Lindlund Skrivet april 19, 2004 Anmäl Share Skrivet april 19, 2004 Hej! Vad sägs om en tråd där vi försöker prata japanska med varann? Oavsett om vi kan mycket eller lite, vi kan väl prata på, så märker vi om vi förstår varann? (Gissar att tråden Hajimemashite minasan... (Tomas, det betyder "Hej allihopa, trevligt att träffas" ifall du inte hade listat ut det ;)) ... var en början på något liknande och jag tycker att det passar väldigt bra här under japanska språket. Soo wa ne? (=visst är det väl så?).) Alltså: Watashi wa Linda desu. Kyoo wa nemutai desu. Anata wa genki desu ka? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
g00fy Skrivet april 19, 2004 Anmäl Share Skrivet april 19, 2004 Watashi wa Sebasuthian Têneru desu. Watashi wa gakuse no Rekarnegymnasiet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lindlund Skrivet april 20, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet april 20, 2004 Aa, soo ka. Dooshite nihongo no benkyoo shimas ka? Suki desu ka? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lindlund Skrivet april 20, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet april 20, 2004 Minasan...? Wakarun de, "Hai" to iutte kudasai, ne! Wakaranai de, "Iie" to iutte, ne. Doko ni imas ka? =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
g00fy Skrivet april 20, 2004 Anmäl Share Skrivet april 20, 2004 Aa, soo ka. Dooshite nihongo no benkyoo shimas ka? Suki desu ka? Anime-desu.... :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Skrivet april 22, 2004 Anmäl Share Skrivet april 22, 2004 Aaa. Mochiron! (...tror jag betyder 'naturligtvis'. ?) Nani wa ichiban daisuki anime desu ka? /L Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet april 22, 2004 Anmäl Share Skrivet april 22, 2004 おまえたち!ちょっと、反則的に可愛すぎよ。やめれぇ。 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
duo Skrivet april 23, 2004 Anmäl Share Skrivet april 23, 2004 Ohayo gozaimasu. Yoroshiku onegaishimasu Linda-san. Watashi wa genki desu. Watashi no name wa Alex desu... Jitsu wa, watashi wa jouzu-ni ni hongo ga hanase masen, tadashi sukoshi hanashimasu... Yoshi, Sore ja, oyasumi nasai minna-san. .. (ja jag ska sova nu :P) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst akai Skrivet april 23, 2004 Anmäl Share Skrivet april 23, 2004 chotto ne... zimeon shika nihongo wo shiru koto ga dekinai to omou yo~~ nihongo wo wakareba nihongo wo hanashite kure yo... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lindlund Skrivet april 28, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet april 28, 2004 Gomenasai, Zimeon-san, watashi wa hiragana to kanji o takusan wasurechattan desu. Kotoba mo mada benkyooshimasendeshita kara, 'Omaetachi' no imi wa, 'Japanska för nybörjare' kaite kuremasu ka? (Ichinenkan nihongo no benkyooshimshita, Osaka de, demo sore wa hisahiburii desu. hachi-nen made desu.) Doko de nihongo o naraimashita? Nanji made ka? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lindlund Skrivet april 28, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet april 28, 2004 Aaa, Ima kaitai kedo jikan ga arimasen. Mata, ne /Linda Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Joysan Skrivet maj 1, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 1, 2004 Hej!Vad sägs om en tråd där vi försöker prata japanska med varann? Oavsett om vi kan mycket eller lite, vi kan väl prata på, så märker vi om vi förstår varann? (Gissar att tråden Hajimemashite minasan... (Tomas, det betyder "Hej allihopa, trevligt att träffas" ifall du inte hade listat ut det ;)) ... var en början på något liknande och jag tycker att det passar väldigt bra här under japanska språket. Soo wa ne? (=visst är det väl så?).) Alltså: Watashi wa Linda desu. Kyoo wa nemutai desu. Anata wa genki desu ka? Hajimemashite minasan! :D Kakoih...so no gemu so goino? kungälv kara kimashita! o geni desu ka? Atsui desu ne? hehe sononeiskonena... // Joy Emo....Ja itte kimasu! B) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Skrivet maj 1, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 1, 2004 Hej!Vad sägs om en tråd där vi försöker prata japanska med varann? Oavsett om vi kan mycket eller lite, vi kan väl prata på, så märker vi om vi förstår varann? (Gissar att tråden Hajimemashite minasan... (Tomas, det betyder "Hej allihopa, trevligt att träffas" ifall du inte hade listat ut det ;)) ... var en början på något liknande och jag tycker att det passar väldigt bra här under japanska språket. Soo wa ne? (=visst är det väl så?).) Alltså: Watashi wa Linda desu. Kyoo wa nemutai desu. Anata wa genki desu ka? 私と結婚してもらいます! おまえたち!ちょっと、反則的に可愛すぎよ。やめれぇ。 // Joy :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
-matrim- Skrivet maj 2, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 2, 2004 Boku wa Stefan Desu, watashi wa baka-anime-otaku Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet maj 2, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 2, 2004 BAKA Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
-matrim- Skrivet maj 2, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 2, 2004 Baka jenai, baka-anime-Otaku desu :P *buu* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shike Skrivet juni 7, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 7, 2004 O_Ô.... OK, vet inte vad du svarade på för inlägg men.... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hûmla Skrivet juni 10, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 10, 2004 ....kan inget alls....eh..kan bara lite få ord som jag har lärt mig genom animen...kommer tillbaka om en vecka då ska jag ha läsrt mig lite. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lindlund Skrivet juni 17, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet juni 17, 2004 Ishuukan de... Kentou shite, ne! (på en vecka... Lycka till!) :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Senshidude Skrivet juni 30, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 30, 2004 Nihongo wa sugoi desu. Nihongo no benkyou wa totemo omoshiroi desu yo ne. Kana wa "no problem" desu. Demo, kanji wa... kowai... (jag kände bara för att skriva något ^^) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Elwin_Baltia Skrivet juni 30, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 30, 2004 この仲間がバカ馬鹿しいだな... >:( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Senshidude Skrivet juli 1, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 1, 2004 この仲間がバカ馬鹿しいだな... >:( Wakarimasen... :( (kan bara läsa hiragana än så länge) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ikkari Skrivet juli 1, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 1, 2004 kan bara förstå lite och kan bara några ord...men dok har ja ju bara tittat på anime änsålänge..så ja återkommer med någon mening på japanska när ja kan något mer..=) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Elwin_Baltia Skrivet juli 1, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 1, 2004 この仲間がバカ馬鹿しいだな... >:( Wakarimasen... :( (kan bara läsa hiragana än så länge) Använd JWPce. Kanji i form av datatext kan man ju kolla upp på nolltid. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Senshidude Skrivet juli 2, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 2, 2004 この仲間がバカ馬鹿しいだな... >:( Wakarimasen... :( (kan bara läsa hiragana än så länge) Använd JWPce. Kanji i form av datatext kan man ju kolla upp på nolltid. Jag har JWP men det fungerade inte. Tror jag måste ha språkstödet installerat också... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg