saltwaterchimp Skrivet april 27, 2005 Anmäl Share Skrivet april 27, 2005 Tja! jag har en fråga om en låt i Cowboy Bebop serien som jag vill veta namnet på. Den spelas i sista avsnittet "the real folk blues pt2" absolut sist i avsnittet. Vet nån vilken jag menar?. svara i så fall :D Förövrigt får ni gärna tippsa om andra låtar! Det finns ju så många bra. bless. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Onizuka Skrivet april 27, 2005 Anmäl Share Skrivet april 27, 2005 Tja! jag har en fråga om en låt i Cowboy Bebop serien som jag vill veta namnet på. Den spelas i sista avsnittet "the real folk blues pt2" absolut sist i avsnittet. Vet nån vilken jag menar?. svara i så fall :D Förövrigt får ni gärna tippsa om andra låtar! Det finns ju så många bra. bless. Du är nog i fel forum. Du bör ställa denna fråga i musik-delen av forumet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
saltwaterchimp Skrivet april 27, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet april 27, 2005 aha okay.. jag är väl lite av en färsking i detta forum.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet april 27, 2005 Anmäl Share Skrivet april 27, 2005 Den med kvinnorösterna i början? Den är otroligt bra. Yamane Mai - Blue texten här :) http://www.animelyrics.com/anime/cbebop/cbblue.htm Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Thursday Skrivet september 26, 2005 Anmäl Share Skrivet september 26, 2005 Köpte nyligen Cowboy Bebop OST 1, och den enda låten som jag kommer att tänka på är 'Rain', men det är förmodligen inte den. Jag har för mig att den är med i episod 8 eller något. Slutlåten där är förmodligen den som Wilcon hänvisade dig till. Andra bra CB-låtar: Tank! Rush Space Lion Piano Black Pot City Felt Tip Pen Digging My Potato Real Folk Blues Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JewnaS Skrivet september 30, 2005 Anmäl Share Skrivet september 30, 2005 Tja! Undrar vad en låt heter (också från Cowboy Bebop). Har låten nu och den heter Cowboy Bebop - Call me Call me. Men vem har gjort låten från början? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 1, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 1, 2005 Den spelas i sista avsnittet "the real folk blues pt2" absolut sist i avsnittet. Wilcon svarade rätt, "Blue" är sista låten. (Trivia: En av rösterna i början tillhör en viss Gabriela Robin, som vissa tror är Yoko Kanno själv, dvs. kvinnan som har skrivit all musik i serien.) Har låten nu och den heter Cowboy Bebop - Call me Call me. Men vem har gjort låten från början? Yoko Kanno har skrivit och arrangerat, Tim Jensen har skrivit texten, Seatbelts (där Kanno ingår) framförde låten och Steve Conte sjunger. Låten som är med i serien är original. ALLA låtar som är med i serien är original. Tillsammans med "Gotta Knock a Little Harder", är "Blue" och "Call Me Call Me" bästa låtarna. Cowboy Bebop fscking pwnz. :> Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg