docster Skrivet maj 11, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 11, 2005 Production I.G har meddelat att de ska göra en serie baserad på mangan och animéfilmen Blood. Serien har döpts till Blood+ och kommer börja sändas i oktober på Japansk TV - Karaktärsdesign - Officiell hemsida (japanska) - Källa Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet maj 11, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet maj 11, 2005 Gillade filmen även att den var lite för kort för att ha någon bra handling egentligen, ser fram emot serien! Production I.G brukar inte göra dåliga saker! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet maj 11, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 11, 2005 Själv så har jag inte sett filmen ännu för jag har bara haft möjlighet att se den med engelskt tal. Visst det kan passa i vissa serier men jag föredrar att se den på sitt orginal språk. Av det lilla jag såg så tyckte jag däremot att den verkade sevärd. En serie på denna kanske kan blir bra, men behöver vi verkligen en till vampyr serie? Ja, bättre det än ännu en fighing-anime antar jag. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet maj 11, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 11, 2005 Själv så har jag inte sett filmen ännu för jag har bara haft möjlighet att se den med engelskt tal.Är Du säker på att det inte är orginalversionen Du fått tag i? I orginaldubben varvas det engelskt tal med japanskt om jag inte minns helt fel. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scab Skrivet maj 11, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 11, 2005 En serie på denna kanske kan blir bra, men behöver vi verkligen en till vampyr serie? Mja, jag tycker att det trots allt inte har gått till överdrift än, serierna/filmerna har ganska vida inbördes skillnader. Det tycks dock vara ett koncept på uppgång, för förutom Blood TV så är vampyrkomedin(!?) Karin på gång. Vad var det nu senast? Tsukuyomi och Trinity Blood? Före dess? Tsukihime? Sheep's Song? Hellsing? Japanerna tycks onekligen ha en viss förkärlek för vampyrer... :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ikkari Skrivet maj 11, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 11, 2005 åh....hehe...lixom...underbart..=) älskar vampyrer..ändå så har det inte blivit så många serier/filmer. måste bli ändring på det...hehe =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet maj 12, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 12, 2005 Själv så har jag inte sett filmen ännu för jag har bara haft möjlighet att se den med engelskt tal.Är Du säker på att det inte är orginalversionen Du fått tag i? I orginaldubben varvas det engelskt tal med japanskt om jag inte minns helt fel. Är det så? För i sådant fall pratade dem exceptionellt bra engelska för att vara japaner. Jag vet hur japaner som pratar engelska brukar låta, och det är inte vackert. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
grunt Skrivet maj 12, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 12, 2005 Ogillade Blood starkt, värre slöseri med tid och pengar får man leta efter. Helt ointressant, ingen story och til och med actionen kändes rätt lam. Det krävs stora steg ifrån hur filmen var för att en serie baserad på blood skall bli bra. Men å andra sidan, men mer tid och ett annat format att röra sig med kanske de ger det lite mer djup och kanske framför allt, en story överhuvudtaget. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet maj 12, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 12, 2005 Har bara läst mangan, som var ganska intressant. Ähh, det kan (nästan) aldrig bli för mycket vampyrfilmer! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet maj 12, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet maj 12, 2005 Själv så har jag inte sett filmen ännu för jag har bara haft möjlighet att se den med engelskt tal.Är Du säker på att det inte är orginalversionen Du fått tag i? I orginaldubben varvas det engelskt tal med japanskt om jag inte minns helt fel. Är det så? För i sådant fall pratade dem exceptionellt bra engelska för att vara japaner. Jag vet hur japaner som pratar engelska brukar låta, och det är inte vackert. En stor del av filmen utspelar på en Amerikansk militärbas i Japan efter kriget, så rösterna görs nog av Amerikanare. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg