grunt Skrivet april 20, 2004 Anmäl Share Skrivet april 20, 2004 Vad gillar alla för olika slut? Ledsna, lyckliga o.s.v. Kan vara ganska intressant att veta. Och hur påverkar olika slut dig? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet april 20, 2004 Anmäl Share Skrivet april 20, 2004 Jag gillar de slut som passar serien. Det kan vara alla olika sorters slut. Gillar när de knopar ihop det så att det blir lyckligt, men samtidigt olyckligt/sorgligt på ngt vis. Gillar bra slut, och bra slut är som sagt, oftast slut som passar ploten och passar in på alla karaktärer. Fan jag är hungrig, kanske därför det låter konstigt när jag läste igenom detta. Aja ni får leva med det :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MackanRoyan Skrivet april 20, 2004 Anmäl Share Skrivet april 20, 2004 Det är självklart att glada slut är bäst. Men det är väldligt många serier som slutar olyckligt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet april 20, 2004 Anmäl Share Skrivet april 20, 2004 Bara det är ett slut så är jag glad. Det finns inget värre än slut som inte är slut. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Konchuu Skrivet april 21, 2004 Anmäl Share Skrivet april 21, 2004 Jag gillar de slut som passar serien. Det kan vara alla olika sorters slut. Gillar när de knopar ihop det så att det blir lyckligt, men samtidigt olyckligt/sorgligt på ngt vis. Gillar bra slut, och bra slut är som sagt, oftast slut som passar ploten och passar in på alla karaktärer. kunde inte ha sagt det bättre själv en series slut beror på serien men om jag fick välja skulle jag nog säga att lyckliga slut blir bäst. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jagvillha Skrivet april 21, 2004 Anmäl Share Skrivet april 21, 2004 Om serien vart koplicerad och svårsammansatt vill man så klart att allt ska knytas ihop på slutet. Man vill inte ha en serie med massa lösa trådar hängande kvar. En serie som slutar utan att den har någon anledning att ta slut är det meest irreterande som finns. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet april 21, 2004 Anmäl Share Skrivet april 21, 2004 Ett bra slut för mig måste inte alltid vara lyckligt. Det mesta ska förklaras(om det är en sådan serie) och slutet ska vara genomtänkt, inte bara något de kom på under några minuter. Exempel på bra slut(några lyckliga, andra "olyckliga", säger inte vilken som är vad): Wolfs Rain Rurouni Kenshin(sista OVAn) Love Hina Scrapped Princess Da Capo Kimi Ga Nozomu Eien Chobits Onegai Teacher med flera... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hero Skrivet april 21, 2004 Anmäl Share Skrivet april 21, 2004 jag tycker att slutet på kimi ga nozomu eien var sorgligt.. men ändå bra.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Geo Skrivet april 21, 2004 Anmäl Share Skrivet april 21, 2004 Jag gillar såna slut som man inte hade väntat sig att det skulle sluta ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet april 21, 2004 Anmäl Share Skrivet april 21, 2004 Kimi ga Nozomu Eien är ett väldigt bra exempel på ett bra slut enligt mig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet april 21, 2004 Anmäl Share Skrivet april 21, 2004 Serier som slutar pga för låga tittarsiffror och manusförfattarna blir tvingade att krysta ihop en snabb avslutning är inte roligt. Visserligen ingen anime, men Twin Peaks är ett bra exempel på detta. Jag gillar också slut som passar ihop med resten av serien, sorgligt eller lyckligt, det gör det samma. Så länge det kommer naturligt och knyter ihop det viktiga på ett fint sätt så är det ok. Det gör inget om vissa frågor lämnas obesvarade så länge som det ges tillräckligt med information så man kan fantisera vidare själv. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Moberg Skrivet april 21, 2004 Anmäl Share Skrivet april 21, 2004 jag gillar bra slut ;) vad ett bra slut egentligen är är ju svårt att säga. vissa kan vara sorgliga medan vissa kan vara lyckliga. det beror helt på vad det är för en slags serie. som ni redan kommit fram till så är slutet på kimi ga... ett mycket bra slutr. andra serier som jag anser slutar bra är: *berserk *trigun *nge (båda sluten) *boogiepop phantom Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet april 21, 2004 Anmäl Share Skrivet april 21, 2004 jag gillar bra slut ;) vad ett bra slut egentligen är är ju svårt att säga. vissa kan vara sorgliga medan vissa kan vara lyckliga. det beror helt på vad det är för en slags serie. som ni redan kommit fram till så är slutet på kimi ga... ett mycket bra slutr. andra serier som jag anser slutar bra är: *berserk *trigun *nge (båda sluten) *boogiepop phantom Berserk? Det var ju inte ens ett slut, mer som att de bara slutade göra den... slutet kunde lika gärna ha varit nästan vilken episod som helst. Animen hade kommit ifatt mangan, därför la de ned serien...men visst, om du tycker att det är bra ska inte jag klaga, jag tycker då inte att det ens fanns något slut iaf. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jagvillha Skrivet april 21, 2004 Anmäl Share Skrivet april 21, 2004 Berserker animen som sagt måste ha det mest värdelösa slutet jag någonsin sett. Men det kanske kommer mer eller? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Moberg Skrivet april 21, 2004 Anmäl Share Skrivet april 21, 2004 personligen tyckte jag att berserk hade ett helt underbart slut. visst det fanns en del lösa trådar och så men det gjorde inte så mycket. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Eshara Skrivet april 21, 2004 Anmäl Share Skrivet april 21, 2004 Jag hatar ofullständiga slut. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet april 22, 2004 Anmäl Share Skrivet april 22, 2004 Berserker animen som sagt måste ha det mest värdelösa slutet jag någonsin sett.Men det kanske kommer mer eller? Läs mangan eller spela spelet om du vill veta vad som händer sen.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet april 22, 2004 Anmäl Share Skrivet april 22, 2004 personligen tyckte jag att berserk hade ett helt underbart slut. visst det fanns en del lösa trådar och så men det gjorde inte så mycket. Där Bärsärk-animén slutar är inte slutet. Det är ju där allting börjar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Moberg Skrivet april 22, 2004 Anmäl Share Skrivet april 22, 2004 Där Bärsärk-animén slutar är inte slutet. Det är ju där allting börjar. slutet på animen är ju alltid i slutet på animen. har man inte läst mangan så vet man ju inte att animen bara är en liten del av mangan. jag hade inte läst så mycket på mangan när jag kollade på animen så jag blev ju såklart lite fundersam över slutet. men med tiden så kom jag att uppskatta det väldigt mycket. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garaa Skrivet april 23, 2004 Anmäl Share Skrivet april 23, 2004 slutet ska vara som på Berserk ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
firewalker Skrivet april 23, 2004 Anmäl Share Skrivet april 23, 2004 att disskutera vad som är ett bra slut och vad som inte är det är slöseri med tid. alla slut är bra på sitt sätt, det viktiga är att de visar att serien är slut så att man vet att det inte blir något mer(just då iaf), så därför kanske Berserker slutet verkar annorlunda, men det är bra att det finns variation. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet april 25, 2004 Anmäl Share Skrivet april 25, 2004 Jag gillar slut som verkligen förklarar/knyter ihop alla lösa trådar... Ogillar konfunderande slut som kräver eftertanke... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
cainz Skrivet april 25, 2004 Anmäl Share Skrivet april 25, 2004 Ogillar konfunderande slut som kräver eftertanke... Ogillar du perfekta slut? pöh! XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet april 25, 2004 Anmäl Share Skrivet april 25, 2004 Jag älskar slut som kräver eftertanke. Sådana slut knyter ofta också ihop påsen så att säga, men man måste väl ha lite insikt antar jag. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg