Zoushoka-San Skrivet april 15, 2005 Anmäl Share Skrivet april 15, 2005 Någon mer än jag som börjat titta på denna stålnya animé, som började sändas i Japan förra månaden? Animén är baserad på en av Clamps nyare serier och det intressanta är att man återanvänder karaktärer från bland annat Cardcaptor Sakura men gör dem äldre, och så får de ett helt nytt ursprung. Inga direka parareller dras alltså till CCS. Själv är jag rätt nöjd med serien efter ett avsnitt, musiken har lite .hack-känsla och atmosfären är över huvud taget ganska mysig. Den är alltså bra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet april 15, 2005 Anmäl Share Skrivet april 15, 2005 vad handlar den om? ska iaf ta en närmare titt på den Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zoushoka-San Skrivet april 16, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet april 16, 2005 Handlingen i kort: Sakura förlorar sina minnen till en annan värld och Syaoran reser runt bland världarna för att samla ihop dem igen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet april 16, 2005 Anmäl Share Skrivet april 16, 2005 Jag ar inte sett den än, men jag vill verkligen. Kommer köpa mangan i sinom tid Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet april 16, 2005 Anmäl Share Skrivet april 16, 2005 Håller med att den har viss .hack-känsla i musiken, ljuva kvinnoröster med lught och bra melodi i musiken, jag älskar det :) När jag hörde Sakuras röst blev jag ganska förvånad, inte direkt den sorts röst man först trodde, även efter att ha sett första avsnittet tycker jag fortfarande att den inte hör dit. Man föreställer sig inte hennes röst så. Jag har inte läst mangan, men första avsnittet var en ganska bra start, förhoppningsvis blir den bra. Kommer i varje fall att följa den(blir väl den tionde eller elfte serien jag följer tror jag :) Har gett i princip varenda ny serie en chans just för att inte missa något bra). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zoushoka-San Skrivet april 17, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet april 17, 2005 När jag hörde Sakuras röst blev jag ganska förvånad, inte direkt den sorts röst man först trodde, även efter att ha sett första avsnittet tycker jag fortfarande att den inte hör dit. Man föreställer sig inte hennes röst så. Ja, precis. Jag blev ganska frustrerad över hennes röst, förmodligen är jag allt för van vid den i Cardcaptor Sakura, men jag ogillar fortfarande Sakuras nya röst. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mustela Skrivet april 17, 2005 Anmäl Share Skrivet april 17, 2005 Jo, man dick ju blodad tand efter första avsnittet, Men är det mer karaktärer än Sakura som återanvänds? Såg en flicka som var misstänkt likt Chi från Chobits ;) Dessutom kan jag tala om att det är Kajiura Yuki som gjort musiken, dvs. samma person som gjort musiken till .HACK//SIGN, och det är verkligen bra musik också ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zoushoka-San Skrivet april 17, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet april 17, 2005 Det _är_ Chii ) Senare i serien kommer en varelse som jag sett förr, minns dock inte vad den kallas, snubben som är vid Animanga.nu's logotyp. Edit: Då var andra avsnittet också ute då. Serien börjar ta sig ganska snabbt tycker jag, Mokona är tuff och dyker upp tidigare än vad jag trodde, cliffhangern var ganska lyckad också. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet april 17, 2005 Anmäl Share Skrivet april 17, 2005 Lovande andra avsnitt, får se hur nästa blir, om man går efter previewn så såg jag bara strider... Men grejen med dimensionsresor är intressant, så om de bara inte fokuserar på massa typiska "en mot en" strider så kan den nog bli riktigt bra. Gillar redan Kurogane :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zoushoka-San Skrivet april 18, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet april 18, 2005 Kurogane är stenhård. Och allra hårdast är han när de kallar honom för Blacky =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet april 18, 2005 Anmäl Share Skrivet april 18, 2005 Kropparna ser helskumma ut i varje fall. Benen på vissa ser ut som små stickor, på vissa ser det bra ut men för det mesta ser det bara skumt ut. Bra ansikten och mellankropp, men själva benen...var? :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
grunt Skrivet april 18, 2005 Anmäl Share Skrivet april 18, 2005 Såg första avsnittet idag och tycker inte att det här verkar som nån direkt hit. Musiken och animationerna var iof fruktansvärt bra, men annars verkar det lite fjoskigt och rörigt. Har läst första pocketen av mangan och mitt intryck är att den verkar bättre. Men men, kanske inte skall döma helt efter bara första avsnittet :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scab Skrivet april 18, 2005 Anmäl Share Skrivet april 18, 2005 Jag är mest fascinerad av alla relations. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sosero Skrivet april 18, 2005 Anmäl Share Skrivet april 18, 2005 Ja det var ju några stycken. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet april 19, 2005 Anmäl Share Skrivet april 19, 2005 Jag är mest fascinerad av alla relations. Eller relationer som man kan kalla det på svenska. CLAMPs trademark. Som om det vore någon nyhet. Jag blev lite impad när de försökte blanda in Angelic Layer i Chobits, även om det var ganska uppenbart. Vad gäller vad Tsubasa anspelar på är det ju bara återanvändning av figurer and that's it. I stort sett. Förutom att den kopplat ill xxxHoliC som väl är tänkt utspela sig i CLAMPs nutid. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zoushoka-San Skrivet april 19, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet april 19, 2005 Såg första avsnittet idag och tycker inte att det här verkar som nån direkt hit. Musiken och animationerna var iof fruktansvärt bra, men annars verkar det lite fjoskigt och rörigt. Har läst första pocketen av mangan och mitt intryck är att den verkar bättre. Men men, kanske inte skall döma helt efter bara första avsnittet :) Andra avsnittet är bättre ;) Zimeon: Angående återanvändningen av karaktärer, tycker jag bara det är intressant. Serien hade knappast haft några större skillnader om CLAMP låtit göra helt nya karaktärer. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fallman Skrivet april 22, 2005 Anmäl Share Skrivet april 22, 2005 har sett de 2 avsnitt som har kommit och det verkar ganska lovande. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
soujiro Skrivet april 23, 2005 Anmäl Share Skrivet april 23, 2005 hum inget i min smak, men smaken är som baken =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet maj 1, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 1, 2005 håller på och ser serien nu... den verkar bra, men tycker att man ser likheter från anime/manga serier lite då och då i avsnitten... har t ex hittat Chii (lr hennes nästan tvilling) och sen hon huvud personen i Chrno Crusade´s bror... etc... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Senshidude Skrivet maj 2, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 2, 2005 håller på och ser serien nu... den verkar bra, men tycker att man ser likheter från anime/manga serier lite då och då i avsnitten... har t ex hittat Chii (lr hennes nästan tvilling) och sen hon huvud personen i Chrno Crusade´s bror... etc... Det är inte så konstigt att du hittar såna du känner igen eftersom CLAMP har återanvänt sina gamla karaktärer i denna serie. Tror det t.o.m. redan har framgivits tidigare i tråden... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Krunaldo Skrivet maj 2, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 2, 2005 Clamp flyttar runt sina karaktärer hej vilt: http://[...].info/perl-bin/animedb.pl?show=rel&aid=2733 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet maj 2, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 2, 2005 Tycker serien inte kommer någon vart, men jag får väl se hur den blir senare, kommer nog ändå fortsätta titta ett tag iaf. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet maj 3, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 3, 2005 jag har sett de som är ute nu... jag tycker den är rätt härlig, har sett bättre, men även mckt sämre. hamnar inte på topplistan än så länge, kommer troligen inte att göra det heller... men helt klart se värd, om nu inte clamp skruvar till serien rejält! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg