Rich Skrivet maj 11, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 11, 2005 Hejsan, Efter att ha suttit på spårvagnen och bussen nu några gånger till och från jobbet har jag kommit fram till att Metro är tämligen en innehållslös tidning (som om jag inte visst detta innan...). Att sitta och stirra i golvet den cirka 30 minuter långa vägen (med små uppehåll) är heller inte speciellt kul. Så därför köpte jag volym 1, 2 och 3 av One Piece på Sci-fi-bokhandeln för att kunna ha något att läsa på mina färder (perfekt att volym 1-4 dessutom bara kostade 20 kr styck). I alla fall, den här verkar ju vara schysst och rolig. Jag skulle dock behöva fler tips på schysst "kollektivtrafik-manga" :D, det vill säga något "lätt", inte alltför djup (pallar jag inte på morgonen/efter jobbet ändå). Har ni några/något tips? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
doppler Skrivet maj 11, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 11, 2005 Ranma 1/2. Finns på svenska, och är därav ganska billig. Väldans rolig är den och lite lagom lättsam, tror den passar dina behov perfekt. :) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rich Skrivet maj 11, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet maj 11, 2005 Nice. Kollade på den, jag hade 50 kr. Tog två Once Piece istället för en Ranma. :) Aja, får köpa av den med då. Den såg lovande ut i alla fall. :) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pear Skrivet maj 11, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 11, 2005 Kan intyga att Ranma ½ är bra kollektivstrafik-manga. Brukade läsa den på tåget när jag praktiserade i Lund. ;) Conan Mästerdetektiven funkar också väldigt bra att läsa på tåg. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ichise Skrivet maj 11, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 11, 2005 Läst Dragonball? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Krunaldo Skrivet maj 11, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 11, 2005 Hmz, tror scifi butiken har hentai manga ifall du är intresserad av sådant lektyr... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rich Skrivet maj 11, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet maj 11, 2005 Tyvärr men det intresserar mig inte. :) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet maj 11, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 11, 2005 Tja Rich ;) Har själv inte några problem med att läsa manga på bussen tidigt på morgonen eller sent på kvällen, så jag kanske kommer med lite fel tips, men Galaxy Angel är lagom humoristisk och lätt att följa imo :) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ming Skrivet maj 12, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 12, 2005 Jag håller med om att "Ranma ½" är ett bra tips, och fortsätt gärna med "One Piece", för den blir bara bättre och bättre. Men pröva gärna "Azumanga Daioh!" också - mycket underhållande. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet maj 12, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 12, 2005 Jag håller med om att "Ranma ½" är ett bra tips, och fortsätt gärna med "One Piece", för den blir bara bättre och bättre. Men pröva gärna "Azumanga Daioh!" också - mycket underhållande. Även jag vill flytta fram Azumanga Daioh, väldigt lättgående och rolig manga (du kanske har läst den, med tanke på katten ;))! Precis vad man behöver en måndagsmorgon :) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet maj 12, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 12, 2005 Se tråd: http://www.anime.se/forum/viewtopic.php?t=2751 *låser* Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg