anmäl Share Skrivet april 21, 2004 Som ett exempel så brukar brorsan (som inte kan ett skit om film över huvudtaget) komma in på rummet när jag kollar på animé och garva och säga nåt i stil med "Kollar du på pokémon nu igen? J*vla barnprobram". Jag håller med dig om att det är den kändaste animen i Sverige. Det är helt klart på den punkten. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet april 22, 2004 Anmäl Share Skrivet april 22, 2004 Som ett exempel så brukar brorsan (som inte kan ett skit om film över huvudtaget) komma in på rummet när jag kollar på animé och garva och säga nåt i stil med "Kollar du på pokémon nu igen? J*vla barnprobram". känner igen det där förutom att i mitt fall är det en klasskamrat som säger "vad är det som är så jävla kul med pokémon egentligen?" Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Geo Skrivet april 22, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet april 22, 2004 oftas dom som bara har kollat på några avsnitt av pokémon sägar att alla anime serier är likadana som pokémon... och det gillar inte jag :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
firewalker Skrivet april 23, 2004 Anmäl Share Skrivet april 23, 2004 såna personer vet inte vad de pratar om så det är bara till att ignorera de personer som inte tar reda på vad de kritiserar, anser i alla fall jag. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jagvillha Skrivet april 23, 2004 Anmäl Share Skrivet april 23, 2004 såna personer vet inte vad de pratar om så det är bara till att ignorera de personer som inte tar reda på vad de kritiserar, anser i alla fall jag. Jo det kan det vara fast animen är ju inte riktigt den bästa heller så om personen vet vad han pratar om kanske han eller hon har sin poäng. Fast man måste kuna veta vad man snackar om. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hero Skrivet april 23, 2004 Anmäl Share Skrivet april 23, 2004 många tänkte nog att "Pokémon" var en rätt så ny serie när den kom ut här i "Sverige".. men den har faktiskt funnits i "Japan" nu i snart en 12-13 år.. de ni!! :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg