Pale Shade Skrivet april 22, 2005 Anmäl Share Skrivet april 22, 2005 Jag såg ragnarök the animation ca 3 månader innan jag spelade spelet. När jag sen spelade spelet var det en mycket intressant (i brist på bättre ord) känsla när man kände igen alla monster och platser, man fick även ett nytt perspektiv på serien eftersom man hade en komplett karta över hela världen. Nu undrar jag om nån känner till nån annan serie som blivit spel (eller tvärt om). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet april 23, 2005 Anmäl Share Skrivet april 23, 2005 Y´s kommer till ps2 och psp tales of eternia, är säsong två av en serie som blivit spel, till ps2 tror jag tales of destiny är säsong ett av samma serie kommer till ps2 och psp... eller bara psp kommer inte ihåg sen finns det ju full metal alchemist (serien först) det finns Zone of the enders (ingen anning om vilket som var först) Dragon ball (serien) kommer en längre lista sen... :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Teron Skrivet april 23, 2005 Anmäl Share Skrivet april 23, 2005 tales of eternia, är säsong två av en serie som blivit spel, till ps2 tror jagtales of destiny är säsong ett av samma serie kommer till ps2 och psp... eller bara psp kommer inte ihåg Tales of Eternia är mig vetligen tvärtom, att serien är baserad på spelet (Vad jag vet släpptes dock spelet under namnet Tales of Destiny II i USA). Spelet var f.ö. till Playstation, men det verkar som det ska släppas till PSP också. Tales of Destiny är väl ett Playstation-spel det med, som kom innan Tales of Eternia? För att bidra med något också, Xenosaga till PS2 har blivit serie. Med .hack vet jag inte vilket man ska säga kom först, hur som helst finns ju både spel och serie =) Några andra spel som blivit serier: Yami to boushi to hon no tabibito To Heart Kanon Air Comic Party Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet april 23, 2005 Anmäl Share Skrivet april 23, 2005 tales of destiny 1 vet jag inte ifall det finns till psx redan, men jag vet att det kommer till psp sen höll man på att glömma macross, serien först (robotech är inräknat här) bleach serien först Innuyasha tror jag finns som psx spel eftersom de är sponsrade av sony Pokemon spelet först digimon tror spelet först Kingdom hearts (finns en manga, men tror spelet var först) Zelda (samma som ovan) legen of mana (finns som en aegande manga, spelet kom antagligen först) Yu-Gi-Oh! Dual monsters (finns som manga/anime och pc spel... animen/mangan kom först vad ja vet) Transformers (det e anime va!? animen/serien kom först iaf) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet april 23, 2005 Anmäl Share Skrivet april 23, 2005 SAKURA TAISEN är ett spel som blev anime tror jag. EDITARN Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Buffi Skrivet april 23, 2005 Anmäl Share Skrivet april 23, 2005 Typ alla större serier blir väl spel? Vad jag vet så verkar alla större serier bli spel iaf... ett fåtal är tex Berserk : dc, ps2 Prince of tennis: gba, ps2 FMA: ps2 One Piece: psx, gc Evangelion: saturn, ps2 Slayers: saturn Lain: psx Naruto: gba, psx, ps2, gc Kenshin: psx Love Hina: dc osv osv men som sagt så släpps det typ alltid spel på dom serier som slår igenom ens lite grann. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Teron Skrivet april 23, 2005 Anmäl Share Skrivet april 23, 2005 Typ alla större serier blir väl spel? Jo, det är iaf vanligare än att det går åt andra hållet verkar det som, även om det finns förvånandsvärt många spel som man gjort anime på... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
headhunter Skrivet april 23, 2005 Anmäl Share Skrivet april 23, 2005 ni får inte glömma klassikern Hello Kitty sen så finns den störtsköna Gunslinger girl tillplaystation. har inte provat spelet men har sett bilder från det.. om det är hälften så bra som serien så skulle det vara värt att kolla in Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaphod Skrivet april 24, 2005 Anmäl Share Skrivet april 24, 2005 Glöm inte den under bara .hack//Sign. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ikkari Skrivet april 24, 2005 Anmäl Share Skrivet april 24, 2005 Glöm inte den under bara .hack//Sign. är det inte så att det är ett spel som utspelarsig mellan .hack//Sign och .hack//Legend of Twilight Bracelet sen så är det ett till spel efter det och sen så utspelar sig .hack//LIMINALITY nån gång där imellan med...nån som vet mer exakt? för spelen är la inte spel på en berättelse utan en fortsättning? kanske är lite luddigt skrivet.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaphod Skrivet april 24, 2005 Anmäl Share Skrivet april 24, 2005 Glöm inte den under bara .hack//Sign. är det inte så att det är ett spel som utspelarsig mellan .hack//Sign och .hack//Legend of Twilight Bracelet sen så är det ett till spel efter det och sen så utspelar sig .hack//LIMINALITY nån gång där imellan med...nån som vet mer exakt? för spelen är la inte spel på en berättelse utan en fortsättning? kanske är lite luddigt skrivet.. Vet inte.. Har inte spelat spelen. Men de utspelar sig på något med .hack// iaf då. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pale Shade Skrivet april 26, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet april 26, 2005 tänkte mest på Onlinespel (kanske borde skrivit det :P) men andra spel är förståss oxo av intresse så jag tackar så mycke för alla förslag jag fått (har alltid ansett mig vara en gamer och kände ändå inte till att runt hälften av fanns eller kommer som spel... kanske borde gå hem och plugga lite xD) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PokaSorM Skrivet april 27, 2005 Anmäl Share Skrivet april 27, 2005 Jag vet eller fall att Tale of Symphonia kommer så Serie också har jag Läst men det kommer bli Jobbit att ha Collete att ha i Serien Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kaboki Skrivet april 27, 2005 Anmäl Share Skrivet april 27, 2005 så ochså få man tänka ochså att naruto har ochså blivit spel till gba, gq och till ps2 tro jag. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bankoiia Skrivet april 29, 2005 Anmäl Share Skrivet april 29, 2005 AIR animen är såvitt jag vet baserat på bishoujo spelet med samma namn, fler exempel än så kommer jag inte på just nu. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zoushoka-San Skrivet maj 1, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 1, 2005 Glöm inte den under bara .hack//Sign. är det inte så att det är ett spel som utspelarsig mellan .hack//Sign och .hack//Legend of Twilight Bracelet sen så är det ett till spel efter det och sen så utspelar sig .hack//LIMINALITY nån gång där imellan med...nån som vet mer exakt? för spelen är la inte spel på en berättelse utan en fortsättning? kanske är lite luddigt skrivet.. Vet inte.. Har inte spelat spelen. Men de utspelar sig på något med .hack// iaf då. :) Mjo, lite knepigt det där med .hack. Råkade lyckligtvis läsa en artikel om det för ett tag sedan, annars hade jag inte vetat ett dyft heller. .hack är Bandais jättemega-projekt. Som bas för allt ligger .hack//Sign. Det är alltså kapitel Ett. Sen utspelar sig .hack//Infection och .hack//Legend of Twilight Bracelet ungefär samtidigt som del två, för att det sedan ökar ut till att allting utspelar sig samtidigt, den sista delen har man inte berättat om, men på något sätt kompletterar animén, mangan och spelen varandra och skapar en fullständig berättelse som är lite småkonstig om man enbart ser på animén, bara läser mangan eller bara spelar spelen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet maj 1, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 1, 2005 tales of destiny 1 vet jag inte ifall det finns till psx redan, men jag vet att det kommer till psp Japp det finns till PSX för det råkar vara så att jag faktiskt hade det för länge sedan. Det hade ett hel skoj stridssystem där man styrde figurerna under stridens gång som man gör i xenogears. Star ocean: the second story var först spel men sedan kom en anime, Star Ocean EX, med exakt samma story ut . Inte för att glömma pokémon som var spel -> anime Digimon anime -> spel Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet maj 11, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 11, 2005 Jag såg ragnarök the animation ca 3 månader innan jag spelade spelet.När jag sen spelade spelet var det en mycket intressant (i brist på bättre ord) känsla när man kände igen alla monster och platser, man fick även ett nytt perspektiv på serien eftersom man hade en komplett karta över hela världen. Nu undrar jag om nån känner till nån annan serie som blivit spel (eller tvärt om). Bara för att korrigera så fanns spelet låångt innan animen kom. Spelade det själv ett par år :) Sen är jag inte helt säker på detta, men spelet baseras på Ragnarok, som är en koreansk manga (manwa?). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vicke Skrivet maj 11, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 11, 2005 De enda jag kommer på som inte redan nämts är KGNE och Tsukihime, spel som blivit serier Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pale Shade Skrivet maj 11, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet maj 11, 2005 Bara för att korrigera så fanns spelet låångt innan animen kom. Spelade det själv ett par år :) Sen är jag inte helt säker på detta, men spelet baseras på Ragnarok, som är en koreansk manga (manwa?). Jag vet... jag sa att jag såg animen först och spelade spelet sen, det har inte så mycke med i vilken ordning dom kom att göra spelet är väll från 1997 eller nått (tror nån sa det men vet inte säkert) medans serien är från 2004 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rich Skrivet maj 11, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 11, 2005 Ghost in the shell finns ju också till PS2. Inte spelat det dock. http://www.webhallen.com/prod.php?id=35593 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pale Shade Skrivet maj 11, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet maj 11, 2005 Coolt... är ett stort fan av filmen så då måste jag juh prova liret Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ichise Skrivet maj 11, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 11, 2005 Och till PS1. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SaFt Skrivet maj 15, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 15, 2005 Gungrave har ju faktiskt också blivit spel. ;) Har kommit ett spel och ett nytt är på väg, om det inte redan släppts.. tror uppföljaren hette Gungrave Overdose eller något. Sen kommer juGhost in the shell till psp också. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pale Shade Skrivet maj 16, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet maj 16, 2005 Till vilken konsol är/kommer Gungrave till? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg