Hinata-chan Skrivet maj 2, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 2, 2005 hejsan jag bara undrar om det finns några göteborgare (eller andra) som skulle vilja dra ihop ett cosply i gbg....med kanske lite filmvisning, dräkttävling m.m vad man nu kan tänkas komma på. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nefalia Skrivet maj 2, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 2, 2005 Finns det inte en Mangakai-filial i Göteborg? Den kanske är inaktiv eftersom hemsidan inte är uppe fortfarande, men detta hittade jag på Mangakais hemsida: MaiSäte i: Göteborg Medlemsavgift: 75:-/år Storlek: c:a 80 medlemmar Aktiviteter: oregelbundna utskick (6--7ggr/år), animévisningar (siktar på biosalong), vävsäte Kontaktman: Jacob Brännström, Föraregatan /b, 426 68 Göteborg, jacob(a)mednet.qu.se URL: http://mai.ruin.nu Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet maj 2, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 2, 2005 Mai är väl typ helt avlidet? Men jag har hört viskningar om aktiviteter i Malmö och andra orter söderut (mina geografikunskaper suger, så jag vågar icke nämna fler städer), om du har råd att åka en bit. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hinata-chan Skrivet maj 3, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet maj 3, 2005 mina ekonomiska möjligheter e väl inte så stora just nu... *suck*.. hade velat leka hemma ju.. med tanke på att Malmö ligger...hum.. Xmil från hemma alltså fett med långt bort så e det nog inte aktuellt iaf inte med tanke på frånvaron av körkort och sjs priser ;) jaja, vill ngn dra i gång nått i göteborgsområdet så e jag på Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet maj 3, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 3, 2005 jaja, vill ngn dra i gång nått i göteborgsområdet så e jag på Vad hindrar dig från att dra igång nåt själv? Varför denna utbredda lättja att vänta på att nån annan ska göra jobbet? Jag tycker jag ser det jämt, folk som klagar "Varför arrangerar ingen en anime-visning där JAG bor?" och motsvarande. Vill man ha något gjort får man oftast göra det själv, det är så det funkar! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pale Shade Skrivet maj 3, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 3, 2005 Malmö ligger...hum.. Xmil från hemma ca 30 mil från Gbg till Malmö (kalkylerat på att de e ca 20 mil från Falkenberg till Malmö och exakt 10 mil och 100 meter till Göteborg från Falkenberg) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hinata-chan Skrivet maj 3, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet maj 3, 2005 Vad hindrar dig från att dra igång nåt själv? Varför denna utbredda lättja att vänta på att nån annan ska göra jobbet? jag drar gärna igång något.. men jag fixar inte att göra det själv. dels har jag aldrig gjort ngt liknande inna, dels är det alldeles för mycke jobb att göra själv. Vad jag undrade var som jag skerv, om någon/några vill dra i hop något tillsammans (mellan raderna) med mig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet maj 3, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 3, 2005 Du kan ju börja smått, bjuda in lite kompisar till dig för anime-tittning, och så kan ni ha syhörna tillsammans. Och säg att de gärna får ta med vänner som är intresserade Sen efter ett tag kanske ni gemensamt kan ordna nåt lite större? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hinata-chan Skrivet maj 4, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet maj 4, 2005 jo det är väl så det är... det e bara lite svårare när man är relativt nyinflyttad och inte känner någon.. :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nefalia Skrivet maj 4, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 4, 2005 Det är det alla forum är till för. ;) Spark i baken! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hinata-chan Skrivet maj 4, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet maj 4, 2005 tack... den behövdes XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shirakawa Skrivet maj 22, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 22, 2005 hejsan jag bara undrar om det finns några göteborgare (eller andra) som skulle vilja dra ihop ett cosply i gbg....med kanske lite filmvisning, dräkttävling m.m vad man nu kan tänkas komma på. Hej hej, Jag bor i Göteborg och jag håller med dej Hinata-chan det borde finns mer här. Jag och en kompis brukar ha lite filmkvällar och så. men mer brukar det inte bli. Så vi siktar på att ta oss till Sydcon i år. men det verkar inte komma upp något datum. Och det skulle vara kul om man kunde få igång något här i Göteborgs trakten! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hinata-chan Skrivet maj 23, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet maj 23, 2005 Ja det vore jättekul å starta ngt i gbg...typ en animeförening eller nått liknande. Frågan är bara var man skulle hålla till..(om vill ha filmvisningar o.s.v.). Shirakwa du kan ju åka på westcon i Udevalla vecka 44 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shirakawa Skrivet maj 25, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 25, 2005 Ja det vore jättekul å starta ngt i gbg...typ en animeförening eller nått liknande. Frågan är bara var man skulle hålla till..(om vill ha filmvisningar o.s.v.). Shirakwa du kan ju åka på westcon i Udevalla vecka 44 riktigt bra fråga, inget vettigt förslag att komma med. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
forehead Skrivet maj 25, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 25, 2005 Ni har inte lyckats missa denna tråden? ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shirakawa Skrivet maj 26, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 26, 2005 Ni har inte lyckats missa denna tråden? ^^ jag måste medge att jag missat den, men inte längre..hehe Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg