Hûmla Skrivet maj 2, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 2, 2005 Första avsnittet av Vanguard tyckte jag var väldigt förvirrande ,det var nog den animen som jag blivit mest förvirrad av och därmed den konstigaste :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lordgus Skrivet maj 4, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 4, 2005 Är kanske inte den allra konstigaste men... Om man räknar in mest störande också så har Narutaru en klar plats på listan. I början tror man att den ska bli en gullig anime riktad mot en yngre publik. Men ju längre man ser desto skummare blir den. Mot slutet liknar den nästan Urotsukidouji, fast med skillnaden att grymheten är mer realistisk. Lite svårt att förklara utan att spoila. Jag blir inte så lätt tagen av filmer och serier men efter att ha sett denna var jag faktiskt lite smått upprörd. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zeke Skrivet maj 6, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 6, 2005 Dead Leaves är riktigt skum. Den är gjord av samma företag som gjorde FLCL, Production I.G, fast FLCL är inte i närheten lika konstig som Dead Leaves... http://[...].info/perl-bin/animedb.pl?show=animelist&adb.search=dead+leaves Du stal mina ord ;) Dead Leaves måste utan tvekan vara den konstigaste Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mnbliu Skrivet maj 7, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 7, 2005 jag tycker nog att det är UG (ultimate girls).. det handlar om 3 17åriga tjejer som blir dödade sin första skoldag.av ett monster.. den ända chan sen att dom får komma tillbaka till liv är att dom delar sin själ med superhjälten i serien (UFO-man) men när dom har gjort det så måste dom hålla en stor hemlighet,,, att det är dom 3 som e superhjältarna.... OSV..... doc: det jag tycker är konstigt är att för att döda monsterna så måste dom dra av K#K´en på dom :| men i allafall så kommer jag att följa serien... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Frozty Skrivet maj 9, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 9, 2005 Hundred Stories e lite små mysko :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet maj 9, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 9, 2005 Men varför har ingen nämnt Lain?Ja, Serial Experiments Lain, hitta en konstigare/underligare Anime. Den är ju konstig hela tiden, slår NGE som bara var lite off i slutet. Annars är väl Bokusatsu Tenshi lite konstig eller rättare sagt bara snurrig. Beror på hur man ser det. Jag tycker inte alls att Lain är konstig, då det finns en anledning att den är som den är. Den är ganska filosofisk trots allt. Konstig anser jag snarare skumma serier som inte har någon anledning bakom att vara så, tex Re: Cutie Honey, nu när jag tänker efter :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
saltwaterchimp Skrivet maj 10, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 10, 2005 vad händer med filmer som "adventure duo" och "Urotsukidoji" äckligt bizarra halvhentairullar.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lordgus Skrivet maj 10, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 10, 2005 Hehe, första gången jag hör någon kalla dem för "halvhentai". Är väl så mycket hentai som det kan bli. Jag tror att man förväntar sig att de filmerna och liknandede ska vara sjuka och äckliga. Därför reagerar man inte lika starkt på dem som när det händer något liknande i en "mainstreamanime". För övrigt tycker jag att just Urotsukidouji är så överhypad som äcklig råhentai att man nästan hamnar i en antiklimaxsituation när man ser den. Den utmålas som sju resor värre än vad den är. Elfen Lied innehåller minst lika mycket "ultravåld" fast utan den sexuella biten (om man bortser från "nakenheten"). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shike Skrivet maj 11, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 11, 2005 Den överlägset konstigaste jag sett är Yami to Boushin to Hon no Tabibito... Helt mysko Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mazie Skrivet maj 11, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 11, 2005 Jag tyckte Gunslinger Girl var lite wierd.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fallman Skrivet maj 16, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 16, 2005 Underligaste? Naruto, utan tvekan. Även om man letar så finner man inget vettigt innehåll. Om du tycker naruto är en underlig serie så har du inte sett mycket anime Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet maj 16, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 16, 2005 ]Underligaste? Naruto, utan tvekan. Även om man letar så finner man inget vettigt innehåll. En såkallad "Narutard" hehehe. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rich Skrivet maj 17, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 17, 2005 Excel Saga tycker jag är mer flum än underlig. Mindgame verkar vara rätt twisted. http://www.mindgame.jp/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skansman Skrivet maj 17, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 17, 2005 FLCL (furrikurri) och Excel saga ligger nog med bland de mest underliga.. Men jag gillar dem båda, helt underbart sjukt.. =P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Himura Skrivet maj 18, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 18, 2005 FLCL, Excel Saga och Puni puni poemi ligger väldigt bra till, alla tre serier är ju sjuka men otroligt underhållande Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sagara Skrivet juni 4, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 4, 2005 Den "underligaste" jag sett är Sexy Commando Gaiden. Utan tvekan. Men samtidigt så är den den roligaste animén jag sett. Garvar man inte åt den så kan man lika gärna sluta glo på anime, för det är tydligt att man inte förstår japansk humor... ;) "Don't smell your farts in the bathtub" he he, helt obetalbart ^^ "Narutard"... Är det bara jag som har något emot det namnet? Får mig närmast att tänka på retard (Efterbliven) alt. turd (Bajs) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet juni 5, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 5, 2005 Får mig närmast att tänka på retard (Efterbliven) alt. turd (Bajs) Det är väl det som är lite av poängen med det hela. Kan inte säga direkt vilken som är den underligast jag sett, men Puni puni, Excel, FLCL och Jungle platsar lätt på lastan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet juni 5, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 5, 2005 Efter jag har sett serien Paranoia Agent så känner jag att den borde nämnas. Väldigt underlig animé om det övernaturliga. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nezumi Skrivet juni 6, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 6, 2005 Excel saga är helmysig :D men knäpp likaså Dragonhalf, ping pong club XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wrex Skrivet juni 7, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 7, 2005 Colorful helt klart. http://www.animenfo.com/animetitle,1070 ... orful.html Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Degskalle Skrivet juni 17, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 17, 2005 Excel Saga tycker jag är mer flum än underlig. Instämmer med min gode vän här ;) Andra småskruvade serier är FLCL, Cromartie High, Ippatu Kikimusume, Azumanga Daioh (inte SÅ skruvad då men bra rolig för det), Kappa no Kaikata mm Sen är man själv en sådan (och Rich med vad jag förstått) som gillar skruvade, helt sanslösa serier. Gör ni det med och har inte sett de jag nyss skrivit upp (kom inte på mer för stunden), se dem, bara gör det :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rich Skrivet juni 17, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 17, 2005 Måste även jag rekommendera Cromartie High. Helt sjukt bra och skum serie. :D Kan inte bli bättre. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Swansong89 Skrivet juni 17, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 17, 2005 Underligaste? Naruto, utan tvekan. Även om man letar så finner man inget vettigt innehåll. det där får du förklara?? naruto, underlig, jag har då aldrig hört på maken:P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Patrik B Skrivet juni 18, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 18, 2005 Lugnt FLCL, fick heldamp och konstigt blodtryck av den serien. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ichise Skrivet juni 18, 2005 Anmäl Share Skrivet juni 18, 2005 Underligaste animen jag har sett är Angel's Egg. Mycket speciell, men samtidigt mycket bra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg