docster Skrivet april 14, 2005 Anmäl Share Skrivet april 14, 2005 Är det någon annan som har upptäckt den här animén? Romantisk animé som utspelar sig i 1800-talets London . Verkar bli riktigt bra! Handlingen i kort är att Emma en vanlig tjej från arbetarklassen blir kär i en rik ung man, de kommer från helt skilda världar men kärleken växer. Det verkar bli en ganska vanlig kärlekssaga med glimten i ögat, tycker det är trevligt att det utspelar sig på 1800-talet också, man blir lite trött på alla sci-fi's ibland :) Officiell hemsida Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet april 14, 2005 Anmäl Share Skrivet april 14, 2005 Verkar få ungefär 3,512 av 10 möjliga på guldskalan. Nästan så jag plockar fram plånboken. Måste kollas upp. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scab Skrivet april 14, 2005 Anmäl Share Skrivet april 14, 2005 Yes, har småsneglat lite på mangan till och från och animen har inte passerat mig obemärkt. Jag har en viss förkärlek för sådana här lite långsammare men med karaktär ritade serier, så denna kommer jag definitivt att hålla ett öga på. Bilder http://s03.2log.net/home/yosaba/archives/blog1231.html Mangaka:ns webbsida http://pine.zero.ad.jp/~zad98677/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet april 14, 2005 Anmäl Share Skrivet april 14, 2005 Jag kommer helt klart följa serien, såg första episoden igår och det var faktiskt väldigt bra. Jag gillar pianomusik-stilen, eller vad det ska kallas, och karaktärerna ser bra ut, ändå om vissa detaljer kunde varit bättre. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sokkan Skrivet april 14, 2005 Anmäl Share Skrivet april 14, 2005 Efter att otåligt ha dajväxat hem första avsnittet kan jag bara konstatera att jag är fast. SUPERDUPERDUNDERBRA kanske den kan bli någon gång, men just nu får det räcka med riktigt lovande. Tokdiggar öppningstemat. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaphod Skrivet juli 15, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 15, 2005 Nu verkar animen vara slut. Fick ned sista avsnittet idag. Vad säger ni om den? Jag tycker att det var en riktigt bra och mysig serie. Lite annat än all den vanliga animen. Vad tyckte ni om slutet? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Korinthian Skrivet juli 15, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 15, 2005 Usel. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scab Skrivet juli 16, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 16, 2005 Jag hatade slutet när jag såg det, men med några timmars distans är jag uppriktigt sagt inte så säker på att jag hade föredragit ett klichéaktigt happy ending á la Hollywood-drama. Vi får se hur jag känner imorgon efter att ha sovit på saken. :) Emma är förresten ruskigt verklighetstrogen, eller vad sägs om: * Stadsbild Den övre är från animen, den undre från Google Earth. * Parkstaty (...som jag glömt bort namnet på... >_>) * Husfasad Trolig inspirationskälla för fasaden på Kelly Stownars hus. * Paraplybutik Butiken de besöker i serien finns på riktigt. De har bara bytt ut namnet från "James Smith & Sons" till "Janes Smith & Sons". Det finns många fler referenser uppgrävda av folket borta på fansubbarnas imageboard, för den som orkar djupsurfa lite. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet juli 16, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet juli 16, 2005 Intressanta bilderna Scab, verkligen roligt när de fösöker skapa en sådan realistisk miljö som möjligt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaphod Skrivet juli 16, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 16, 2005 Ja, det var riktigt häftigt när man fick se de verkliga bilderna. Och de hade ju lyckats riktigt bra. Imponerande tycker jag allt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg