Hoppa till innehåll
Anime.se

Serier som blir spel

Pale Shade
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag såg ragnarök the animation ca 3 månader innan jag spelade spelet.

När jag sen spelade spelet var det en mycket intressant (i brist på bättre ord) känsla när man kände igen alla monster och platser, man fick även ett nytt perspektiv på serien eftersom man hade en komplett karta över hela världen.

Nu undrar jag om nån känner till nån annan serie som blivit spel (eller tvärt om).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Y´s kommer till ps2 och psp

tales of eternia, är säsong två av en serie som blivit spel, till ps2 tror jag

tales of destiny är säsong ett av samma serie kommer till ps2 och psp... eller bara psp kommer inte ihåg

sen finns det ju full metal alchemist (serien först)

det finns Zone of the enders (ingen anning om vilket som var först)

Dragon ball (serien)

kommer en längre lista sen... :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tales of eternia, är säsong två av en serie som blivit spel, till ps2 tror jag

tales of destiny är säsong ett av samma serie kommer till ps2 och psp... eller bara psp kommer inte ihåg

Tales of Eternia är mig vetligen tvärtom, att serien är baserad på spelet (Vad jag vet släpptes dock spelet under namnet Tales of Destiny II i USA). Spelet var f.ö. till Playstation, men det verkar som det ska släppas till PSP också. Tales of Destiny är väl ett Playstation-spel det med, som kom innan Tales of Eternia?

För att bidra med något också, Xenosaga till PS2 har blivit serie. Med .hack vet jag inte vilket man ska säga kom först, hur som helst finns ju både spel och serie =)

Några andra spel som blivit serier:

Yami to boushi to hon no tabibito

To Heart

Kanon

Air

Comic Party

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tales of destiny 1 vet jag inte ifall det finns till psx redan, men jag vet att det kommer till psp

sen höll man på att glömma macross, serien först (robotech är inräknat här)

bleach serien först

Innuyasha tror jag finns som psx spel eftersom de är sponsrade av sony

Pokemon spelet först

digimon tror spelet först

Kingdom hearts (finns en manga, men tror spelet var först)

Zelda (samma som ovan)

legen of mana (finns som en aegande manga, spelet kom antagligen först)

Yu-Gi-Oh! Dual monsters (finns som manga/anime och pc spel... animen/mangan kom först vad ja vet)

Transformers (det e anime va!? animen/serien kom först iaf)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Typ alla större serier blir väl spel?

Vad jag vet så verkar alla större serier bli spel iaf... ett fåtal är tex

Berserk : dc, ps2

Prince of tennis: gba, ps2

FMA: ps2

One Piece: psx, gc

Evangelion: saturn, ps2

Slayers: saturn

Lain: psx

Naruto: gba, psx, ps2, gc

Kenshin: psx

Love Hina: dc

osv osv

men som sagt så släpps det typ alltid spel på dom serier som slår igenom ens lite grann.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Glöm inte den under bara .hack//Sign.

är det inte så att det är ett spel som utspelarsig mellan .hack//Sign och .hack//Legend of Twilight Bracelet sen så är det ett till spel efter det och sen så utspelar sig .hack//LIMINALITY nån gång där imellan med...nån som vet mer exakt? för spelen är la inte spel på en berättelse utan en fortsättning?

kanske är lite luddigt skrivet..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

är det inte så att det är ett spel som utspelarsig mellan .hack//Sign och .hack//Legend of Twilight Bracelet sen så är det ett till spel efter det och sen så utspelar sig .hack//LIMINALITY nån gång där imellan med...nån som vet mer exakt? för spelen är la inte spel på en berättelse utan en fortsättning?

Vet inte.. Har inte spelat spelen. Men de utspelar sig på något med .hack// iaf då. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tänkte mest på Onlinespel (kanske borde skrivit det :P)

men andra spel är förståss oxo av intresse så jag tackar så mycke för alla förslag jag fått (har alltid ansett mig vara en gamer och kände ändå inte till att runt hälften av fanns eller kommer som spel... kanske borde gå hem och plugga lite xD)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vet inte.. Har inte spelat spelen. Men de utspelar sig på något med .hack// iaf då. :)

Mjo, lite knepigt det där med .hack. Råkade lyckligtvis läsa en artikel om det för ett tag sedan, annars hade jag inte vetat ett dyft heller.

.hack är Bandais jättemega-projekt. Som bas för allt ligger .hack//Sign. Det är alltså kapitel Ett. Sen utspelar sig .hack//Infection och .hack//Legend of Twilight Bracelet ungefär samtidigt som del två, för att det sedan ökar ut till att allting utspelar sig samtidigt, den sista delen har man inte berättat om, men på något sätt kompletterar animén, mangan och spelen varandra och skapar en fullständig berättelse som är lite småkonstig om man enbart ser på animén, bara läser mangan eller bara spelar spelen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tales of destiny 1 vet jag inte ifall det finns till psx redan, men jag vet att det kommer till psp

Japp det finns till PSX för det råkar vara så att jag faktiskt hade det för länge sedan. Det hade ett hel skoj stridssystem där man styrde figurerna under stridens gång som man gör i xenogears.

Star ocean: the second story var först spel men sedan kom en anime, Star Ocean EX, med exakt samma story ut .

Inte för att glömma pokémon som var spel -> anime

Digimon anime -> spel

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 weeks later...
Jag såg ragnarök the animation ca 3 månader innan jag spelade spelet.

När jag sen spelade spelet var det en mycket intressant (i brist på bättre ord) känsla när man kände igen alla monster och platser, man fick även ett nytt perspektiv på serien eftersom man hade en komplett karta över hela världen.

Nu undrar jag om nån känner till nån annan serie som blivit spel (eller tvärt om).

Bara för att korrigera så fanns spelet låångt innan animen kom. Spelade det själv ett par år :)

Sen är jag inte helt säker på detta, men spelet baseras på Ragnarok, som är en koreansk manga (manwa?).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bara för att korrigera så fanns spelet låångt innan animen kom. Spelade det själv ett par år :)

Sen är jag inte helt säker på detta, men spelet baseras på Ragnarok, som är en koreansk manga (manwa?).

Jag vet... jag sa att jag såg animen först och spelade spelet sen, det har inte så mycke med i vilken ordning dom kom att göra

spelet är väll från 1997 eller nått (tror nån sa det men vet inte säkert) medans serien är från 2004

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gungrave har ju faktiskt också blivit spel. ;) Har kommit ett spel och ett nytt är på väg, om det inte redan släppts.. tror uppföljaren hette Gungrave Overdose eller något. Sen kommer juGhost in the shell till psp också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter