Puhiceus Skrivet april 22, 2005 Anmäl Share Skrivet april 22, 2005 Något jag lagt märke till är att det finns verkligen en massa udda titlar där ute som ofta inte har ett dugg att göra med animen i sig. Till exempel "I my, me, Strawberry Egg", "bubblegum Crisis" OSV liksom WTF har de titlarna med animerna i sig att göra? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet april 23, 2005 Anmäl Share Skrivet april 23, 2005 De låter coola? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pale Shade Skrivet april 23, 2005 Anmäl Share Skrivet april 23, 2005 vissa kanske men på vilken planet ii vilken dimension låter "I my, me, Strawberry Egg" coolt? (Aldrig hört talas om denna men titeln låter juh ganska funky :P) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erkefiende Skrivet april 23, 2005 Anmäl Share Skrivet april 23, 2005 Kanske har med Animen att göra men det fulaste namnet på en serie är ju såklart "Rahxephon". Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Buffi Skrivet april 23, 2005 Anmäl Share Skrivet april 23, 2005 vissa kanske men på vilken planet ii vilken dimension låter "I my, me, Strawberry Egg" coolt? (Aldrig hört talas om denna men titeln låter juh ganska funky :P) I my, me, Strawberry Egg är en typisk pantyshot-skolflicksserie där dom väl bara bestämt sig för att ta engelska ord som dom tyckte lät söta... Serien är för övrigt rätt skräpig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet april 23, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet april 23, 2005 Nä så illa är den inte, men namnet är fortfarande jävligt udda. Den handlar om en man som blir tvungen att klä ut sig till kvinna för att få jobb som lärare på en skola... Vilket fortfarande leder till samma fråga, WTF har det med titeln att göra. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet april 23, 2005 Anmäl Share Skrivet april 23, 2005 Söta titlar. READ OR DIE är ganska skön fast inte direkt konstig, bara skön. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet april 23, 2005 Anmäl Share Skrivet april 23, 2005 Jag tror japanerna tycker det låter gulligt. Ungefär som svenskar och amerikaner som inte kan japanska tycker att många saker låter gulligt och spännande och häftigt - i alla fall tills de får reda på vad det egentligen betyder. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet april 25, 2005 Anmäl Share Skrivet april 25, 2005 Full Metal Alchemist är en typiskt skum titel. Sedan när översattes "stål" till "Full Metal". Och exakt vad är "full metal"? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet april 25, 2005 Anmäl Share Skrivet april 25, 2005 Sedan när översattes "stål" till "Full Metal". Och exakt vad är "full metal"? Det bästa svar jag kan ge är att "full metal jacket" betyder "helmantlad kula". Dvs en blykula som är helt inklädd i koppar (oftast), och alltså inte har någon "mjuk" spets. Penetrerar målet bättre. I resten av världen utanför Japan betyder "Full Metal" alltså att något är helt inkapslat i metall. Hmm... det stämmer väl bättre på Alphonse? Edward är ju bara halvt metallisk... ^__^;; http://matrix.dumpshock.com/raygun/basics/bullets.html Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet april 25, 2005 Anmäl Share Skrivet april 25, 2005 det stämmer väl bättre på Alphonse? Edward är ju bara halvt metallisk... ^__^;; "bara" halvt metallisk Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pale Shade Skrivet april 27, 2005 Anmäl Share Skrivet april 27, 2005 vissa kanske men på vilken planet ii vilken dimension låter "I my, me, Strawberry Egg" coolt? (Aldrig hört talas om denna men titeln låter juh ganska funky :P) I my, me, Strawberry Egg är en typisk pantyshot-skolflicksserie där dom väl bara bestämt sig för att ta engelska ord som dom tyckte lät söta... Serien är för övrigt rätt skräpig. jag gissade oxo det... men de låter inget vidare coolt asså xD har dock inte sett den så jag utalar mig´inte på de planet :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg