Dread Skrivet april 15, 2005 Anmäl Share Skrivet april 15, 2005 jag tycker att max storlek på avatharer ska vara 100x100 då det är en vanligare storlek, enligt mina egna erfarenheter Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaphod Skrivet april 15, 2005 Anmäl Share Skrivet april 15, 2005 Ja, men det blir fulare då. Du måste tänka på det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ikkari Skrivet april 16, 2005 Anmäl Share Skrivet april 16, 2005 Ja, men det blir fulare då. Du måste tänka på det. fulare? hur då? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaphod Skrivet april 16, 2005 Anmäl Share Skrivet april 16, 2005 Jag tycker det.. Blir.. Uhm.. Större. Större är dåligt enligt min mening. Typ som att japanser är små, och därför är de bra. ... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ikkari Skrivet april 16, 2005 Anmäl Share Skrivet april 16, 2005 hehe. okej...iofs är det skitsamma vilken storlek där är så länge det inte är alldeles för liten...(under 80*80) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Teron Skrivet april 16, 2005 Anmäl Share Skrivet april 16, 2005 Tycker avatarstorleken borde vara i proportion till forumet, så med tanke på hur smalt forumet här är borde väl max vara 30*30 =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet april 16, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet april 16, 2005 jaja, det var bara ett förslag iaf... men jag gillar 100x100 mer, men har inget emot din ideologi om att smått är bättre Zaphod (dock inte alltid och inte i det här sammanhanget) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet april 17, 2005 Anmäl Share Skrivet april 17, 2005 Såsom forumet presenteras i min webbläsare är det utrymme till höger om varje avatar, inte en hel avatarsbredd, men helt klart så pass att en avatar skulle kunna vara 120 pixlar bred utan att det på något vis påverkade spaltbredderna. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kasu Skrivet juli 5, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 5, 2005 *bump*, jag tycker att avatarerna borde få ta större plats. 7kb är väldigt lite, speciellt för ett sånt här litet forum. Jag menar, hur många användare finns det nu? *kollar*, närapå 3000. 3000*7 = 21mb som worst case scenario. Öka till ~21kb / avatar, tycker jag, då kan man ha respektabel kvalitet på sina avatarer =/.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Korinthian Skrivet juli 5, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 5, 2005 Och sen kan vi fixa så att alla får ha en 200x1000 signaturbild som dessutom blinkar och håller på! Ja, vilken bra idé! K. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Elwin_Baltia Skrivet juli 5, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 5, 2005 Ja, om världen nu var helt i svart och vitt. Nu är den (Tyvärr?) inte det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Korinthian Skrivet juli 5, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 5, 2005 Mitt råd är att lägga en några avatarer på sidan som default-avatarer på sidan, på så sätt sparar man plats eftersom vissa kanske väljer en standard-avatar istället för att tanka upp en. Om hårddisken börjar tryta dvs. K. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ikkari Skrivet juli 5, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 5, 2005 hårddisken brukar iofs inte va ett problem i dagens sammhälle.. och inte lina heller för den delen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet januari 21, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 21, 2006 Jag väcker liv i den här gamla tråden igen. Efter att ha letat som en tok i över två timmar för att hitta en passande 80x80 avatar som dessutom är 7kb har jag gett upp. Det finns hur många snygga 100x100 (de fletsa är runt 30kb) som helst men 80x80 är för det mesta skit fula. Anime.se är nog ett av de få forum som faktist inte kör 100x100 kan vi inte åtgärda det eller? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet januari 21, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 21, 2006 Efter att ha letat som en tok i över två timmar för att hitta en passande 80x80 avatar som dessutom är 7kb har jag gett upp. Det finns hur många snygga 100x100 (de fletsa är runt 30kb) som helst men 80x80 är för det mesta skit fula. Du vet väl att du kan förminska 100x100 avatarer till 80x80 avatarer va? Det kan du göra i Paint eller i något annat bildredigeringsprogram. Anime.se är nog ett av de få forum som faktist inte kör 100x100 kan vi inte åtgärda det eller? Skicka ett pm till Avathar på forumet och fråga. Det är han som som bestämmer. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Demian Skrivet januari 21, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 21, 2006 Efter att ha letat som en tok i över två timmar för att hitta en passande 80x80 avatar som dessutom är 7kb har jag gett upp. Det finns ett program, som heter Irfanview, där du kan ändra ändra storleken. Finns att tanka gratis här. Bilderna blir riktigt bra ändå. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet januari 21, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet januari 21, 2006 paint funkar lika bra, gäller bara att hitta rätt format för att få den att ta så lite som möjligt... men skulle helt klart (fortfarande) uppskatta 100x100 avatharer som får ta lite mer plats n 7kb Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Demian Skrivet januari 22, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 22, 2006 paint funkar lika bra Nja, det vill jag inte påstå. Har använt Paint till sådant innan. Men det tar sån tid, såvida man inte är expert (?). Så testa gärna programmet ändå. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet januari 22, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet januari 22, 2006 såvida man inte bara skriver in i programmet vilka attribut bilden ska ha, så går det nog ungefär lika snabbt, kan ju inte säga så mkt om programmet då jag inte testat det. Jag brukar ta n stund på mig men det r mest för att jag inte orkar leta upp en miniräknare för att ta reda på hur många procent jag måste förminska bilden. sen så är det bara att testa lite olika format för att få bilden att ta lite plats utan att förlora färger etc... f.ö. så är jag en sån person som försöker att ha så lite program på datan som möjligt B) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Turbogunnar Skrivet mars 13, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 13, 2006 Ja vafan jag har ungefär 500 pixlar grått till både vänster och höger om sidan, så avatarstorleken skulle ju kunna ändras till 1000x100 utan att det störde mig. Men 100x100 är ju najs, 150x150 skulle va najsare. Som det är nu måste jag kisa med ögonen för att se avaterna. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg