ladello Skrivet oktober 19, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 19, 2004 kommer dom att ha hela LOVE HINA och CHOBITS i manga mania?? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet oktober 19, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 19, 2004 kommer dem att ha hela LOVE HINA och CHOBITS i manga mania?? Knappast. MÖJLIGEN Chobits (den är ju "bara" 8 volymer med 12 kapitel i varje, så om MM kör två kapitel åt gången så är den ju klar på 48 nummer), men säkerligen inte Love Hina iaf. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet oktober 19, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 19, 2004 Efterhand kommer de låta bokutgivningen ta över. Så hela serierna kommer alltså puboliceras i Sverige, men den sista biten kommer bara komma ut i bokform. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet oktober 21, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 21, 2004 Yay, jag längtar tills jag kan köpa GTO på svenska i bokform. Härliga tider är på väg. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ikkari Skrivet oktober 27, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2004 jag va nere vid ica idag och stog och kolla där i seriehyllan...och vad hittar ja där..jo manga mania... så den köpte ja och har nu läst den...=) ska köpa resten nog köpa resten me..=) (börja läsa den hos en kompis och tyckter att det är helt underbart..=)...) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Elwin_Baltia Skrivet november 11, 2004 Anmäl Share Skrivet november 11, 2004 Så, vad tyckte ni om senaste Manga Mania? Den där nya serien av Samura var jättebra. Roligt att kunna läsa den mörka sidan av att vara mangatecknare. =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet november 11, 2004 Anmäl Share Skrivet november 11, 2004 Senaste numret av Manga Mania var bra som vanligt. Jag vill dock ha nästa nummer illa kvickt eftersom GTO är så jäkla spännande just nu. Den nya serien av Samura var helt okej, måste säga att jag gillar redaktören i den. :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjall Raven Skrivet november 11, 2004 Anmäl Share Skrivet november 11, 2004 Tyckte att den nya serien var tråkig och fattar egentligen inte varför DEN får vara med i tidningen istället för Blade, den nya serien var rätt sjuk när den där tjejen fick örfilar och dessutom kommer det upp en varnings text innan mangan börjar. Jag undrar verkligen om Manga Mania förstår hur många mer läsare som kommer dras till tidningen om de tar Blade tillbaka. Aja, får hoppas på att de släpps som pocket... Det skulle också vara kul om GTO kommer som pocket. Det är den enda serien jag egentligen läser. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Farore Skrivet november 11, 2004 Anmäl Share Skrivet november 11, 2004 Power!! var ju jättebra! Söta killar Ärligt talat så tycker jag den serien är mer underhållande än Love Hina. Fast det kanske är för att det handlar om en tjej. Det är i alla fall en bra story. Men vilken tjej skulle gå med på att klä ut sig till kille liksom? jo, jag skulle! :D Elwin_Baltia Power!! skall banne mig vara kvar. Det är bara bra om Manga Mania blir varierande. håller verkligen med! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zoushoka-San Skrivet november 11, 2004 Anmäl Share Skrivet november 11, 2004 Själv tyckte jag att Samuras serie var helt obegriplig mot sitt slut >:( Helskön redaktör dock. Bäst i detta nummer var nog GTO. Andra serier som Chobits, Power och Love Hina höll naturligtvis också klass. Men jag saknar Boti :/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sokkan Skrivet november 11, 2004 Anmäl Share Skrivet november 11, 2004 Jag tyckte Tårarnas Luncheondagbok var toppenbra, men jag blev lite förvånad över att finna en så mörk och dyster serie i Manga Mania. Åkte inte Blade ut för att den var för rå? Tycker denna är ännu värre, om man ska tänka i de banorna. Ser fram emot andra halvan i nästa nummer. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet november 12, 2004 Anmäl Share Skrivet november 12, 2004 jag blev lite förvånad över att finna en så mörk och dyster serie i Manga Mania. Mörk och dyster...? Läs den igen. Det är ju niohundra procent humor. Men jag kan förstå om folk finner den svår att förstå. Tro inte att den är allvarligt menad som Evighetens invånare (alltså Blade). Den är bara helt fullkomligt sjuk. Det blir lite konstigt att dela upp den i två delar sådär, men det var oundvikligt. Läs om den igen för vad den är. Den är ju kanonrolig. "OBS! Denna manga innehåller fult ord, lögner och vansinniga fördomar" Tyckte att den nya serien var tråkig och fattar egentligen inte varför DEN får vara med i tidningen istället för Blade Därför att Tårarnas luncheondagbok är 70 sidor lång och funkar som ett litet gästspel. Det gör inte Evighetens invånare tyvärr. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenshiro_sprängs Skrivet november 12, 2004 Anmäl Share Skrivet november 12, 2004 Ärligt talat. Tårarnas Luncheondagbok var den mest klockrena serien i Manga mani sedan skrotbilsdagboken. GULD så det förslår. Bara ett citat som "det finns en avgrund mellan män och kvinnor som bara kan överträdas med samlag". Ingen smygborgerlig nymoralism här, inte. Fortsätter den där tidningen i den riktningen blir den ju snart köpvärd. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sokkan Skrivet november 12, 2004 Anmäl Share Skrivet november 12, 2004 Visst syntes det att den inte på långa vägar var seriös vid första läsningen, men jag tycker ändå den är dyster. Vansinnig ja, och fasligt mörk. Nu har jag ju bara läst din översättning och inte djupdykt i serien som anstår sig en översättare, men jag har svårt att se den som en ren humorserie även om den är menad som en sådan. Tro inte att detta är negativ kritik på något vis, jag älskar den ändå. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ragathol Skrivet november 12, 2004 Anmäl Share Skrivet november 12, 2004 Jo, den var trevlig... mycket fin. Men "tårarnas luncheondagbok"? Vad ska det betyda? Simon. Förklaring på titeln tack. De borde göra ett mörkare magasin, med fina serier som Ghost In The Shell, Blame! och Stone... Synd att Excel Saga är på Shonengahosha, annars vore den klockren i MM... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjall Raven Skrivet november 12, 2004 Anmäl Share Skrivet november 12, 2004 Ja det låter ju lite konstig "Tårarnas Liten Lunch Dagbok" Iaf har det ändå inget med serien att göra. Står så i början av nummret iaf. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet november 12, 2004 Anmäl Share Skrivet november 12, 2004 Förklaring på titeln tack. "Samura är vräck i bollen" Duger det som förklaring? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ragathol Skrivet november 13, 2004 Anmäl Share Skrivet november 13, 2004 ok. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
navyfusion Skrivet november 17, 2004 Anmäl Share Skrivet november 17, 2004 Flera novell serier i Manga Mania!!! Jag vill ha mer mästerlig manga på svenska! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ragathol Skrivet november 18, 2004 Anmäl Share Skrivet november 18, 2004 Jag jobbar på det XD men sen får man också ha i åtanke att de är fantastiskt tröga på att få iväg grejerna för godkännande i Japan, plus lång pressläggningstid. Har en kompis som har väntat i över ett halvår nu på att ens få sin serie skickad till Kodansha.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg